فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

بولدنون با کدام هورمون برای حجم مناسب است؟


بولدنون دوره حجم

بولدنون یا اکویی پویز که به اختصار با نام EQ‌ نیز شناخته می‌شود، یک استروئید آنابولیک مشتق شده از تستوسترون است. خواص آندروژنیک بولدنون در مقایسه با تستوسترون کمتر است. این باعث می‌شود، عوارض جانبی آن کمتر باشد. این استروئید ممکن است در بدنسازی با اهداف مختلفی مصرف شود. اما در این نوشته می‌خواهیم بررسی کنیم که بهترین استروئیدها برای ترکیب با بولدنون در دوره حجم کدام هستند؟

استروئیدها به قدری متنوع هستند و گوناگون هستند که اگر دانش کافی در مورد آن‌ها نداشته باشید، برای پاسخ دادن به این سوال که بولدنون با کدام هورمون استروئیدی برای حجم مناسب است، سردرگم خواهید شد. اما جای نگرانی نیست؛ ما شما را راهنمایی می‌کنیم تا بهترین دوره حجم ترکیبی با بولدنون را اجرا کنید.

این نوشته فقط برای افزایش آگاهی مخاطبان بوده و مصرف هیچ دارویی را تبلیغ نمی‌کند.

در ادامه، ابتدا بهترین استروئیدها برای افزایش حجم عضلات را به شما معرفی می‌کنیم و سپس دوره‌های ترکیبی این استروئیدها را با اکویی پویز (همان بولدنون) بررسی می‌کنیم.

بهترین استروئیدها برای افزایش حجم کدام هستند؟

باید دقت کنید که رسیدن به حجم عضلانی فقط با مصرف استروئید ممکن نیست. استروئید این توانایی را به بدن شما می‌دهد که رشد کند، اما شما باید هوشمند باشید و با داشتن برنامه تمرینی و برنامه غذایی مناسب از این توانایی استفاده کنید تا به نهایت رشد عضلانی برسید!

لیست بهترین استروئیدهای افزایش حجم و وزن:

این که در لیست بالا، آنادرول را در آخر ذکر کردیم به دلیل ضعیف‌تر بودن آن نیست. آنادرول نسبت به سایر استروئیدها عوارض جانبی بیشتری دارد و به طور کلی مصرف آن توصیه نمی‌شود.

در ادامه بررسی می‌کنیم که ترکیب بولدنون با کدام یک از هورمون‌های بالا برای حجم مناسب است.

دوره بولدنون و تستوسترون برای حجم

اولین دوره‌ای که به ذهن می‌رسد و احتمالا برای تمام سطوح بدنسازان نیز موثر است، دوره ترکیبی بولدنون و تستوسترون است.

به طور کلی تستوسترون یکی از استروئیدهاییست که به راحتی با اکثر استروئیدها استک می‌شود و سازگاری بالایی دارد.

با مصرف تستوسترون در کنار بولدنون می‌توانید شاهد رشد قابل توجه عضلات و افزایش حجم باشید.

باید بدانید که تستوسترون انواع مختلفی دارد و دلیل این تنوع، استر متصل به مولکول اصلی تستوسترون است تا سرعت آزاد شدن دارو در بدن را کنترل کند. بعضی از انواع تستوسترون نیمه عمر طولانی دارند؛ یعنی مدت زمان نسبتا زیادی طول می‌کشد تا در بدن رها شوند. مثل تستوسترون سایپیونات. اما از طرف دیگر برخی از انواع تستوسترون هم وجود دارند که نیمه عمر کوتاه داشته و سریع‌تر در بدن رها شده و اثر می‌گذارند. مثل تستوسترون سوسپانشن.

سوالی که پیش می‌آید این است که کدام یک از انواع تستوسترون برای مصرف در کنار بولدنون با هدف افزایش حجم عضلات بهتر است؟

یک قاعده کلی (البته نه همیشه) این است که در هر دوره استروئید از ترکیباتی استفاده کنید که نیمه عمر آن‌ها تا حد امکان نزدیک به هم باشد. بولدنون دارای نیمه عمر بسیار طولانی، یعنی ۱۴ روز است. پس باید به سراغ تستوسترون‌هایی برویم که نیمه عمر طولانی دارند. بهترین موردی که به ذهن می‌رسد، تستوسترون سایپیونات است (با نیمه عمر ۱۲-۱۰ روز).

نکته: شاید تصور کنید تستوسترون آندکانوات نیز به دلیل طولانی بودن نیمه عمر، برای مصرف در کنار اکویی پویز مناسب باشد. اما به هیچ وجه مناسب نیست. چرا؟ تستوسترون آندکانوات (نبیدو) دارای نیمه عمر بیش از حد طولانی (تا ۹۰ روز!) است. این باعث می‌شود به شدت دیراثر بوده و اصلا در بدنسازی نتیجه خاصی نداشته باشد.

نحوه اجرای دوره بولدنون و تستوسترون

هشدار: دوره استروئید و پاکسازی بعد از آن، باید دقیقا مطابق با شرایط بدنی و اهداف ورزشکار طراحی شود. آنچه در ادامه می‌خوانید فقط برای افزایش آگاهی شما بوده و اجرای عملی آن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

  • تستوسترون سایپیونات: ۳۰۰ الی ۵۰۰ میلی‌گرم / هفته
  • بولدنون: ۶۰۰-۳۰۰ میلی‌گرم / هفته
  • آریمیدکس: ۰.۵ میلی‌گرم / یک روز در میان

دوره بولدنون و دیانابول

اگر بخواهید تعداد تزریق‌ها را تا حد امکان پایین نگه دارید، مصرف یک استروئید خوراکی در کنار بولدنون یک ایده خوب است. این استروئید خوراکی می‌تواند دیانابول باشد که تأثیر بسیار زیادی برای افزایش حجم دارد.

نکته حائز اهمیت در مورد دیانابول این است که در دسته استروئیدهای مضر برای کبد قرار دارد. پس اگر سابقه بیماری‌های کبدی دارید، بهتر است از مصرف این استروئید صرف نظر کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که بخش زیادی از نتایج دیانابول (افزایش حجم، وزن و قدرت) به دلیل احتباس آب بوده و بعد از قطع مصرف از بین خواهد رفت. پس در مورد مصرف دیانابول باید بیشتر فکر کنید و اهداف خودتان را در نظر بگیرید.

نحوه اجرای دوره اکویی پویز و دیانابول

یک برنامه مصرف بولدنون+دیانابول (فقط برای افزایش آگاهی شما و نه اجرای عملی):

  • بولدنون: ۶۰۰-۳۰۰ میلی‌گرم / هفته
  • دیانابول: ۴۰-۲۰ میلی‌گرم / روز
  • مهارکننده آروماتاز یا SERM: طبق شرایط بدنی

توصیه می‌کنم مقاله‌های زیر را حتما بخوانید:

دوره حجم بولدنون و دکا دورابولین

اگر یک بدنساز حرفه‌ای هستید که سابقه مصرف استروئیدهای مختلفی نیز دارید، شاید بخواهید پا را فراتر گذاشته و استروئیدهای قدرتمندتری را در کنار بولدنون قرار دهید.

دکا دورابولین (همان ناندرولون) یکی از بهترین استروئیدها برای افزایش حجم عضلات است که می‌توانید آن را در کنار بولدنون قرار دهید.

اما باید توجه داشته باشید که لازم است در کنار بولدنون و دکا، ترکیب سوم یعنی تستوسترون را نیز استفاده کنید. زیرا دکا باعث سرکوب تستوسترون طبیعی بدن شده و باید با مصرف تستوسترون آن را جبران کنید. اینجا هم مصرف یک تستوسترون با نیمه عمر بالا مثل سایپیونات یا انانتات مطلوب است.

نحوه اجرای دوره بولدنون، دکا و تستوسترون برای افزایش حجم عضلات

آنچه می‌خوانید دستور مصرف نبوده و فقط برای افزایش آگاهی شماست، نه اجرای عملی.

  • تستوسترون سایپیونات (یا انانتات): ۵۰۰-۲۵۰ میلی‌گرم / هفته
  • دکا دورابولین (ناندرولون): ۲۵۰ میلی‌گرم / هفته
  • بولدنون: ۶۰۰-۳۰۰ میلی‌گرم / هفته
  • مهارکننده آروماتاز یا ضد استروژن: طبق شرایط بدنی

جمع بندی بهترین استروئیدها برای ترکیب با بولدنون جهت افزایش حجم

در این نوشته به طور مختصر با بولدنون آشنا شدیم. سپس بهترین استروئیدها برای افزایش حجم معرفی شدند که عبارتند از: دیانابول، تستوسترون، ترنبولون، دکا دورابولین، تورینابول و آنادرول.

همچنین نحوه اجرای چند نمونه دوره ترکیبی بولدنون با این استروئیدها، با هدف افزایش حجم عضلات به شما گفته شد. به یاد داشته باشید تمام مطالب ذکر شده در این مقاله برای افزایش دانش و آگاهی شما مخاطبان بوده و نباید هیچکدام از آن‌ها را به صورت عملی اجرا کنید.

در واقع دوره استروئید باید مطابق با شرایط بدنی و اهداف ورزشکار طراحی شود. برای این منظور می‌توانید با من در ارتباط باشید.

کانال تلگرام آموزش بدنسازی فیتنسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه و نظرات در مورد این نوشته

  1. Amircb گفت:

    سپاس از دانش و اگاهی شما و شناختتون از استرویئد ها.کامل و جامع بود??