🚀طراحی اختصاصی دوره استروئید + پاکسازی🔥

مشاوره و دریافت برنامه >

٪۲۵ تخفیف ویژه

فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

تستوسترون پروپیونات: دوره مصرف، عوارض جانبی و نحوه پاکسازی


تستوسترون پروپیونات

تستوسترون پروپیونات یک استروئید با نیمه عمر نسبتا کوتاه (در مقایسه با سایر استروئیدها مثل تستوسترون انانتات) است؛ یعنی فقط ۲ تا ۳ روز. بنابراین برای حفظ سطح استروئید در خون نیاز به تزریق‌های مکرر است. البته نکته مثبت کوتاه بودن نیمه عمر این است که اثرات حاصل از مصرف تستوسترون پروپیونات به سرعت در بدن ورزشکار قابل مشاهده خواهد بود. در این نوشته، این هورمون استروئیدی رایج در بدنسازی را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم و دوره تستوسترون پروپیونات در انواع سطح‌های مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه‌ای را برای افزایش علم و آگاهی شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

اغلب تستوسترون پروپیونات به صورت روزانه تزریق می‌شود. از طرف دیگر اگر تمایل دارید پس از قطع مصرف استروئید، سطح تستوسترون در بدنتان به سرعت کاهش یابد (برای اهداف آزمایشگاهی و تست دوپینگ) پروپیونات یکی از مناسب‌ترین گزینه‌هاست. این هورمون استروئیدی تنها مدت کمی بعد از توقف مصرف، از بدن خارج می‌شود.

در ادامه، این هورمون استروئیدی را به طور کامل بررسی می‌کنیم و به جنبه‌های مختلف آن می‌پردازیم. همچنین، چند نمونه دوره پروپیونات و نحوه پاکسازی را برای افزایش دانش و آگاهی شما معرفی می‌کنیم.

  • نیمه عمر تستوسترون پروپیونات : ۲۲ ساعت

این نوشته تنها جنبه آموزشی داشته و برای بالا بردن سطح دانش و آگاهی مخاطبان می‌باشد. فیتنسیا به هیچ وجه مصرف خودسرانه استروئیدها و هورمون‌ها را به مخاطبان توصیه نمی‌کند.

تستوسترون پروپیونات چیست؟

تستوسترون پروپیونات یکی هورمون تستوسترون است که ماده‌ای به نام «اسید پروپیونیک» به مولکول آن متصل شده است. پس از تزریق، این ماده به آرامی و با سرعت کنترل شده از تستوسترون جدا شده و در نتیجه تستوسترون در بدن فعال می‌شود.

نسبت آنابولیک به آندروژنیک در تستوسترون پروپیونات ۱۰۰:۱۰۰ است. یعنی خواص آنابولیک و آندروژنیک با هم برابر هستند.

ساختار مولکولی تستوسترون پروپیونات
ساختار تستوسترون پروپیونات

این هورمون هنگامی که با دوز متوسط مصرف می‌شود، به طور موثری می‌تواند علائم کمبود تستوسترون در بدن مردان را برطرف کند. هنگامی که در دوزهای بالاتر استفاده شود، اثرات آنابولیک قدرتمندی در بدن فرد ایجاد می‌شود که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مانند تمام انواع تستوسترون، پروپیونات را می‌توان به راحتی و به طور موثر با تقریبا هر استروئید دیگری استک کرد. از این رو پروپیونات یک استروئید سازگار با اکثر استروئیدهاست.

فواید تستوسترون پروپیونات

فواید و اثرات تستوسترون پروپیونات همانند سایر فرم‌های تستوسترون است. با انتخاب استرهای مختلف هورمون تستوسترون، نیمه عمر و تعداد دفعات تزریق تغییر می‌کند و در کل نتیجه تقریبا مشابه خواهد بود.

نکته مهم در دوره‌های استروئیدی این است که سطح استروئید را در خون همواره بالا نگه دارید. از آن‌جایی که نیمه عمر پروپیونات تقریبا کوتاه است،‌ تزریق‌های پی در پی و با فاصله زمانی کم از یکدیگر، تضمین می‌کند که سطح آن در خون بالا بماند.

به دلیل فعالیت آنابولیک بالای آن، تستوسترون پروپیونات دارای فواید متعددی است که عملکرد و نتایج حاصل را افزایش می دهد. مثل:

  • افزایش سنتز پروتئین – این مزیت به شما بهبود قابل توجهی در ریکاوری و رشد بافت ماهیچه می‌دهد؛ زیرا این فرآیند نحوه ساخت پروتئین توسط سلول‌هاست. هرچه سنتز پروتئین کارآمدتر باشد، عضلات شما سریع‌تر از تمرینات شدید ریکاوری می‌کنند و عضلات سریع‌تر ترمیم شده و رشد می‌کنند.
  • افزایش احتباس نیتروژن – این یک مزیت عالی برای حفظ بدن ورزشکار در شرایط آنابولیک به شمار می‌رود. هنگامی که نیتروژن نامتعادل می‌شود، ممکن است بدن در حالت کاتابولیک (عضله‌سوزی) قرار بگیرد. باید از این امر به هر قیمتی که شده جلوگیری کنید. حفظ نیتروژن تضمین می‌کند که عضلاتتان در مسیر رشد قرار بگیرند. هرچه سطح نیتروژن بهتر باشد، عضلات سریع‌تر بازیابی شده و سریع‌تر رشد می‌کنند.
  • افزایش گلبول‌های قرمز خون – افزایش جریان خون با افزایش اکسیژن و مواد مغذی که در اختیار عضلات قرار می‌گیرد ارتباط دارد؛ این یعنی می‌توانید سخت‌تر و طولانی‌تر تمرین کنید، ریکاوری نیز بهبود می‌یابد.
  • افزایش ترشح هورمون IGF-1 – این هورمون آنابولیک برای بسیاری از جنبه‌های اهداف بدنسازی شما حیاتی و ضروری است. افزایش توده عضلانی، استقامت، سوزاندن چربی و همچنین تقویت سنتز پروتئین که به نوبه خود مستقیما از طریق ترمیم بافت عضلانی به ریکاوری کمک می‌کند.
  • کاهش هورمون استرس – تستوسترون هورمون استرس (کورتیزول) را کاهش می‌دهد. در حالی که هورمون کورتیزول برای مواردی مثل مبارزه با التهاب لازم است، اما می‌تواند باعث تحلیل عضلات و افزایش توده چربی شود.

سایر فواید این استر تستوسترون:

  • اثرات آن به سرعت قابل مشاهده است و نسبت به سایر استروئیدها سریع‌تر از بدن خارج می‌شود.
  • هم برای کات و هم برای افزایش حجم عضلات قابل استفاده است.
  • نسبت به سایر استروئیدهای قدرتمند مثل ترنبولون، برای افراد مبتدی مناسب‌تر است.

تستوسترون به جلوگیری از تسلط هورمون کورتیزول کمک می‌کند. بنابراین بدن در حالت آنابولیک قرار می‌گیرد. این یکی از مهم‌ترین جنبه‌های استفاده از استروئیدهای تستوسترون توسط ورزشکاران است.

دوره تستوسترون پروپیونات

دوره تستوسترون پروپیونات در بدنسازی

آنچه در این مقاله گفته شده فقط برای نمونه و افزایش آگاهی شماست. برای کسب بهترین نتیجه از دوره و کمترین عوارض جانبی، باید برنامه دوره و پاکسازی به صورت اختصاصی برای شما تنظیم شود. برای این منظور، کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید.

دوره مبتدی

یک ورزشکار مبتدی که سابقه چندانی در مصرف استروئیدها ندارد، می‌تواند تستوسترون پروپیونات را به تنهایی در یک دوره ۸ هفته‌ای با ۱۰۰ میلی‌گرم در هر ۲ روز مصرف کند.

برای افراد مبتدی حداکثر دوز مجاز ۵۰۰ میلی‌گرم در هفته است. طول دوره نیز می‌تواند حداکثر تا ۱۰ هفته باشد.

در این حالت، بین فواید و عوارض جانبی تعادل برقرار می‌شود و ورزشکار دچار عوارض جانبی سنگین نخواهد شد.

دوره نیمه حرفه ای

اگر شما یک ورزشکار نیمه حرفه ای هستید، نحوه اجرای دوره تستوسترون پروپیونات به صورت زیر خواهد بود:

برای ورزشکاران متوسط، یک دوره ۱۰ هفته‌ای مناسب است. اما باید سایر استروئیدها مثل دکا دورابولین یا دیانابول نیز به دوره افزوده شوند.

نحوه اجرای دوره نیمه حرفه ای:

  • هفته ۱۰-۱
    • تستوسترون پروپیونات: ۵۰۰ میلی‌گرم/هفته
    • دیانابول: ۲۵ میلی‌گرم/روز
  • هفته ۴-۱
    • دکا دورابولین: ۴۰۰ میلی‌گرم/هفته
دوره حجم دیانابول و دکادورابولین

دوره حجم دیانابول و دکادورابولین در بدنسازی

دوره ۱۰ هفته ای تستوسترون پروپیونات و ترنبولون استات

این دوره نیمه حرفه ای و متوسط شامل دو استروئید تست پروپیونات و ترنبولون است. این دوره ۱۰ هفته است و نحوه اجرای آن به شکل زیر است:

  • هفته ۱۰-۱
    • پروپیونات: ۱۰۰ میلی‌گرم/دوشنبه – ۱۰۰ میلی‌گرم/چهارشنبه – ۱۰۰ میلی‌گرم/جمعه
    • ترنبولون استات: ۱۰۰ میلی‌گرم/دوشنبه – ۱۰۰ میلی‌گرم/چهارشنبه – ۱۰۰ میلی‌گرم/جمعه
    • آریمیدکس: ۰.۵ میلی‌گرم/یک روز در میان

در این دوره استروئید می‌توانید هر دو استروئید را با هم ترکیب کنید و با یک سرنگ تزریق کنید.

دوره پاکسازی (PCT) باید ۳ روز پس از آخرین تزریق شروع شود. برای پاکسازی با کلومیفن، در ۱۰ روز اول پاکسازی روزانه ۱۰۰ میلی‌گرم کلومیفن، در ۱۰ روز بعدی روزانه ۵۰ میلی‌گرم استفاده کنید. همچنین می‌توانید از نولوادکس با دوز ۴۰/۴۰/۲۰/۲۰ استفاده کنید.

دوره حرفه ای تستوسترون پروپیونات

معمولا ورزشکاران حرفه ای، تستوسترون پروپیونات را به عنوان ترکیب اصلی در دوره استفاده نمی‌کنند. بلکه این هورمون را به عنوان جایگزین تستوسترون بدن که در اثر سرکوب توسط سایر استروئیدها کاهش یافته استفاده می‌کنند.

در دوره حرفه ای، از ترنبولون استات قدرتمند به عنوان ترکیب آنابولیک اصلی و تستوسترون پروپیونات برای جایگزینی تستوسترون استفاده می‌شود.

دوره ۱۰ هفته‌ای تست پروپیونات/ترنبولون/وینسترول

این دوره حرفه‌ای و پیشرفته شامل ترنبولون، تست پروپیونات و وینسترول تزریقی است.

برای اجرای این دوره به موارد زیر نیاز دارید:

  • تست پروپیونات : ۳ ویال ۱۰ میلی‌لیتری – ۱۰۰ میلی‌گرم/میلی‌لیتر
  • ترنبولون استات: ۳ ویال ۱۰ میلی‌لیتری – ۱۰۰ میلی‌گرم/میلی‌لیتر
  • وینسترول تزریقی: ۶ ویال ۱۰ میلی‌لیتری – ۱۰۰ میلی‌گرم/میلی‌لیتر
  • کلومیفن سیترات: ۳۰ قرص ۵۰ میلی‌گرمی
  • آریمیدکس: ۷۰ قرص ۰.۵ میلی‌گرمی

در این دوره، به مدت ۱۰ هفته، هر هفته ۳ تزریق انجام خواهید داد.

نحوه دقیق اجرای این دوره حرفه ای به این صورت است:

  • هفته ۱۰-۱
    • تست پروپیونات: ۱۰۰ میلی‌گرم/دوشنبه – ۱۰۰ میلی‌گرم/چهارشنبه – ۱۰۰ میلی‌گرم/جمعه
    • ترنبولون استات: ۱۰۰ میلی‌گرم/دوشنبه – ۱۰۰ میلی‌گرم/چهارشنبه – ۱۰۰ میلی‌گرم/جمعه
    • وینسترول تزریقی: ۱۰۰ میلی‌گرم/دوشنبه – ۱۰۰ میلی‌گرم/چهارشنبه – ۱۰۰ میلی‌گرم/جمعه
  • هفته ۱۳-۱۱ (پاکسازی)
    • کلومیفن
      • روزانه ۱۰۰ میلی‌گرم در ۱۰ روز اول
      • روزانه ۵۰ میلی‌گرم در ۱۰ روز دوم

در طول دوره، روزانه ۰.۵ میلی‌گرم آریمیدکس مصرف کنید تا از عوارض جانبی استروژنیک (مثل ژنیکوماستی) جلوگیری شود.

دوز مصرف تستوسترون پروپیونات

دوز رایج در مصرف تست پروپیونات، ۱۰۰-۵۰ میلی‌گرم به صورت روزانه یا یک روز در میان است.

ورزشکارانی که در سطح متوسط و حرفه‌ای هستند ممکن است پروپیونات را به مدت ۱۲-۸ هفته با تزریق روزانه ۱۰۰-۵۰ میلی‌گرم استفاده کنند.

همچنین اگر دوره استروئیدی فقط شامل ترکیبات تستوسترون باشد، می‌توان پروپیونات را با دوز ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم مصرف کرد.

دوز مصرفی برای زنان

تستوسترون پروپیونات یک هورمون آندروژن قوی مردانه است؛ بنابراین به دلیل عوارض جانبی شدیدی که ممکن است رخ بدهد، اغلب توسط زنان استفاده نمی‌شود. با این حال، اگر یک ورزشکار زن بخواهد از یکی از استرهای تستوسترون استفاده کند،‌ احتمالا به سراغ تستوسترون پروپیونات می‌رود، زیرا این استروئید به سرعت از بدن خارج می‌شود. اما فقط در دوزهای کم مثل ۲۵ میلی‌گرم در هفته و طول دوره حداکثر تا ۸ هفته.

عوارض جانبی دوره تستوسترون پروپیونات

عوارض جانبی احتمالی ناشی از تستوسترون پروپیونات با سایر فرم‌های تستوسترون یکسان است. استفاده از این استروئید در دوزهای کم به احتمال خیلی زیاد عوارض جانبی خاصی در پی نخواهد داشت. مثلا زمانی که از این دارو در مصارف پزشکی برای جبران کمبود تستوسترون در بدن مردان استفاده شود.

وقتی دوز مصرف افزایش یابد، به اندازه افزایش دوز احتمال بروز عوارض جانبی نیز افزایش می‌یابد. این عوارض جانبی ناشی از استروئید، مربوط به فعالیت استروژنیک هورمون تستوسترون پروپیونات است. مواردی مثل احتباس آب و ژنیکوماستی.

اگر احتباس آب مورد توجه و پیشگیری قرار نگیرد، منجر به افزایش فشار خون و سایر تبعات آن می‌شود. تهوع و تب از دیگر عوارض جانبی هستند که برخی افراد تجربه می‌کنند.

با توجه به عملکرد طبیعی تستوسترون به عنوان یک هورمون آندروژنیک، ممکن است برخی از عوارض جانبی آندروژنیک مانند آکنه، ریزش مو و … مشاهده شود. اما فقط کسانی که مستعد این عوارض جانبی هستند،‌ درگیر خواهند شد.

سرکوب تولید تستوسترون طبیعی یک عارضه جانبی اجتناب ناپذیر استفاده از تستوسترون پروپیونات است و به همین دلیل یک برنامه پاکسازی (PCT) بعد از دوره لازم است.

سوال‌های رایج

چقدر طول می‌کشد تا تستوسترون پروپیونات اثر کند؟

تستوسترون پروپیونات در مقایسه با سایر استرهای تستوسترون، نیمه عمر کمتری دارد؛ چیزی حدود ۲ روز. این یعنی لازم است این هورمون را چندین بار در هفته تزریق کنید تا سطح آن در خون بالا بماند. زمان لازم برای مشاهده اثرات مصرف پروپیونات، شدیدا به دوز مصرف و سایر عوامل بستگی دارد. اما اکثر مصرف‌کنندگان در ۴ هفته ابتدای دوره شاهد تغییرات مثبت و چشمگیر خواهند بود. برخی افراد حتی در ۲ هفته ابتدای دوره شاهد نتایج حاصل از مصرف تستوسترون پروپیونات هستند.

فواید مصرف تستوسترون پروپیونات در بدنسازی چیست؟

در دوزهای بالاتر (نسبت به مصرف پزشکی)، مزایای تستوسترون پروپیونات در عضله‌سازی و افزایش قدرت را خواهید دید. برای استفاده حداکثر از آن باید یک برنامه تمرینی و رژیم غذایی مناسب داشته باشید. از دیگر مزایای تستوسترون پروپیونات می‌توان به توانایی آن در حفظ سطح طبیعی هورمون تستوسترون در حین مصرف سایر استروئیدهای آنابولیک اشاره کرد. همچنین این هورمون به حفظ عضلات ورزشکار در دوره‌های کات و چربی سوزی کمک زیادی می‌کند.

تستوسترون پروپیونات را از کجا تهیه کنیم؟

در خرید تستوسترون پروپیونات و تمام استروئیدها باید دقت کنید که داروی با کیفیت و اصلی را خریداری کنید؛ زیرا در صورت تقلبی یا بی کیفیت بودن استروئید، نه‌تنها فایده و اثر مطلوبی حاصل نمی‌شود، بلکه دچار عوارض جانبی شدید و دردسر ساز می‌شوید.

دوز مصرف تستوسترون پروپیونات چقدر است؟

دوز مصرفی تست پروپیونات به اهداف شما بستگی دارد. افزایش حجم؟ ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلی‌گرم در هفته نتایج شگفت‌انگیزی خواهد داشت. کات عضلات؟ حتما حداقل یک ترکیب دیگر را با تستوسترون پروپیونات همراه کنید. مسترون، اکساندرولون یا پریموبولان مناسب هستند. در این صورت تست پروپیونات تنها ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم در هفته اثربخش است.

تستوسترون پروپیونات را چندبار در هفته تزریق کنیم؟

از آن‌جایی که نیمه عمر پروپیونات کم است و سریعا از بدن خارج می‌شود،‌ نیاز است که چندین بار در هفته تزریق شود. اکثر بدنسازان این هورمون را به صورت یک روز در میان تزریق می‌کنند، یعنی هفته‌ای ۳ بار. باید دوز کلی یک هفته را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و هر کدام از این قسمت‌های کوچک‌تر را به صورت یک روز در میان تزریق کنید.

آیا تستوسترون پروپیونات برای افزایش حجم مناسب است؟

بله! دلیل اصلی مصرف تستوسترون پروپیونات توسط بدنسازان،‌ افزایش حجم است. اما این هورمون استروئیدی می‌تواند برای کات عضلات و چربی سوزی نیز به کار برود؛ زیرا تستوسترون یک هورمون قدرتمند آنابولیکی است و توانایی زیادی در حفظ عضلات دارد. باید با توجه به هدفتان از مصرف این استروئید،‌ دوز هفتگی را تعیین کنید. برای عضله سازی و افزایش حجم دوزهای بالاتر و برای چربی سوزی و کات دوزهای پایین تر مناسب است. همچنین تست پروپیونات با دوز کم برای حفظ سطح تستوسترون در دوره مصرف سایر استروئیدها که تستوسترون طبیعی بدن را سرکوب می‌کنند، مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه و نظرات در مورد این نوشته

  1. حمید گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم ببینم تست پروپینات وترنبلون رو تو یه سرنگ تزریق کرد

    1. سلام. خیر این کار رو نکنید بهتره

  2. Ali گفت:

    سلام وقت بخیر ایا جای درد تقریبا شدید و گرفتگی عضله تا دو روز بعد از تزریق تست پرپیونات عادی هست؟

    1. سلام. بله پروپیونات نسبت به سایر استروئيد درد و ناراحتی بیشتری داره
      توصیه میکنم مقاله زیر رو بخونید
      نحوه تزریق درست و امن‌تر استروئیدهای آنابولیک در بدنسازی

  3. رضا گفت:

    سلام وقت بخیر
    بین انانتات و پرپیونات تفاوتی از لحاظ عوارض و نتیجه در دوز یکسان وجود داره؟

    1. سلام. وقت شما هم بخیر
      قبلا یک مقاله در این مورد نوشتم. از طریق لینک زیر مطالعه بفرمایید.
      https://fitnessia.ir/hormone/enanthate-vs-propionate

  4. مبین گفت:

    سلام
    ایا پرپیونات رو میشه با مسترون در یک سرنگ تزریق کرد
    ممنون از راهنماییتون

    1. سلام
      خیر. با دو سرنگ جدا در دو محل جدا از بدن

  5. علی گفت:

    سلام – خسته نباشی – میشود تست انانتات رو با پریپیونات در یک سرنگ مخلوط کرد و تزریق کرد؟
    اگر نه ممنون میشم علتش رو ب صورت علمی توضیح بدید- پیشاپیش از پاسخ گوییتون ممنونم

    1. سلام. وقت بخیر
      به دو دلیل این کار رو توصیه نمیکنم:
      ۱. وقتی حجم تزریق در یک محل بیشتر باشه احتمال آبسه هم بیشتر میشه و سرعت جذب دارو میاد پایین
      ۲. ترکیب دو داروی تزریقی کار درستی نیست چون ممکنه از نظر شیمیایی با هم واکنش بدن (البته چون دو دارویی که شما گفتید هر دو تستوسترون هستن مشکل خاصی نیست)

  6. ابوالفضل حسین پور گفت:

    سلام
    میخواستم ببینم تو دوره پرپیونات ودکا کلوموفین رو به چه شکل مصرف کنم تا مشکلی پیش نیاد

    1. سلام. وقت بخیر
      باید براساس شرایط بدنی شما و نحوه اجرای دوره تعیین بشه

  7. مهدی گفت:

    سلام من پرپیونات زدم الان جای تزریقم دو روزه ک درد میکنه این طبیعیه؟

    1. سلام. بله تستوسترون پروپیونات به دلیل نوع استر، نسبت به سایر استروئیدها درد بیشتری داره و تا چند روز بعد از تزریق ممکنه در محل تزریق ناراحتی داشته باشید. اما با تزریق آهسته، ماساژ محل تزریق و قرار دادن حوله گرم میشه این درد رو کاهش داد.

  8. ... گفت:

    سلام و خسته نباشید
    ممنون بابت این سایت بسیار عالی
    یه سوالی که برام پیش اومده میخاستم بدونم فقط مصرف پروپیونات در 10 الی ۱۲هفته به تنهایی حداقل و حداکثر چقدر میتواند حجم بدهد
    با تشکر

    1. سلام. وقت شما بخیر
      اولا باید ببینید اصلا برای شما مناسب هست یا نه. از طرف دیگه استروئید و حتی مکمل برای همه افراد نتیجه یکسان و مشخص نداره.
      در ضمن دوره مصرف تستوسترون پروپیونات لازم نیست اینقدر طولانی باشه. حتی ۶ الی ۸ هفته مصرف میتونه کافی باشه.
      میتونید از طریق لینک زیر با من در ارتباط باشید تا دقیقتر راهنمایی کنم:
      fitnessia.ir/contact

  9. حسام گفت:

    سلام وقت بخیر
    من میخاستم دوره ۸ هفته ای شروع کنم اینجوری که اول و اخر هفته پرپیونات تزریق کنم و وسط هفته انانتات
    به نظرتون درسته این روش؟
    اگر اره نحوه پاکسازیش چطوری باید باشه

    1. سلام. دوره استروئید و سایر جزئیاتش باید براساس شرایط بدنی شما و به صورت تخصصی طراحی بشه.
      برای راهنمایی بیشتر میتونید با من در ارتباط باشید. کافیه روی لینک زیر کلیک کنید:
      fitnessia.ir/contact

  10. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید
    می‌توان پرپیونات رو با گینر و کراتین مصرف کرد؟

    1. سلام. وقت بخیر
      باید اول ببینید اصلا نیاز به مصرف استروئید (پروپیونات) دارید یا نه. اگه مشکلی برای مصرف این استروئید نباشه، میتونید به شکل اصولی و صحیح در کنار گیرن و کراتین به هدف افزایش حجم مصرف کنید.

  11. علی گفت:

    سلام وقت بخیر من یه سالو نیمه تمرین میکنم و الان دوره استانازول پروپیانات و اکساندرل‌ن شروع کردم در کنارش مکمل های پمپ و گلوتامین و وی و کراتین مصرف میکنم به نظر شما ایده ال هست یا خیر؟

    1. سلام. دوره استروئید و مکمل باید براساس شرایط بدنی و اهداف ورزشکار تعیین بشه. در ضمن نوع استروئید و مکمل‌ها یک بحثه و نحوه مصرفشون هم یک بحث دیگه
      اما باید دقت کنید مصرف دو استروئید خوراکی در یک دوره اصلا کار منطقی و درستی نیست.

  12. محمد جواد گفت:

    میشه یه دوره پنج هفته ای واسه حجم از پروپیونات و دیانابول استفاده کرد و پنج هفته دوم واسه کات از وینسترول و مسترون؟ و بعد از ده هفته پاکسازی کرد؟

    1. سلام. خیر این نحوه مصرف که فرمودید کاملا غلط هست.
      برای مشاوره و راهنمایی اینجا کلیک کنید.

  13. آندرانیک گفت:

    سلام وقت بخیر
    ایا میشه از استانازول و پروپیونات باهم استفاده کرد ؟

    1. سلام. وقت شما هم بخیر.
      دوره استروئید باید دقیقا طبق شرایط بدنی و اهداف روزشکار تعیین بشه. اما در کل دوره تست پروپیونات و وینسترول یک دوره نسبتا رایج محسوب میشه.
      برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید با من در ارتباط باشید.

  14. ناشناس گفت:

    من یک هفتس دوره مو شروع کردم ترن و پرپیونات دارم شدیدا تب دارم و پاهام ضعف داره این علایم مربوط به چیه و بعد از چند روز درست میشه؟

    1. فیتنسیا گفت:

      سلام.
      ترنبولون ممکنه باعث بروز علائمی دقیقا شبیه به آنفولانزا بشه و ظاهرا این مواردی که شما تجربه می‌کنید به همین دلیل هست.
      بسته به بدن و ژنتیک فرد این شرایط ممکنه مدتی طول بشه. می‌تونید به پزشک مراجعه کنید تا داروهای لازم بری تسکین این شرایط رو براتون تجویز کنه.
      اما به شخصه توصیه می‌کنم اگه این مشکل خیلی شما رو آزار میده کلا سراغ ترنبولون نرید!