🚀طراحی اختصاصی دوره استروئید + پاکسازی🔥

مشاوره و دریافت برنامه >

٪۲۵ تخفیف ویژه

فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

دوره ترنبولون و وینسترول – نحوه اجرا و پاکسازی بعد از دوره


دوره ترنبولون و وینسترول

ترنبولون و وینسترول دو استروئید کلاسیک و قدیمی هستند که قدمت آن‌ها به دهه ۱۹۹۰ میلادی بازمی‌گردد. در این نوشته نمی‌خواهیم وارد جزئیات شیمیایی و ساختار این استروئیدها شویم. در عوض اطلاعات بسیار کاربردی (و حتی حیاتی) در رابطه با دوره ترنبولون و وینسترول را به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

قطعا ورزشکاران حرفه‌ای که سابقه مصرف استروئید دارند،‌ به خوبی می‌دانند که ترن و وینسترول (استانازول) دو استروئید بسیار قوی و قدرتمند هستند.

این نوشته فقط برای افزایش آگاهی مخاطبان است و مصرف هیچ دارویی را تبلیغ نمی‌کند.

وینسترول

وینسترول که با نام استانازول (استانازولول) نیز شناخته می‌شود، یک استروئید بسیار محبوب و مؤثر برای چربی سوزی و کات می‌باشد.

این استروئید برپایه DHT (دی‌هیدروتستوسترون) است و با مصرف آن، سطح DHT بدن افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

بسیاری از ورزشکاران رشته بدنسازی که قصد شرکت در مسابقات بدنسازی دارند، برای رسیدن به حداکثر کات و تفکیک عضلانی،‌ ممکن است به سراغ وینسترول بروند.

این استروئید در دو شکل خوراکی و تزریقی وجود دارد. فرم تزریقی آن معمولا با دوز ۵۰ میلی‌گرم در هر یک میلی‌لیتر و فرم خوراکی آن با دوز ۱۰ میلی‌گرم در هر قرص تولید می‌شود.

گاهی اوقات زنان نیز برای دستیابی به کات عضلانی و چربی سوزی بیشتر، از وینسترول کمک می‌گیرند. اما در دوره وینسترول برای زنان باید خیلی احتیاط کرد تا عوارض جانبی ناشی از افزایش سطح DHT رخ ندهد.

نیمه عمر وینسترول خوراکی تنها ۹ ساعت و فرم تزریقی آن حدود ۲۴ ساعت می‌باشد. از این رو شکل قرصی آن باید چندین بار در طول روز مصرف شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وینسترول، فواید، عوارض جانبی و نحوه مصرف آن توصیه می‌کنم مقاله زیر را بخوانید.

وینسترول در بدنسازی

وینسترول در بدنسازی، فواید و عوارض جانبی آن

ترنبولون

ترنبولون یک استروئید به شدت قدرتمند است. به دلیل این قدرت زیاد، بهتر است فقط ورزشکاران بسیار حرفه‌ای که قصد شرکت در مسابقات بدنسازی دارند به سراغ ترنبولون بروند.

یک نکته مثبت در مورد ترن این است که آروماتاز نمی‌شود؛ این یعنی ترنبولون برخلاف تستوسترون به استروژن تبدیل نشده و سبب احتباس آب (آبدار شدن بدن) نمی‌شود.

شاید تصور کنید چون ترنبولون به استروژن تبدیل نمی‌شود، باعث ژنیکوماستی نیز نخواهد شد. اما اینطور نیست. افزایش سطح استروژن تنها یکی از دلایل ژنیکوماستی است. افزایش سطح هورمون پرولاکتین نیز می‌تواند فرد را دچار ژنیکوماستی کند و جالب اینجاست که ترنبولون می‌تواند سطح پرولاکتین را افزایش دهد. پس باید احتیاط کافی را داشته باشید و در صورت لزوم از داروهای ضد پرولاکتین مثل کابرگولین استفاده کنید.

ترنبولون فقط در شکل تزریقی و با ۳ استر مختلف وجود دارد. این استرها عبارتند از:

  • استات
  • انانتات
  • هگزا هیدرو بنزیل کربنات

البته نوعی دیگر با نام ترنبولون میکس وجود دارد که ترکیبی از هر سه استر ذکر شده در بالا است.

لازم به ذکر است که تفاوت استر در ترنبولون باعث تغییر نتایج حاصل از مصرف آن نمی‌شود. در واقع با مصرف هر کدام از استرهای ترنبولون نتایج مشابهی کسب خواهید کرد. پس تفاوت آن‌ها در چیست؟ تفاوت اصلی در نیمه عمر و سرعت آزاد شدن ترنبولون در بدن است.

در واقع، نقش اصلی استر متصل به ترنبولون این است که سرعت آزاد شدن ترن و اثرگذاری آن در بدن را کنترل کند.

نیمه عمر هر یک از استرهای مختلف این هورمون استروئید، به قرار زیر است:

  • استات: ۳ روز
  • انانتات: ۱۱ روز
  • هگزا هیدرو بنزیل کربنات: ۸ روز

با توجه به اعداد ذکر شده در بالا، کاملا واضح است که اگر بخواهید ترنبولون استات مصرف کنید، حداقل باید ۲ تزریق در هفته داشته باشید. اما برای فرم انانتات و هگزا، تنها ۱ تزریق در هفته کافی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترنبولون، مقاله زیر را از دست ندهید!

ترنبولون

ترنبولون در بدنسازی،‌نحوه مصرف، فواید و عوارض جانبی

چرا مصرف ترنبولون و وینسترول در کنار هم خطرناک است؟

یک قاعده کلی در مورد استروئیدهای آنابولیک این است که هرچه فواید بیشتر باشد، عوارض جانبی نیز بیشتر خواهند بود!

ترنبولون و وینسترول هر دو جزو استروئيدهای بسیار قوی و مؤثر هستند، پس دور از انتظار نیست که عوارض جانبی ناشی از مصرف آن‌ها نیز بیشتر از سایر دوره‌های استروئیدی باشد.

مصرف همزمان این دو استروئید می‌تواند باعث بروز بیماری‌های قلبی-عروقی شود. شاید با خود بگویید این ریسک با مصرف هر استروئید دیگری نیز وجود دارد. بله شکی در این نیست که هر استروئید در کنار فواید و اثرات مثبتی که به ورزشکار می‌دهد، احتمال ایجاد عوارض جانبی متعدد از جمله بیماری‌های قلبی را نیز با خود به همراه دارد. اما میزان احتمال ابتلا به این بیماری‌ها متفاوت است. قطعا احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی در اثر مصرف یک استروئید خفیف مثل اکساندرولون یا پریموبولان با استروئیدی مثل ترنبولون یکسان نیست.

یک مشکل دیگر که احتمال بروز آن در اثر مصرف همزمان وین و ترن زیاد است، مشکلات کلیوی است.

اکثر استروئیدهای آنابولیک، تولید تستوسترون طبیعی توسط بدن را سرکوب می‌کنند و ترنبولون و وینسترول بسیار شدیدتر از سایر استروئیدها این کار را انجام می‌دهند! حالا خودتان تصور کنید که با مصرف همزمان دو استروئیدی که تولید تست بدن را به شدت سرکوب می‌کنند، چه بر سر تعادل هورمونی بدنتان می‌آید.

به طور کلی، دوره استروئید مانند یک معامله است. معامله‌ای بین فواید و عوارض جانبی! انتخاب هوشمندانه این است که میزان فوایدی که از دوره می‌گیریم بیشتر از عوارض جانبی آن باشد. اما در مورد دوره ترنبولون و استانازول چنین نیست. اصلا دور از انتظار نیست که عوارض جانبی این دوره بیشتر از فواید (حتی چشمگیر و وسوسه‌کننده) آن باشد.

حالا یک سوال پیش می‌آید. با توجه به این توضیحات، به هیچ وجه نباید دوره ترنبولون و وینسترول برویم؟ توصیه می‌شود که این کار را نکنید اما اگر به هر دلیلی تصمیم قطعی به اجرای این دوره گرفته‌اید، باید یک سری اقدامات ضروری را انجام دهید.

اقدامات ضروری در دوره ترنبولون وینسترول

در این دوره استروئیدی، برای کاهش عوارض جانبی، باید مجموعه‌ای از اقدامات را انجام دهید. اما دقت کنید که با انجام این کارها، عوارض جانبی به صفر نخواهد رسید و هنوز هم خطرات و مشکلات احتمالی ناشی از دوره پای برجاست.

استفاده از مکمل امگا۳

با مصرف مکمل امگا۳ می‌توانید خطر مشکلات قلبی-عروقی (افزایش LDL و کاهش HDL) را کاهش دهید.

قرار دادن هورمون تستوسترون در دوره

همانطور که گفتیم، هر دو ترکیب ترنبولون و وینسترول، تولید تستوسترون توسط بدن را سرکوب می‌کنند. پس قطعا در این دوره، بدنتان دچار افت شدید تستوسترون خواهد شد که این به نوبه خود،‌ عوارض جانبی متعددی دارد.

تنها راهکار برای افزایش سطح تستوسترون در این دوره استروئیدی، مصرف تستوسترون است. توصیه می‌کنیم نیمه عمر تستوسترونی که انتخاب می‌کنید، به نیمه عمر ترنبولون موجود در دوره نزدیک باشد. برای مثال اگر ترنبولون انانتات مصرف می‌کنید، بهترین گزینه تستوسترون انانتات و یا سایپیونات است.

استفاده از ضد پرولاکتین

پیش‌تر گفتیم که ترنبولون می‌تواند سطح پرولاکتین بدن را افزایش دهد و سبب بروز عوارض جانبی شود. منطقی است که در صورت نیاز، به کمک داروهای ضد پرولاکتین مثل کابرگولین (داستینکس)، سطح پرولاکتین بدن را کاهش دهید.

استفاده از داروهای محافظت از کبد در صورت مصرف وینسترول خوراکی

وینسترول خوراکی به کبد فشار زیادی وارد می‌کند و ممکن است باعث مسمومیت کبدی شود. اگر تصمیم گرفته‌اید که از وین خوراکی استفاده کنید، برای محافظت از کبد در دوره استروئید، باید از یک داروی محافظت از کبد مثل لیو۵۲ استفاده کنید.

پاکسازی (PCT) مناسب بعد از دوره

قطعا دوره وینسترول و ترنبولون باعث برهم خوردن تعادل هورمونی بدن خواهد شد. شما باید بعد از دوره، به کمک یک پاکسازی مناسب و اصولی، هرچه سریع‌تر بدنتان را به حالت طبیعی بازگردانید تا دچار عوارض جانبی و همچنین ریزش عضلات و از دست دادن نتایج حاصل از دوره نشوید.

نحوه اجرای دوره ترنبولون و وینسترول

همانطور که پیش‌تر گفتیم، اجرای دوره ترنبولون و وینسترول را خیلی توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا خطرات و عوارض بسیاری دارد. اما اگر خودتان تصمیم قطعی به اجرای این دوره گرفته‌اید،‌ حتما باید یک فرم از هورمون تستوسترون را در دوره قرار دهید.

در ادامه دو نمونه دوره استروئیدی که یکی بر اساس ترنبولون استات و دیگری بر اساس ترنبولون انانتات است معرفی خواهیم کرد. این دوره فقط جنبه نمونه دارد و برای افزایش آگاهی مخاطبان عزیز فیتنسیا است.

دوره ترنبولون استات، وینسترول و تستوسترون پروپیونات

با توجه به کوتاه بودن نیمه عمر ترن استات، قرار دادن تست پروپیونات در دوره مناسب است؛ زیرا تست پروپیونات نیز نیمه عمر کوتاهی دارد.

دوره ترن، وینسترول و تست پروپیونات
دوره ترنبولون استات، وینسترول و تستوسترون پروپیونات

توصیه می‌کنیم در این دوره برای حفظ سلامتی، حتما از مکمل‌ها و داروهای زیر استفاده کنید:

  • لیو۵۲ یا سایر داروهای محافظت از سلامت کبد
  • امگا۳
  • داروی ضد پرولاکتین مثل کابرگولین

اگر بدنتان مستعد آروماتاز (تبدیل تستوسترون به استروژن) و احتباس آب است، شاید بخواهید به کمک یک داروی ضد آروماتاز مثل آریمیدکس از این مشکل جلوگیری کنید.

پاکسازی بعد از این دوره کاملا ضروری است. بهترین زمان برای شروع پاکسازی (PCT)، ۳ یا ۴ روز پس از آخرین تزریق است.

دوره ترنبولون انانتات، وینسترول و تستوسترون انانتات

از آن‌جایی که ترنبولون انانتات نیمه عمر طولانی در حد ۱۱ روز دارد، بهتر است از یک فرم تستوسترون با نیمه عمر طولانی استفاده کنید. یکی از بهترین انتخاب‌ها، تستوسترون انانتات و یا تستوسترون سایپیونات است. در این برنامه که فقط به عنوان نمونه و برای افزایش آگاهی شما است، دوره ترنبولون انانتات، وینسترول و تستوسترون انانتات را معرفی خواهیم کرد.

دوره ترن انانتات، وینسترول و تست انانتات
دوره ترن انانتات، وینسترول و تست انانتات

در این دوره هم، برای محافظت از سلامتی باید از داروی محافظت از کبد، کابرگولین و امگا۳ استفاده کنید. در این دوره، نیاز یا عدم نیاز ورزشکار به مهارکننده آروماتاز یا ضد استروژن، به شرایط بدنی و ژنتیکی وی بستگی دارد. می‌توانید با مربی مشورت کنید.

پاکسازی بعد از دوره ترن و وینسترول

با توجه به شدید بودن احتمال عوارض جانبی و بر هم خوردن تعادل هورمونی پس از دوره ترنبولون و وینسترول، اجرای یک پاکسازی کاملا ضروری است.

برای پاکسازی این دوره، می‌توان از داروهای معمول PCT مثل کلومیفن، HCG و تاموکسیفن استفاده کرد. اما نحوه مصرف این داروها و طول دوره پاکسازی، بستگی به موارد متعددی دارد. مثل:

  • طول دوره استروئید
  • نحوه و دوز مصرف استروئیدها
  • شرایط بدنی ورزشکار مثل سن، قد، وزن
  • شرایط ژنتیکی
  • و …

برای تنظیم دوره استروئید و برنامه دقیق پاکسازی طبق شرایط بدنی خودتان، با مربی ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه و نظرات در مورد این نوشته

  1. محمد گفت:

    سلام ممنون لطف کردید
    اطلاعات تقریبا دارم ولی شما استادی ??
    سابقه ورزش هم بالای ۱۵ساله
    ژنتیک بدنم خشکه بدنم عظله هست درصد چربی بدنم پایینه در حال حاضر وزنم ۷۶قد۱۷۶
    و دورهای استرویدم رفتم .آخرین دورم ۸ماه پیش بود ک فقط ی هورمون مصرف کردم کنار دوره آمپول مسترون ۲۰۰بود ک من ۸تاشو بیشتر نزدم و ۲عدد دیگه مانده .الان ی ترن میکس ۲۰۰دارم و ی کراتین ۳۰۰گرمی .من وزن و حجم م میخوام بره بالا
    لطفاً ی راهنمای کنید دوز مصرف و چ چیزهای دیگه ای کنارش باید باشه ..ممنون از لطف شما

    1. لطفا از طریق لینک زیر به من پیام بدید تا اطلاعات مورد نیاز رو بگیرم.
      https://fitnessia.ir/contact

  2. محمد گفت:

    توضیحات درباره ترن میکس ۲۰۰لطفا و حد مصرف

    1. سلام و احترام دوست عزیز!
      در مورد ترنبولون میکس قبلا مقاله کامل و جامع نوشتم که میتونید از طریق لینک زیر مطالعه کنید.
      ترنبولون میکس چیست؟

      اما نحوه مصرف و دوز مناسب، چیزی نیست که برای همه افراد یکسان باشه و بتونیم در قالب یک قالب ثابت ارائه بدیم.
      در واقع باید براساس شرایط بدنی و اهداف ورزشکار بررسی و تعیین بشه

  3. علی مردانی گفت:

    دوست عزیز سلام .۷ سال پیش دکا تزریق کردم و دچار ژنیکوماستی شدم الان دو سال هست که دوباره تمریناتمو شروع کردم و میخوام بدونم اگه دوره ترنبولون استات رو شروع کنم دچار عود کردن ژنیکوماستیم میشه یا خیر

    1. سلام. به هیچ وجه خودسرانه استروئيد مصرف نکنید.

  4. حسین گفت:

    سلام دوست عزیز؛ من برای کات بدنی استنازول تزریقی و ترنبولون گرفتم. 10 تا استنازول 10 تا ترنبولون. یعنی 5 هفته. میخام برای افت تستسترون 5 تا تست ابوریحانم بگیرم هفته یکی بزنم
    لطفا راهنمایی کنین و بگین این دوره 5 هفتگی عوارض جدی داره
    ممنون
    سابقه تمرینی بالای 10 سال دارم

    1. سلام. دوره استروئید و سایر جزئیاتش باید براساس شرایط بدنی شما و به صورت تخصصی طراحی بشه.
      برای راهنمایی بیشتر میتونید با من در ارتباط باشید. کافیه روی لینک زیر کلیک کنید:
      fitnessia.ir/contact

  5. احمد رحمانی گفت:

    سلام
    ۱۰میل ترنبولن با ۱۰میل وینسترول برای بار اول میتونه مشکل ساز باشه

    1. سلام. ترنبولون برای دوره اول مناسب نیست. همچنین هر دو ترکیب ترنبولون و وینسترول به شدت تستوسترون طبیعی بدن رو سرکوب می‌کنن و این میتونه مشکل ساز باشه. پس باید در چنین دوره‌هایی از تستوسترون هم استفاده کرد.
      دقت کنید اگر سابقه تمرینی کمتر از ۵ سال دارید مصرف استروئید به شما توصیه نمیشه!