🚀طراحی اختصاصی دوره استروئید + پاکسازی🔥

مشاوره و دریافت برنامه >

٪۲۵ تخفیف ویژه

فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

ترنبولون میکس چیست؟ تفاوت ترن میکس با سایر فرم‌های ترنبولون


ترنبولون میکس چیست

اگر سال‌های زیادی در ورزش بدنسازی فعال هستید، احتمالا نام هورمون استروئیدی ترنبولون را شنیده‌اید. قبلا یک در یک مطلب تمام توضیحات کاربردی و مفید درباره این هورمون و نحوه مصرف آن را توضیح داده‌ام. اما در این مطلب می‌خواهم یک نوع خاص از این هورمون یعنی ترن میکس را به طور دقیق بررسی کنم و به شما بگویم که ترنبولون میکس چیست؟

با توجه به استر متصل به ترنبولون، این هورمون به سه نوع تقسیم می‌شود. ترنبولون استات، انانتات و هگزاهیدروبنزیل‌کربنات. هرکدام از این سه نوع، نیمه عمرهای مختلفی دارند.

این نوشته تنها در جهت افزایش آگاهی و دانش ورزشکاران عزیز است و مصرف هیچ‌نوع دارویی را تبلیغ نمی‌کند.

ترنبولون میکس ترکیبی از هر سه نوع ترنبولون است. یکی از مزیت‌های اصلی ترن میکس در مقایسه با سایر فرم‌های ترنبولون این است که به دلیل تنوع نیمه‌عمر ترکیبات موجود در آن، به آرامی و در مدت زمان بیشتری در بدن آزاد می‌شود؛ یعنی برای مدت طولانی‌تر در بدن فعال بوده و اثرات مفید خواهد داشت.

مقدار هر کدام ترکیبات موجود در ترن میکس ۲۰۰ میلی‌گرمی به صورت زیر است:

  • استات: ۵۰ میلی‌گرم
  • انانتات: ۱۰۰ میلی‌گرم
  • هگزاهیدروبنزیل‌کربنات: ۵۰ میلی‌گرم

ترن میکس معمولا با دوز ۲۰۰ میلی‌گرم تولید می‌شود. اگر کمی با این هورمون آشنا باشید، حتما می‌دانید که دوز ۲۰۰ میلی‌گرم برای ترنبولون یک دوز نسبتا زیاد محسوب می‌شود و شاید برای ورزشکاران مبتدی و نیمه‌حرفه‌ای چندان مناسب نباشد.

تا اینجا به طور کلی متوجه شدید که ترنبولون میکس چیست. حالا اجازه دهید کمی بیشتر در مورد این هورمون ترکیبی صحبت کنیم و با فواید و مضرات آن بیشتر آشنا شویم.

مزیت ترنبولون میکس

ترنبولون میکس ZPHC
ترنبولون میکس ZPHC

همانطور که پیش‌تر گفتم، ترنبولون میکس ترکیبی از سه فرم استات، انانتات و هگزاهیدروبنزیل‌کربنات ترنبولون است و هر کدام از این فرم‌ها، نیمه عمر خاص خود را دارد.

نیمه عمر انواع استرهای هورمون استروئیدی ترنبولون:

  • استات: ۳ روز
  • هگزاهیدروبنزیل‌کربنات: ۸ روز
  • انانتات: ۱۱ روز

وقتی ورزشکار ترن میکس مصرف کند، ابتدا در طول ۳ روز ترنبولون استات در بدن او رها می‌شود، سپس هگزاهیدروبنزیل‌کربنات در طول ۸ روز آزاد شده و در آخر ترنبولون انانتات بعد از ۱۱ روز رها خواهد شد.

پس یکی از مزیت‌های ترنبولون میکس این است که مدت زمان بیشتری در بدن ورزشکار باقی می‌ماند و اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

شاید اینطور فکر کنید که با مصرف ترنبولون انانتات نیز، هورمون مدت زمان زیادی در بدنتان باقی می‌ماند و مشابه با ترنبولون میکس عمل می‌کند. اما اینطور نیست. با مصرف ترنبولون انانتات، زمان نسبتا زیادی طول می‌کشد تا دارو در بدن اثر کند. اما ترن میکس به سرعت در بدن فعال شده و از طرف دیگر مدت زمان زیادی نیز فعال باقی می‌ماند.

دیگر مزیت ترن میکس این است که برخلاف فرم استات، نیاز به تزریق‌های مکرر و با فاصله زمانی کم ندارد.

نکات منفی ترن میکس

هر نوع هورمون استروئیدی علاوه بر فواید و مزیت‌ها دارای یک سری مشکلات و نکات منفی نیز هست.

البته در این مقاله نمی‌خواهم به عوارض جانبی ناشی از استروئیدها بپردازم. بلکه می‌خواهم نکات منفی مربوط به ترنبولون میکس را بررسی کنم.

اولین نکته منفی این است که دوز ترن میکس نسبتا بالاست و مصرف آن تقریبا فقط برای ورزشکاران حرفه‌ای که سابقه طولانی مصرف استروئید دارند مناسب است.

از طرف دیگر به دلیل ترکیبی بودن استروئید و وجود چند فرم از ترنبولون در آن و تفاوت نیمه عمرها، پاکسازی کمی پیچیده و سخت‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *