🚀طراحی اختصاصی دوره استروئید + پاکسازی🔥

مشاوره و دریافت برنامه >

٪۲۵ تخفیف ویژه

فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

بهترین استروئید برای چربی سوزی و کات + روش دقیق مصرف


بهترین استروئید برای چربی سوزی و کات

اگر هدف شما در بدنسازی چربی سوزی و کات باشد، شاید به این فکر افتاده باشید که از استروئیدهای آنابولیک کمک بگیرید و به دنبال قوی ترین استروئید چربی سوز باشید. ما در این نوشته از فیتنسیا، بهترین استروئید ها برای چربی سوزی را به شما ورزشکاران معرفی می‌کنیم.

استروئیدها علاوه بر عضله سازی،‌ باعث چربی سوزی نیز می‌شوند. اما استروئیدهای مختلف در این مورد با هم تفاوت دارند؛ یعنی برخی استروئیدها تنها مقدار کمی چربی می‌سوزانند و با احتباس آب باعث آبدار شدن بدن می‌شوند، اما برخی استروئیدهای دیگر، در کنار چربی سوزی بیشتر، احتباس آب ندارند و ظاهری خشک و کات به بدن می‌بخشند.

برخی استروئیدها برای کات و از بین بردن چربی ها مناسب‌تر هستند. هورمون‌های استروئیدی که در این مقاله به شما معرفی می‌شوند، جزو این دسته هستند.

باید توجه داشته باشید که در صورت مصرف این داروها، مقداری چربی از دست می‌دهید و در عوض توده عضلانی خالص بدن شما افزوده میشود؛ در نتیجه، شاید ترازو معیار خوبی برای سنجش پیشرفت شما نباشد و بهتر است از آینه برای این کار استفاده کنید!

در ادامه بهترین استروئید ها برای کات و حجم خشک و همچنین نحوه اجرای دوره را خواهیم گفت.

این نوشته فقط برای افزایش آگاهی ورزشکاران بوده و مصرف هیچ دارویی را توصیه یا تبلیغ نمی‌کند.

اکساندرولون بهترین استروئید چربی سوزی

اکساندرولون (آناوار) نه تنها از نظر لیپولیز باعث کاهش چربی می‌شود، بلکه ادرار آور نیز هست؛ یعنی به آبگیری بدن و خشک شدن عضلات کمک می‌کند.

بنابراین، ورزشکاران با مصرف اکساندرولون نه تنها لاغرتر و باریک‌تر می‌شوند، بلکه با دفع آب، دور کمر نیز کاهش می‌یابد.

این استروئید به طور همزمان، کات و عضله سازی می‌کند. پس شاید عدد وزنتان خیلی تغییر نکند. پس اجازه ندهید اعداد روی ترازو شما را فریب دهند.

بدنسازان معمولا پس از مصرف استروئیدهای آنابولیک، چربی زیر پوستی کمتر و اما چربی احشایی بیشتری دارند. این افزایش در چربی احشایی (اطراف اندام‌های داخلی مثل کبد و قلب) به دلیل مقاومت به انسولین در اثر افزایش استروژن است. این عارضه در استروئیدهایی که بیشتر آروماتیزه می‌شوند، شدیدتر است.

چربی سوزی با چای سبز

تاثیر چای سبز بر کاهش چربی های احشایی

یک ویژگی منحصر به فرد در مورد آناوار این است که به استروژن تبدیل نمی‌شود. همچنین مستقیما روی گیرنده‌های استروژن اثر نمی‌گذارد. بنابراین، آناوار نه تنها توده چربی زیر پوستی را کاهش می‌دهد، بلکه چربی احشایی را نیز کاهش می‌دهد. بنابراین، شکم شما کوچک‌تر و خوش فرم تر خواهد شد.

در مقابل، بدنسازانی که از استروئیدهایی استفاده می‌کنند که به استروژن تبدیل می‌شوند، در نهایت شکم ظاهرا خشکی دارند. اما به دلیل چربی‌های احشایی ظاهری نفخ کرده و بزرگ دارد که چندان خوشایند نیست.

دلیل دیگری که باعث می‌شود، اکساندرولون بهترین استروئید چربی سوزی باشد، ایمن بودن آن است. آناوار یک داروی تایید شده توسط FDA برای مصارف پزشکی است.

این استروئید برای زنان و حتی کودکان نیز قابل مصرف است.

به دلیل سمیت کم اکساندرولون، بسیاری از مصرف کنندگان هیچ عارضه جانبی آشکاری را تجربه نمی‌کنند. با این حال، در صورت سو استفاده با دوزهای بیش از حد زیاد یا دوره‌های طولانی مدت، عوارض جانبی خطرناکی ممکن است رخ دهد.

آناوار یکی از معدود استروئیدهایی است که زنان نیز می‌توانند برای چربی سوزی و کات آن را مصرف کنند.

دوره چربی سوزی اکساندرولون

مردان

هفتهاکساندرولون
(میلی‌گرم/روز)
۱۱۵
۲۱۵
۳۱۵
۴۲۰
۵۲۰
۶۲۰
دوره چربی سوزی اکساندرولون – مردان

زنان

هفتهاکساندرولون
(میلی‌گرم/روز)
۱۵
۲۱۰
۳۱۰
۴۱۰
۵۱۰
دوره چربی سوزی اکساندرولون – زنان

قبل و بعد از مصرف اکساندرولون

در ادامه چند نمونه تصویر که تغییرات حاصل از مصرف اکساندرولون برای کات عضلات را نشان می‌دهد مشاهده می‌کنید.

قبل و بعد از دوره چربی سوزی استروئید اکساندرولون مردان
قبل و بعد از مصرف اکساندرولون – مردان
قبل و بعد از دوره چربی سوزی استروئید اکساندرولون مردان
قبل و بعد از مصرف اکساندرولون – زنان

دو ورزشکاری که تصویرشان در بالا قرار دارد، بعد از دوره شاهد افزایش وزن نیز بوده‌اند اما همانطور که مشخص است، میزان چربی آن‌ها به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وینسترول مناسب برای چربی سوزی و کات

وینسترول (استانازول) یکی از بهترین استروئید ها برای کات است که از نظر ساختاری مشابه با آناوار می‌باشد؛ زیرا هردوی آن‌ها مشتقات DHT هستند و خاصیت چربی سوزی قوی و ایجاد توده عضلانی دارند.

اگر بخواهیم بهترین استروئید برای چربی سوزی را معرفی کنیم، وینسترول در ابتدای لیست قرار می‌گیرد. این که ما آن را بعد از اکساندرولون قرار دادیم، به دلیل عوارض جانبی بیشتر استانازول نسبت به آناوار است.

بدنسازان غالبا در طول دوره کات از وینسترول استفاده می‌کنند؛ زیرا در چربی سوزی و کات عضلات بسیار موثر است.

ویسنترول نه تنها نسبت به اکساندرولون کمی چربی بیشتری می‌سوزاند، بلکه آب بیشتری را نیز از بدن خارج می‌کند. این برای بدنسازانی که شدیدا خواستار کاهش وزن و خشک شدن عضلات هستند، مفید است. اما به دلیل کاهش شدید آب بدن، ممکن است حجم عضلات تا حدی کاهش یابد.

وینسترول آروماتیزه نمی‌شود. این یعنی از عوارض جانبی استروژنیک در امان هستید و چربی احشایی نیز کاهش می‌یابد.

نکته منفی در مورد استانازول تاثیرات نسبتا شدید آن روی سطح کلسترول LDL/HDL است. خطر تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی با مصرف این استروئید خوراکی افزایش می‌یابد.

همچنین یک استروئید C17-aa است؛ پس به طور قابل توجهی باعث افزایش آنزیم‌های کبدی ALT/AST می‌شود. این یعنی فشار زیادی به کبد وارد می‌کند.

وینسترول به دلیل آسیب زدن به محور HPTA باعث کاهش سطح تستوسترون طبیعی بدن می‌شود. معمولا ورزشکاران بعد از قطع مصرف وینسترول، شاهد علائم و عوارض افت سطح تستوسترون هستند. (با فرض این که از سایر استروئیدهای آنابولیک استفاده نکنند).

برخلاف اکساندرولون، مصرف وینسترول به زنان توصیه نمی‌شود. زیرا می‌تواند باعث بروز صفات مردانه شود. تنها در صورت مصرف دوزهای بسیار کم و برای مدت زمان کوتاه، زنان می‌توانند از بروز عوارض جانبی آندروژنیک جلوگیری کنند.

دوره کات وینسترول

مردان

هفتهوینسترول
(میلی‌گرم/روز)
۱۲۰
۲۲۰
۳۲۵
۴۲۵
۵۲۵
۶۲۵
دوره چربی سوزی وینسترول – مردان

زنان

هفتهوینسترول
(میلی‌گرم/روز)
۱۵
۲۵
۳۵
۴۵
۵۵
۶۵
۷۵
۸۵
دوره چربی سوزی وینسترول – زنان

کلن بوترول

کلن بوترول یک داروی استروئیدی نیست. اما از آن‌جایی که می‌توان از آن به عنوان قوی‌ترین داروی چربی سوزی یاد کرد، در لیست بهترین استروئیدهای چربی سوزی و کات قرار گرفته است.

کلن بوترول یک داروی آگونیست است که در پزشکی برای درمان اختلالات و بیماری‌های تنفسی مثل آسم به کار می‌رود.

اما چون اثرات بسیار مطلوبی در چربی سوزی دارد، بدنسازان و ورزشکاران سایر رشته‌ها، از آن برای رسیدن به اهدافشان استفاده می‌کنند.

کلن بوترول، با چندین روش متفاوت، توده چربی بدن را کاهش می‌دهد. سبب افزایش نسبی دمای بدن می‌شود (حدود ۱ درجه) و تلاش بدن برای بازگشت دما به حالت عادی، باعث می‌شود کالری بیشتری استفاده شود. همچنین به طور مستقیم نرخ تبدیل چربی به منبع انرژی را افزایش می‌دهد.

از فواید کلن بوترول می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • عدم سرکوب تستوسترون
  • مدر (ادرار آور برای دفع آب زیر پوست)
  • چربی سوزی
  • سرکوب اشتها
  • ارتقاء سطح انرژی
  • افزایش جریان خون

هشدار: اگر به هرگونه بیماری قلبی عروقی یا فشار خون بالا مبتلا هستید، در مصرف کلن بوترول بسیار محتاط عمل کنید و یا به طور کلی از مصرف آن صرف نظر کنید.

دوره کلن بوترول برای چربی سوزی

مردان

در ادامه، یک نمونه دوره کلن بوترول برای مردان معرفی خواهیم کرد. این برنامه فقط جنبه نمونه داشته و برای افزایش آگاهی شما است. دوره دقیق مصرف باید برای هر ورزشکار طبق شرایط وی طراحی و تنظیم شود.

برنامه مصرف کلن بوترول برای مردان
برنامه مصرف کلن بوترول برای مردان

زنان

همانطور که پیش‌تر گفتیم، کلن بوترول یک داروی استروئیدی نیست. از این رو، نحوه مصرف آن برای مردان و زنان تفاوتی ندارد.

زنان ورزشکار که به دنبال کاهش چربی بدنشان هستند، می‌توانند کلن بوترول را طبق همان برنامه‌ای که در بالا و برای مردان گفته شد مصرف کنند.

مسترون

مسترون (دروستانولون) یکی دیگر از بهترین استروئید ها برای چربی سوزی و کات عضلات است. این استروئید در دو نوع پروپیونات و انانتات تولید می‌شود. استر پروپیونات نیمه عمر کوتاه (حدود ۲.۵ روز) دارد. در حالی که فرم انانتات آن، نیمه عمر طولانی ۱۰ روزه دارد.

از اصلی‌ترین فواید استروئید مسترون می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • چربی سوزی
  • سفت و خشک شدن عضلات
  • افزایش قدرت
  • افزایش اثر سایر استروئیدها
  • عدم آروماتاز و تبدیل نشدن به استروژن

دقت کنید که مسترون یک استروئید مناسب برای افزایش حجم نیست. هرچقدر که دوز مصرف آن را افزایش دهید، باز هم در افزایش حجم عضلات موثر نخواهد بود. به طور کلی مسترون نیز یکی دیگر از بهترین استروئید ها برای کات است.

در مورد دوز مصرف، اگر برای اولین بار قصد مصرف مسترون را دارید، هیچ دلیلی وجود ندارد که بیشتر از ۲۰۰ میلی‌گرم در هفته مصرف کنید.

برای ورزشکاران حرفه‌ای که سابقه طولانی مدتن مصرف استروئیدها را دارند، مصرف تنها ۴۰۰ میلی‌گرم در هفته (نه بیشتر) مناسب است.

برای کسب اطالاعات بیشتر در رابطه با مسترون، مقاله زیر را بخوانید.

دوره مسترون در بدنسازی

دوره مسترون در بدنسازی – فواید، عوارض جانبی و پاکسازی مسترون

دوره مسترون

از آن‌جایی که مسترون تولید تستوسترون توسط بدن را به شدت سرکوب می‌کند، مردان حتما باید در کنار آن از یک فرم تستوسترون استفاده کنند.

همچنین، چون مسترون اثر ضد استروژنی دارد، مصرف آن به زنان توصیه نمی‌شود.

دوره مبتدی مسترون

  • هفته ۱۲-۱
    • مسترون: ۲۰۰ میلی‌گرم در هفته
    • تستوسترون انانتات: ۲۰۰-۱۰۰ میلی‌گرم در هفته

دوره نیمه حرفه‌ای مسترون برای چربی سوزی

  • هفته ۱۲-۱
    • مسترون پروپیونات: ۴۰۰ میلی‌گرم در هفته (تقسیم به دوزهای کوچک روزانه)
    • اکساندرولون: ۷۰ میلی‌گرم در روز (۵۰ میلی‌گرم نیز نتایج خوبی دارد).
    • تستوسترون انانتات: ۱۰۰ میلی‌گرم در هفته

مصرف مسترون در سطح حرفه‌ای

  • هفته ۱۰-۱
    • تستوسترون پروپیونات: ۱۰۰ میلی‌گرم در هفته (تقسیم به دوزهای کوچک روزانه)
    • مسترون پروپیونات: ۴۰۰ میلی‌گرم در هفته
    • ترنبولون استات: ۴۰۰ میلی‌گرم در هفته (۲۰۰ میلی‌گرم نیز موثر است).

چربی سوزی با تورینابول

تورینابول یکی از مشتقات دیانابول است که ممکن است عده‌ای را شگفت‌زده کند؛ زیرا دیانابول عمدتا به عنوان یک استروئید افزایش حجم و قدرت استفاده می‌شود.

تورینابول یک استروئید آنابولیک مناسب برای چربی سوزی و خشک کردن عضلات است؛ زیرا تورینابول بر خلاف دیانابول آروماتیزه نمی‌شود. همچنین، تورینابول هیچ خطری از نظر ژنیکوماستی ندارد.

ورزشکارانی که تورینابول مصرف می‌کنند، احتمالا به مقدار متوسطی عضله می‌سازند و مقادیر قابل توجهی چربی می‌سوزانند. تقریبا مشابه با وینسترول اما با پر شدن عضلات.

تورینابول قطعا یکی از بهترین استروئید ها برای کات است. البته در صورت استفاده از آن، باید تمرینات قلبی منظم را در برنامه تمرینی خودتان بگنجانید.

عملکرد قلب به دلیل تولید گلبول‌های قرمز بهبود می‌یابد.

هدف اصلی از تولید تورینابول، بهبود استقامت به ویژه در ورزشکاران شنای آلمانی بود. دانشمندان آلمانی از قبل مشاهده کرده بودند که دیانابول قدرت و استقامت عضلات را افزایش می‌دهد، اما به قیمت افزایش بیش از حد وزن.

بنابراین، آن‌ها ترکیبی تقریبا یکسان با دیانابول ایجاد کردند که باعث افزایش وزن و احتباس آب نمی‌شود.

اگر کسی بخواهد در کنار مصرف استروئیدهای آنابولیک، به تمرینات هوازی معمولی یا HIIT (تمرینات تناوبی با شدت بالا) بپردازد، تورینابول ممکن است به طور غیر مستقیم به افزایش شدت و مدت تمرین او کمک کند؛ بنابراین می‌تواند چربی بیشتری بیشتری داشته باشد. البته مصرف کالری باید کنترل شود.

تورینابول در مقایسه با وینسترول، سمیت کمتری برای کبد و قلب دارد.

دوره مصرف تورینابول برای کات و چربی سوزی

مردان

هفتهتورینابول
(میلی‌گرم/روز)
۱۴۰
۲۴۰
۳۴۰
۴۴۰
۵۴۰
۶۴۰
۷۴۰
دوره چربی سوزی تورینابول – مردان

زنان

هفتهتورینابول
(میلی‌گرم/روز)
۱۵
۲۵
۳۵
۴۵
۵۵
دوره چربی سوزی تورینابول – زنان

ترنبولون

اگر عوارض جانبی را نادیده بگیریم، ترنبولون شاید بهترین استروئید برای چربی سوزی و برتر از سایر استروئیدهای آنابولیک موجود در بازار باشد.

ترنبولون دارای اثرات قوی عضله سازی و چربی سوزی است که آن را به یک استروئید افزایش حجم و کات قوی تبدیل می‌کند. قابلیت‌های چشمگیر چربی سوزی آن را می‌توان به ماهیت آندروژنیک قوی آن نسبت داد.

با اتصال به گیرنده‌های آندروژن، لیپولیز (استفاده از چربی به عنوان سوخت) را افزایش می‌دهد.

ترنبولون آروماتیزه نمی‌شود و سبب افزایش استروژن نخواهد شد. در نتیجه احتباس آب رخ نمی‌دهد. از این رو می‌تواند بهترین استروئید کات باشد. شاید گمان کنید از آن‌جایی که به استروژن تبدیل نمی‌شود، احتمال بروز ژنیکوماستی وجود ندارد، اما اشتباه نکنید.

تنها استروژن نیست که باعث ژنیکوماستی می‌شود. بلکه هورمون‌هایی مثل پروژسترون و پرولاکتین نیز می‌توانند باعث ایجاد این عارضه شوند. ترنبولون باعث افزایش این دو هورمون در بدن می‌شود. پس احتمال بروز ژنیکو در اثر مصرف ترنبولون وجود دارد.

روش های جلوگیری از عوارض جانبی ترنبولون

شاید فکر کنید برای پیشگیری از عوارض جانبی ترنبولون، می‌توانید از تاموکسیفن استفاده کنید. اما این یک اشتباه بزرگ است! زیرا خود تاموکسیفن نیز سبب افزایش پرولاکتین و پروژسترون می‌شود و این یعنی وخیم‌تر شدن اوضاع.

داروی کلومیفن برای پیشگیری از این عارضه مناسب به نظر می‌رسد. تفاوت تاموکسیفن و کلومیفن چیست؟

دلیل این که ترنبولون بعد از استروئیدهای ذکر شده در بالا، گفته شده است، به دلیل عوارض جانبی شدید آن است.

ترنبولون سبب افزایش چشمگیر سطح LDL می‌شود که خطرات جدی قلبی عروقی را برای ورزشکاران ایجاد می‌کند. به طور چشمگیری احتمال ابتلا به فشار خون نیز افزایش می‌یابد.

ترنبولون باعث سرکوب شدید تولید تستوسترون می‌شود. در نتیجه، مردان احتمالا تا چندین ماه، علائم کمبود تستوسترون را تجربه خواهند کرد. مانند: کاهش میل جنسی، کاهش انرژی، کیفیت کم نعوظ و افت خلق و خو

همچنین احتمال بروز طاسی با الگوی مردانه وجود دارد؛ زیرا سطح DHT با مصرف این استروئید به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

ترنبولون با این که یکی از بهترین استروئیدهای کات است اما متاسفانه چربی احشایی را افزایش می‌دهد. این اغلب ناشی از افزایش هورمون‌های زنانه است. درست است که استروژن افزایش نمی‌یابد، اما هورمون پروژسترون که در تجمع چربی رفتار استروژن را تقلید می‌کند با مصرف ترنبولون افزایش می‌یابد.

بنابراین، ورزشکاران احتمالا کاهش قابل توجهی در چربی زیر پوستی را تجربه می‌کنند که به قیمت افزایش چربی احشایی تمام می‌شود.

ترنبولون به هیچ وجه برای زنان مناسب نیست و باید از مصرف آن با هر دوزی خودداری کنند.

دوره ترنبولون برای مردان

هفتهترنبولون
(میلی‌گرم/هفته)
۱۱۵۰
۲۱۵۰
۳۱۵۰
۴۱۵۰
۵۱۵۰
۶۱۵۰
۷۱۵۰
۸۱۵۰
۹۱۵۰
۱۰۱۵۰
دوره ترنبنولن برای چربی سوزی

کاهش چربی با مصرف ترنبولون استات در زمان سریع‌تری اتفاق می‌افتد؛ زیرا این یک استر کوتاه است و زودتر از فرم انانتات جذب می‌شود.

تستوسترون

تستوسترون یک استروئید آنابولیک تزریقی مورد تأیید FDA (جهت مصرف پزشکی) است که اغلب برای جبران کمبود تستوسترون برای مردان تجویز می‌شود.

وقتی حدود یک قرن پیش این هورمون استروئیدی به بازار آمد، بدنسازان شروع به مصرف آن کردند تا حجم و توده عضلانی خودشان را افزایش دهند. با این حال، اثرات چربی سوزی تستوسترون اغلب دست کم گرفته می‌شود، اما یک ترکیب عالی برای این هدف است.

توانایی آن در سوزاندن چربی از بسیاری استروئیدهای آنابولیک پیشی می‌گیرد؛ زیرا خواص آندروژنیک زیادی دارد. (مثل ترنبولون). از این رو باید تستوسترون را نیز در لیست بهترین استروئید برای چربی سوزی قرار دهیم.

با این حال، تستوسترون به راحتی آروماتیزه می‌شود و بنابراین افزایش وزن به شکل احتباس آب در اثر مصرف آن رایج است. در صورتی که ورزشکار از رژیم غذایی با سدیم بالا (نمک) پیروی کند، این احتباس آب شدیدتر می‌شود.

اثرات استروژنی تستوسترون ممکن است باعث افزایش چربی احشایی شود که این نوعی چربی نامرئی است. (در اطراف اندام‌های داخلی بدن تجمع می‌یابد) اما می‌تواند باعث افزایش دور کمر شود.

اگر آن را با دوزهای متوسط مصرف کنید، تنها نوسانات خفیف در کلسترول ایجاد می‌کند و فرم تزریقی آن سمیت کبدی بسیار کمی دارد. بنابراین، یکی از مناسب‌ترین استروئید ها برای حفظ سلامت قلب و عروق است.

استرهای مختلف آن به شکل تزریقی وجود دارند و براساس نیمه عمر آن‌ها باید نوع مناسب برای هر ورزشکار انتخاب شود.

چند نمونه از فرم‌های مختلف تستوسترون:

به دلیل قوی بودن خاصیت آندروژنیک تستوسترون، احتمال طاسی با الگوی مردانه و همچنین پوست چرب و آکنه زیاد است.

این استروئید برای زنان مناسب نیست.

دوره تستوسترون برای مردان

هفتهتستوسترون
(میلی‌گرم/هفته)
۱۲۰۰
۲۲۰۰
۳۳۰۰
۴۳۰۰
۵۳۰۰
۶۳۵۰
۷۳۵۰
دوره تستوسترون برای چربی سوزی

بر اساس تجربه ورزشکاران، دوز مصرفی می‌تواند تا ۵۰۰ میلی‌گرم در هفته افزایش یابد. طول دوره نیز می‌تواند تا ۱۲ هفته باشد.

اگرچه دوزهای بالاتر چربی سوزی را افزایش می‌دهد اما خطر و شدت عوارض جانبی را نیز بالا می‌برد.

در تصویر زیر، اثرات دوره تستوسترون برای چربی سوزی را به صورت دو عکس که مربوط به قبل و بعد از دوره هستند مشاهده می‌کنید.

قبل و بعد از دوره استروئید تستوسترون
قبل و بعد از دوره تستوسترون

خلاصه

در واقع هیچ استروئیدی باعث کاهش وزن نمی‌شود. اما ترکیبات گفته شده، باعث کاهش چربی می‌شوند.

از نظر ایمنی و مناسب بودن برای مردان و زنان، اکساندرولون را می‌توان به عنوان بهترین استروئید برای چربی سوزی و کاهش درصد چربی در نظر گرفت. به دلیل تأثیر خفیف آن بر کلسترول، کبد، سرکوب تستوسترون.

اگر ورزشکار سابقه مصرف استروئید داشته باشد و بتواند عوارض جانبی را کنترل یا تحمل کند، وینسترول اثرات چربی سوزی بیشتری برای او دارد. با این حال زنان باید در مصرف آن احتیاط بیشتری داشته باشند.

همه استروئید های گفته شده، باعث افزایش توده عضلانی می‌شوند که می‌تواند به بهبود ترکیب بدنی کمک کند. همچنین، توده عضلانی بیشتر به افزایش متابولیسم و چربی سوزی کمک می کند.

افزایش عضله در کنار چربی سوزی بسیار مفید است؛ زیرا کاهش وزن سریع از طریق رژیم غذایی می‌تواند منجر به افتادگی پوست (به دلیل از دست دادن عضله) شود.

برای کسب نتیجه از حتی بهترین استروئیدهای کات، باید با کسر ۵۰۰ کالری نسبت کالری پایه در روز غذا بخورید. کمبود بیشتر کالری نسبت به این مقدار، می‌تواند باعث تحلیل عضلات و احتباس آب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه و نظرات در مورد این نوشته

  1. میثم گفت:

    سلام بهترین ترکیب برای کات و چربی سوزی اکساندرلون رو با چی پیشنهاد میکنین؟

    1. سلام
      باید براساس شرایط بدنی ورزشکار تعیین بشه

  2. سروش شاهمرادی گفت:

    سلام ایا مصرف اکسی متالون با اناوار امکان پذیره

    1. سلام
      مصرف همزمان دو استروئید خوراکی برای کبد بسیار خطرناکه.
      از طرف دیگه اکسی متولون جزو استروئیدهای بسیار قوی و خطرناک هست و آناوار در طرف مقابل یعنی خفیف و ملایم قرار داره.
      مصرف این دو در کنار هم به نظر من منطقی و درست نیست

  3. محمد گفت:

    سلام. قرص آناوار معمولا 10 میلی گرمی هست چجور میشه 5 میلی گرم یا 15 میلی گرم خورد؟ کوچیک هم هست راحت نصف نمیشه.

    1. سلام. وقت بخیر
      فقط قرص‌های خط دار و بدون روکش قابل نصف کردن هستن. اگه مدلی که شما تهیه کردید خط دار نیست نمیشه نصف کرد

  4. احمد گفت:

    عالی و مفید