فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

بهترین استروئید داروخانه ای


بهترین استروئید داروخانه ای

گاهی اوقات بدنسازان برای کسب اهدافشان، از استروئیدهای آنابولیک کمک می‌گیرند. در این نوشته می‌خواهیم بهترین استروئید های داروخانه ای که در بدنسازی نیز کاربرد دارند به شما عزیزان معرفی کنیم.

تعداد استروئیدهایی که در داروخانه قابل تهیه هستند،‌ کم می‌باشد و خیلی متنوع نیستند. از جمله اصلی‌ترین هورمون‌های استروئیدی که در بدنسازی کاربرد دارند و در داروخانه ها نیز موجود می‌باشد، عبارتند از:

  • تستوسترون انانتات
  • ناندرولون
  • اکسی متولون
  • اکساندرولون

در ادامه در مورد این داروها بیشتر و دقیق تر توضیح می‌دهیم. پس تا انتهای مقاله با فیتنسیا همراه باشید.

تستوسترون انانتات: بهترین استروئید داروخانه ای برای بدنسازی

تستوسترون انانتات استروئید داروخانه ای

یکی از رایج‌ترین داروهای استروئیدی که در بدنسازی کاربرد گسترده دارد، آمپول تستوسترون می‌باشد. تستوسترون با استرهای مختلفی مثل پروپیونات، سایپیونات، انانتات و … تولید می‌شود.

فرم تستوسترون انانتات را می‌توانیم بهترین استروئید داروخانه ای برای بدنسازی معرفی کنیم.

این هورمون به صورت طبیعی به مقدار قابل توجهی در بدن مردان تولید می‌شود. اصلی‌ترین وظایف هورمون تستوسترون در بدن مردان ایجاد صفات مردانه، رشد و توسعه عضلات، افزایش قدرت و استقامت، رشد موهای صورت و … می‌باشد.

در دوره‌های بدنسازی چه با هدف افزایش حجم و چه با هدف چربی سوزی و کات، حداقل یک فرم از هورمون تستوسترون به کار می‌رود.

ناندرولون (دکا دورابولین)

بهترین استروئید داروخانه ای ناندرولون

استروئید بعدی که می‌توانید از داروخانه تهیه کنید، ناندرولون می‌باشد.

ناندرولون (دکا دورابولین) یک نسخه مصنوعی (ساخته شده در آزمایشگاه) از هورمون تستوسترون است. همچنین به نام‌های ناندرولون دکانوات و ۱۹ نورتستوسترون نیز شناخته می‌شود. ناندرولون نوعی استروئید آنابولیک-آندروژنیک است. در پزشکی ناندرولون برای درمان برخی از اشکال کم خونی تجویز می‌شود. همچنین ممکن است برای افرادی که به دلیل بیماری دچار ضعف شدید عضلات شده‌اند، تجویز شود.

مانند بسیاری دیگر از استروئیدهای آنابولیک، ناندرولون معمولاً مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد. برخی از بدنسازان از آمپول ناندرولون دکانوات برای افزایش حجم یا افزایش توده عضلانی استفاده می‌کنند. برخی از ورزشکاران از ناندرولون برای تقویت عملکرد خود استفاده می‌کنند. اما انجام این کار به صورت خودسرانه خطرناک است.

نکته قابل توجه این است که ناندرولون داروخانه ای با دوز ۲۵ میلی‌گرم / میلی‌لیتر تولید می‌شود. اما بدنسازی حرفه‌ای این استروئید با دوز ۲۵۰ میلی‌گرم / میلی‌لیتر مصرف می‌شود.

اکساندرولون (آناوار)

اکساندرولون استروئيد خوراکی برای بدنسازی

اکساندرولون تاریخچه مناسب و خوبی دارد. پزشکان مشاهده کردند که چگونه برخی از بیماری ها مانند هپاتیت و سندرم ترنر بدن افراد را تخریب می‌کنند و آنها را به پوست و استخوان تبدیل می‌کنند. آنها راهی برای درمان این بیماری‌های کاتابولیک (عضله سوز) می‌خواستند که از دست دادن بافت عضلانی بیماران را کنترل کند. اکساندرولون اینگونه متولد شد!

در ابتدا، اکساندرولون برای کمک به حفظ توده عضلانی در برابر فرآیندهای کاتابولیک استفاده می‌شد، اما محققان در نهایت دریافتند که این روشی عالی برای بازیابی وزن پس از جراحی، پس از یک آسیب تروماتیک، یا پس از یک عفونت سرسخت است.

امروزه اکساندرولون با دوز ۲.۵ و همچنین به صورت خیلی محدود با دوز ۱۰ میلی‌گرم در داروخانه ها به فروش می‌رسد.

اکسی متولون (آنادرول)

اکسی متولون (آنادرول)

آنادرول یا همان اکسی متولون یکی از قدیمی‌ترین استروئیدهای آنابولیک است که هنوز هم وجود دارد و مانند همیشه محبوب مانده است.

اکسی متولون اولین بار در اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی در پزشکی مورد استفاده قرار گرفت. امروزه در برخی کشورها هنوز هم برای درمان بیماری‌های پزشکی مثل کم خونی و پوکی استخوان و برخی بیماری‌های تحلیل عضلانی تجویز می‌شود.

آنادرول یک استروئید آنابولیک و آندروژنیک مشتق شده از DHT (دی هیدرو تستوسترون) است. از این جهت به استروئیدهایی مثل وینسترول، مسترون و اکساندرولون شباهت دارد.

با توجه به کاربردهای پزشکی این دارو، یکی از بهترین استروئید های داروخانه ای است. این استروئید خوراکی، برای دوره های حجم در بدنسازی مصرف می‌شود، اما به یاد داشته باشید که ریسک عوارض جانبی آن در مقایسه با سایر استروئیدها بیشتر است.

سخن پایانی در مورد بهترین استروئید داروخانه ای

در این نوشته تنها با هدف افزایش دانش و اطلاعات شما، چند مورد از بهترین استروئیدهای داروخانه ای که در بدنسازی نیز کاربرد دارند، معرفی کردیم.

به یاد داشته باشید که مصرف خودسرانه استروئیدها به هیچ وجه کار درستی نیست و اصلا توصیه نمی‌شود؛ زیرا می‌تواند عوارض جانبی متعددی داشته باشد.

در صورت نیاز می‌توانید با مربی بدنسازی مشورت کنید.

کانال تلگرام آموزش بدنسازی فیتنسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *