فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

دوره تستوسترون انانتات با وینسترول برای کات و تفکیک عضلانی


دوره تستوسترون انانتات با وینسترول

به طور کلی می‌توانیم اهداف ورزشکاران (به ویژه بدنسازان) از اجرای دوره‌های استروئیدی را به سه قسمت تقسیم کنیم: افزایش حجم عضلانی، چربی‌سوزی (کات) و افزایش قدرت. اگر هدف شما کات عضلانی و چربی‌سوزی و یا افزایش حجم خشک عضلانی است و برای رسیدن به این هدف، تصمیم به مصرف استروئید گرفته‌اید، دوره تستوسترون انانتات با وینسترول می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

به طور کلی دوره‌های استروئیدی همیشه نتایج مثبت و عوارض جانبی را با هم در اختیار ورزشکار قرار می‌دهند. یک ورزشکار و بدنساز باهوش، سعی می‌کند در کنار کمترین عوارض جانبی از بیشترین نتایج مثبت برخوردار شود. یعنی نباید عوارض جانبی دوره استروئید بیشتر از نتایج مثبت و مطلوب آن باشد. برای رسیدن به این هدف نیز باید چند نکته را مد نظر داشته باشید:

  • انتخاب درست استروئید طبق هدف و شرایط بدنی خودتان
  • استفاده درست (مصرف دوز صحیح در زمان درست)
  • مصرف داروهای مورد نیاز برای کاهش عوارض جانبی طبق شرایط خودتان
  • اجرای پاکسازی دقیق و اصولی بعد از دوره

شما می‌توانید برای تنظیم و دریافت انواع برنامه بدنسازی با مربی مشورت کنید.

در ادامه این مطلب، تمامی نکات کاربردی و مهم در مورد دوره تستوسترون انانتات با وینسترول را توضیح خواهیم داد.

این نوشته فقط برای افزایش آگاهی مخاطبان بوده و مصرف هیچ دارویی را تبلیغ نمی‌کند.

فواید دوره تستوسترون انانتات با وینسترول

می‌توانیم از تستوسترون به عنوان اصلی‌ترین هورمون مردانه یاد کنیم. این هورمون، اعمال مختلفی و متعددی را در بدن مردان انجام می‌دهد. یکی از اثرات تستوسترون، افزایش رشد و توسعه توده عضلانی و افزایش قدرت است.

به طور کلی، تستوسترون باعث ایجاد شرایط آنابولیک (تمایل به عضله‌سازی) در بدن می‌شود. به همین دلیل است که ورزشکاران و بدنسازان تصمیم به مصرف این هورمون می‌گیرند.

وینسترول (استانازول نیز نامیده می‌شود) یک هورمون استروئیدی بر پایه DHT (دی هیدرو تستوسترون) است. یکی از مزیت‌های این هورمون، آن است که در بدن تبدیل به استروژن نمی‌شود؛ در نتیجه منجر به احتباس آب و یا ژنیکوماستی نخواهد شد.

وینسترول جزو محبوب‌ترین استروئیدها برای چربی‌سوزی و کات به شمار می‌رود. از این رو، بسیاری از بدنسازان حرفه‌ای در دوره‌های آماده‌سازی جهت شرکت در مسابقات ممکن است از وینسترول کمک بگیرند.

این استروئید، تولید تستوسترون طبیعی توسط بدن را سرکوب می‌کند. پس اصلا دور از انتظار نیست که اگر وین را به تنهایی مصرف کنید، دچار بحران کمبود تستوسترون شوید. از این رو، در این دوره در کنار وین، تستوسترون نیز وجود دارد تا از افت سطح این هورمون در بدن جلوگیری شود.

دوره تستوسترون انانتات با وینسترول می‌تواند به چربی‌سوزی و کات عضلانی ورزشکار بسیار کمک کند. البته به شرطی که ورزشکار در کنار مصرف این داروها، از یک برنامه تمرینی خوب و برنامه غذایی هدفمند پیروی کند.

این به آن معنا نیست که این دوره فقط برای چربی سوزی کاربرد داشته باشد. بلکه می‌توانیم آن را به عنوان یکی از دوره‌های استروئید افزایش حجم خشک نیز به حساب بیاوریم.

آیا مصرف تست انانتات و وینسترول قطعا باعث چربی‌سوزی یا حجم خشک می‌شود؟

به هیچ وجه نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که این دوره باعث چربی‌سوزی یا افزایش حجم عضلانی خشک و بدون چربی می‌شود.

برای رسیدن به این هدف، باید فاکتورهای متعددی را مد نظر داشته باشید. از ژنتیک و شرایط بدنی خودتان گرفته تا نحوه مصرف استروئید و داروهای جانبی که در کنار آن‌ها مصرف می‌کنید.

اگر بدن شما مستعد آروماتاز (تبدیل تستوسترون به استروژن) باشد، ممکن است با مصرف تستوسترون انانتات سطح استروژن بدنتان افزایش یافته و در نتیجه احتباس آب و حتی تجمع چربی رخ دهد. از این رو، بسیار مهم است که برای شناخت و درک شرایط بدنی و ژنتیکی خودتان، ابتدا با مربی مشورت کنید.

نحوه اجرای دوره تستوسترون انانتات با وینسترول

در ادامه، نکات اصلی و نحوه اجرای دوره تست انانتات و وینسترول را برای انواع سطوح ورزشکاران رشته بدنسازی توضیح خواهیم داد.

هشدار: این برنامه‌های مصرف تنها جنبه نمونه دارند و اجرای عملی آن‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. برای تنظیم دوره مخصوص شرایط و اهداف خودتان با مربی فیتنسیا مشورت کنید.

مبتدی

منظور ما از مبتدی، سابقه تمرینی ورزشکار نیست. بلکه سابقه مصرف استروئید توسط ورزشکار است. اگر یک ورزشکار هنوز به سابقه تمرینی کافی دست پیدا نکرده باشد و از این نظر مبتدی باشد، هیچ احتیاجی به دوره‌های استروئیدی ندارد. زیرا فقط با تمرین صحیح و رژیم غذایی مناسب پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

برای اجرای دوره تست انانتات با استانازول می‌توانید به روش زیر عمل کنید. (فقط برای نمونه)

دوره تستوسترون انانتات با وینسترول مبتدی
دوره تستوسترون انانتات با وینسترول – سطح مبتدی

نیمه حرفه ای

ممکن است ورزشکار سابقه مصرف استروئیدهای مختلفی را داشته باشد و سطح تحمل بدنش را بداند. در این صورت این ورزشکار می‌تواند دوز مصرف را کمی افزایش دهد.

یک برنامه نیمه‌حرفه‌ای برای مصرف تستوسترون انانتات با وینسترول به صورت زیر است. (فقط برای نمونه)

دوره نیمه حرفه ای تستوسترون انانتات با وینسترول
دوره تستوسترون انانتات با وینسترول – سطح نیمه حرفه ای

حرفه‌ای

اگر شما یک ورزشکار حرفه‌ای هستید و سابقه طولانی در مصرف انواع استروئیدهای آنابولیک دارید، باید در دوره تستوسترون انانتات با وینسترول، کمی متفاوت‌تر از سایر سطوح عمل کنید.

شما می‌توانید به جای استفاده از شکل خوراکی وینسترول، فرم تزریقی آن را استفاده کنید. همچنین در مورد طول دوره و دوز مصرف نیز با آزادی عمل بیشتری کار خواهید کرد.

یک برنامه حرفه‌ای مصرف تستوسترون انانتات با وینسترول فقط به عنوان نمونه (نه برای اجرای عملی) در ادامه آورده شده است.

دوره تست انانتات و وینسترول سطح حرفه‌ای
دوره تستوسترون انانتات با وینسترول – سطح حرفه ای

کاهش عوارض جانبی دوره تستوسترون انانتات و وینسترول

دوره‌های استروئیدی ممکن است در کنار فواید مثبتی که به ورزشکار ارائه می‌کنند، منجر به بروز برخی عوارض جانبی نیز بشوند. توصیه می‌کنم برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله عوارض جانبی سوء مصرف استروئیدهای آنابولیکی را بخوانید.

وینسترول برای کبد مضر است و می‌تواند به این اندام حیاتی از بدن، آسیب‌های جدی وارد کند. بنابراین، حتما در این دوره از داروهای محافظت از کبد مثل لیو۵۲ به نحو مناسب استفاده کنید.

تستوسترون و وینسترول، در کنار خواص آنابولیکی، خواص آندروژنیک نیز دارند؛‌ یعنی ممکن است باعث بروز عوارض جانبی آندروژنیک شوند. از جمله:

  • ریزش مو
  • چرب شدن پوست
  • آکنه
  • بم شدن صدا
  • رشد موهای زائد
  • مشکلات پروستات

در صورتی که شما مستعد هرکدام از مشکلات ذکر شده در بالا هستید، باید به کمک داروهای ضد DHT مثل فیناستراید، این عوارض جانبی را کنترل کنید.

یک نکته بسیار مهم در رابطه با تستوسترون این است که می‌تواند در بدن به استروژن تبدیل شود. اگر این اتفاق در بدن شما رخ دهد، نه‌تنها به چربی‌سوزی و کات عضلانی دست پیدا نمی‌کنید، بلکه در خلاف جهت حرکت کرده و دچار تجمع چربی و احتباس آب می‌شوید. پس اگر مستعد آروماتاز (تبدیل تستوسترون به استروژن) هستید، باید در طول دوره از داروهای مهارکننده آروماتاز یا ضد استروژن‌ها استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کاهش و کنترل عوارض جانبی دوره‌های استروئیدی، مقاله زیر را مطالعه کنید.

کاهش عوارض جانبی استروئید

کاهش عوارض جانبی استروئید

پاکسازی بعد از دوره

بخش جدانشدنی دوره استروئیدی تستوسترون انانتات با وینسترول، پاکسازی (PCT) بعد از آن است. با پاکسازی بعد از دوره استروئید، دو مزیت اصلی کسب خواهید کرد:

  • جلوگیری از عوارض جانبی بعد از دوره مثل افسردگی، کاهش میل جنسی و …
  • حفظ و تثبیت نتایج کسب‌شده از دوره استروئید

همانطور که گفته شد، اگر بعد از دوره استروئید پاکسازی نکنید، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که دچار مشکلاتی از جمله افسردگی، پرخاشگری و کاهش میل جنسی شوید. از طرف دیگر، بدون پاکسازی، به هیچ وجه نمی‌توانید نتایجی که با زحمت فراوان از دوره کسب کرده‌اید نگه دارید.

شاید این سوال برای شما پیش آمده که اصلا چرا باید پاکسازی کنیم؟

وقتی شما از هر نوع استروئید آنابولیک استفاده می‌کنید، در واقع نوعی هورمون را به طور مصنوعی و غیر عادی وارد بدنتان می‌کنید. در این حالت، شرایط طبیعی و تعادل هورمونی بدن به هم می‌خورد. جالب است بدانید که بدن انسان هوشمند است. یعنی وقتی شما به هر طریقی (مثلا تزریق تستوسترون) سطح تست بدن را بالا ببرید، بدن دیگر هیچ تلاشی برای تولید این هورمون نمی‌کند؛ زیرا به اندازه کافی (حتی بیشتر از آن) در بدن وجود دارد. به این ترتیب بدن کم کم توانایی خودش برای تولید تستوسترون را از دست می‌دهد.

از طرف دیگر، وینسترول خودش باعث سرکوب تولید تستوسترون توسط بدن می‌شود. البته وقتی در حال مصرف استروئید هستید این مشکلات را خیلی حس نمی‌کنید، چرا که به روش مصنوعی سطح هورمون‌ها را افزایش داده‌اید.

اما وقتی دوره شما تمام می‌شود و مصرف استروئیدها را متوقف می‌کنید چه می‌شود؟ منبع خارجی تأمین هورمون (دارو) را از بدن گرفته‌اید و بدن نیز توانایی خودش برای تولید این هورمون‌ها را از دست داده است. کاملا مشخص است که چه بر سر بدنتان می‌آید. کاهش شدید تستوسترون و برهم خوردن تعادل هورمونی بدن!

کاهش تستوسترون را باید بسیار جدی بگیرید؛ زیرا شما همان چیزی را از دست داده‌اید که باعث رشد عضلات و حفظ آن‌ها می‌شود.

یکی از اهداف اصلی پاکسازی بعد از دوره استروئید این است که هرچه سریع‌تر، توانایی بدن برای تولید تستوسترون را به آن بازگردانیم. چراکه در غیر این صورت دچار عوارض جانبی کمبود تستوسترون خواهید شد و در مدت بسیار کوتاه (در حد چند هفته) تمام نتایج حاصل از دوره و یا حتی بیشتر از آن را از دست می‌دهید و دچار تحلیل عضلانی می‌شوید.

پاکسازی بعد از دوره‌های استروئیدی یک امر بسیار پیچیده و تخصصی است. از این رو توصیه می‌کنیم حتما پس از مشورت با مربی تصمیم‌های لازم برای این کار را بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پاکسازی (PCT) و آگاهی از روش‌های آن، مقاله زیر را از دست ندهید.

پاکسازی بعد از دوره استروئید (PCT)

پاکسازی بعد از دوره استروئید (PCT) – راهنمای جامع پاکسازی در بدنسازی

ارتباط با مربی برای دوره تستوسترون انانتات با وینسترول

سعی کردیم در این مقاله، توضیحات کامل و جامعی در رابطه با این دوره استروئیدی به شما مخاطبان عزیز ارائه دهیم. اما با این حال،‌ مربی تیم فیتنسیا آماده است که به تمام سوال‌های شما عزیزان پاسخ دهد.

کانال تلگرام آموزش بدنسازی فیتنسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *