فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

نحوه مصرف گینر با کراتین برای افزایش حجم در بدنسازی


طریقه مصرف گینر و کراتین

اگر می‌خواهید افزایش وزن و حجم چشمگیری داشته باشید، مکمل گینر یکی از بهترین مکمل‌ها برای این هدف است. با مصرف کراتین در کنار گینر می‌توانید نتایج بسیار شگفت‌انگیزی کسب کنید. کراتین یکی از قدیمی‌ترین و ثابت‌شده‌ترین مکمل‌ها در دنیای بدنسازی است که امتحان خودش را به خوبی پس داده است. در این نوشته از وب‌سایت آموزش بدنسازی فیتنسیا، نحوه مصرف گینر با کراتین برای افزایش حجم عضلات در بدنسازی را به شما ورزشکاران عزیز توضیح خواهیم داد.

بهترین زمان مصرف گینر

به این راحتی‌ها نمی‌توانیم زمان‌های مشخصی از روز را به عنوان بهترین زمان برای مصرف گینر معرفی کنیم؛ زیرا این برای هر ورزشکار می‌تواند متفاوت باشد. شاید بهترین زمان برای مصرف آن توسط یک ورزشکار صبح‌ها و ظهرها باشد و برای ورزشکار دیگری فقط بعد از تمرین مناسب باشد.

پس باید چه کار کنید؟ در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که چطور نحوه مصرف گینر و کراتین را متناسب با شرایط بدنی خودتان بفهمید.

همانطور که پیش‌تر نیز توضیح دادیم، گینر برای جبران کمبودهای تغذیه‌ای ورزشکار است. پس بدیهی است که باید آن را در زمان‌هایی از روز مصرف کنید که دچار کمبود تغذیه‌ای هستید. مثلا اگر یک ورزشکار بنا به شرایط شغلی نتواند قبل از تمرین یک وعده غذایی کامل میل کند، باید گینر را قبل از تمرین مصرف کند. شاید همین ورزشکار نتواند بعد از تمرین نیز یک وعده غذایی خوب میل کند، پس باید بعد از تمرین نیز گینر مصرف کند.

اما اگر یک ورزشکار دیگر، صبح‌ها صبحانه خوب و کاملی میل نمی‌کند، باید صبح‌ها این مکمل را مصرف کند.

بنابراین، بهترین زمان برای مصرف گینر، دقیقا همان زمان‌هایی است که دچار کمبود غذایی هستید؛ یعنی وقتی باید یک وعده غذایی میل کنید اما برای شما ممکن نیست، باید از گینر کمک بگیرید.

برای خرید انواع مکمل و استروئیدهای بدنسازی با تضمین اصالت و کیفیت کافیست به این لینک مراجعه کنید.

مقدار مناسب مصرف گینر به همراه کراتین

یکی دیگر از نکاتی که در نحوه مصرف گینر و کراتین بررسی خواهیم کرد، مقدار مناسب مصرف مکمل گینر است. در این مورد هم نمی‌توانیم یک مقدار ثابت را برای تمام ورزشکاران تجویز کنیم. بلکه باید طبق نیازهای ورزشکار،‌ مقدار مناسب تعیین شود.

مقدار مصرف گینر باید بر اساس نیازهای تغذیه‌ای فرد تعیین شود. مقدار مصرف گینر با توجه به کالری مورد نیاز ورزشکار و رژیم غذایی او مشخص می‌شود. شما می‌توانید در این مورد با مربی مشورت کنید.

یک روش کلی مصرف گینر برای اکثر ورزشکارانی که هدف افزایش وزن و حجم دارند، به صورت زیر است:

  • ۱ پیمانه بعد از صبحانه (زیرا اکثر افراد صبحانه مناسب و کافی میل نمی‌کنند)
  • ۱ پیمانه ۳۰ دقیقه قبل از تمرین (برای تأمین انرژی در طول تمرین)
  • ۱ پیمانه بلافاصله بعد از تمرین (برای ریکاوری سریع و پرشدن ذخایر گلیکوژن)

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که منظور از یک سروینگ (Serving) چیست. منظور از کلمه سروینگ همان وعده است. در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح می‌دهیم تا با نحوه دقیق مصرف گینر آشنا شوید و آن را اشتباه مصرف نکنید.

در قسمت پشتی هر مکمل یک جدول وجود دارد که حاوی اطلاعات تغذیه‌ای آن مکمل است. در این جدول با جزئیات کامل توضیح داده می‌شود که این مکمل حاوی چه موادی و به چه میزان از هر کدام است. همچنین در بخش بالایی این جدول مشخص می‌شود که هر چند پیمانه از آن معادل با یک سروینگ می‌شود.

در ادامه به عنوان نمونه یک جدول ارزش غذایی مکمل گینر آورده شده است. این جدول مربوط به مکمل گینر optimum nutrition serious mass است.

جدول ارزش غذایی گینر

در قسمتی که دور آن خط قرمز کشیده شده است، مشاهده می‌کنید که نوشته شده هر ۲ پیمانه یعنی یک سروینگ. دقت کنید این مقدار ممکن است برای هر شرکت تولید کننده گینر متفاوت باشد. پس جدول پشت مکمل خودتان را مطالعه کنید. در صورت نیاز می‌توانید با من مشورت کنید!

بهترین زمان مصرف کراتین

زمان مصرف کراتین اهمیت بسیار زیادی دارد اما متاسفانه اکثر وزشکاران آن را در زمان نامناسب مصرف می‌کنند و این باعث می‌شود نتیجه مطلوب را کسب نکنند.

در ادامه زمان ایده‌آل برای مصرف مکمل کراتین با هدف افزایش حجم عضلات گفته شده است:

زمان‌بندی و تعیین دوز مصرف کراتین، نسبت به گینر راحت‌تر است. در مورد زمان مصرف کراتین، اکثر کارشناسان بر این باورند که بهترین زمان مصرف آن قبل و بعد از تمرین است.

با مصرف کراتین در ۳۰ دقیقه قبل از تمرین، ذخایر کراتین و ATP بدن افزایش یافته و در حین تمرین مقاومتی عملکرد بهتری خواهید داشت. همچنین از آن‌جایی که در حین تمرین سطح کراتین بدن کاهش می‌یابد، می‌توانید بلافاصله بعد از تمرین آن را مصرف کنید، تا سطح آن در بدن شما مجددا افزایش پیدا کند.

البته برخی از کارشناسان بر این باورند که مصرف کراتین بعد از تمرین اجباری نیست و مصرف آن تنها قبل از تمرین می‌تواند کافی و مؤثر باشد. اما توصیه شخصی من این است که بعد از تمرین هم مصرف کنید.

دوز و مقدار مصرف کراتین با گینر

آخرین نکته در رابطه با نحوه مصرف گینر و کراتین، مقدار مصرف کراتین است. دوره مصرف کراتین به دو بخش بارگیری و تثبیت تقسیم می‌شود. در بارگیری هدف این است که سطح کراتین بدن را به سرعت افزایش دهیم. در تثبیت نیز فقط می‌خواهیم کراتین را در سطح بالایی حفظ کنیم.

نحوه دقیق اجرای دوره بارگیری و تثبیت مصرف کراتین به این شکل می‌باشد:

بارگیری معمولا ۴ الی ۷ روز است و در این مدت می‌توانید روزانه ۱۰ الی ۲۰ گرم کراتین مصرف کنید. البته تمام این مقدار را نباید در یک وعده مصرف کنید. می‌توانید بارگیری را به صورت زیر اجرا کنید:

  • ۵ گرم بعد از صبحانه
  • ۵ گرم قبل از تمرین
  • ۵ گرم بعد از تمرین
  • ۵ گرم قبل از خواب

شاید این سوال برای شما پیش آمده که اگر در طول بارگیری کراتین یک روز تمرین نداشتید باید چه کنید؟ توصیه میکنم بارگیری کراتین و برنامه تمرینی را طوری تنظیم کنید که همه روزهای آن، روزهای تمرینی باشد. اما اگر یک روز از بارگیری تمرین نکردید کافیست در آن روز کراتین را به این شکل مصرف کنید:‌ ۵ گرم بعد از صبحانه / ۵ گرم بعد از ناهار / ۵ گرم بعد از شام. (دقت کنید منظورم هنگام بارگیری است نه زمان تثبیت).

پس از پایان بارگیری،‌ با مصرف روزانه تنها ۲ الی ۵ گرم می‌توانید سطح کراتین بدن را بالا نگه دارید. روش زیر می‌تواند برای شما مناسب باشد:

  • ۵ گرم قبل از تمرین
  • ۲ گرم بعد از تمرین (اختیاری)

در دوره تثبیت کراتین، روزهای غیرتمرینی کافیست کراتین را فقط ۵ گرم بعد از صبحانه مصرف کنید.

گینر چیست؟

حالا که با نحوه مصرف گینر و کراتین آشنا شدید، بد نیست کمی بیشتر در مورد این دو مکمل بدانید.

یکی از ضروری‌ترین گام‌ها برای افزایش وزن و حجم عضلات، دریافت کالری کافی (مقداری بیشتر از کالری پایه مورد نیاز بدن) است. شاید برخی از ورزشکاران بتوانند فقط از طریق رژیم غذایی کالری کافی و مناسب دریافت کنند. اما بسیاری نیز وجود دارند که بنا به دلایل متعدد نمی‌توانند فقط با رژیم غذایی نیازهای کالری بدنشان را تأمین کنند.

بهترین راهکار برای این دسته از ورزشکاران، جبران کمبودهای تغذیه‌ای به کمک انواع مکمل‌های غذایی است.

گینر یکی از شناخته‌شده‌ترین مکمل‌های غذایی برای جبران کمبود کالری از طریق رژیم غذایی است. تنها یک وعده مکمل گینر، کالری بسیار زیاد و با کیفیتی که شامل انواع درشت‌مغذی‌ها (کربوهیدرات و مقداری پروتئین) و بسیاری از ویتامین‌ها است در اختیار بدن قرار می‌دهد.

برای مثال تنها یک سرو (وعده) از گینر Serious MASS ON شامل این موارد است:

  • ۱۲۵۰ کالری
  • ۵۰ گرم پروتئین
  • ۲۵۰ گرم کربوهیدرات
مکمل غذایی گینر
گینر بهترین مکمل برای افزایش کالری دریافتی است.

از چه موادی تشکیل شده است؟

گینر یک مکمل ترکیبی محسوب می‌شود. یعنی از چندین ماده مختلف تشکیل شده است که با نسبت مشخص با هم مخلوط شده‌اند.

در گذشته، برای اثرگذاری بیشتر گینر، مقدار نسبتا زیادی چربی داخل این مکمل وجود داشته است. اما به دلیل تحقیقات انجام شده و مشخص شدن این که چربی زیاد می‌تواند مشکلات متعددی برای فرد ایجاد کند، در فرمول گینر بازنگری‌هایی صورت گرفته است.

این روزها، اکثر مکمل‌های گینر موجود در بازار (که کیفیت مناسب داشته باشند) از مواد زیر تشکیل شده‌اند:

  • پروتئین (ترکیب انواع پروتئین مثل وی، کازئین، تخم مرغ، شیر و …)
  • کربوهیدرات (انواع دیرهضم و زودهضم)
  • مواد معدنی و ویتامین‌ها
  • BCAA
  • فیبر

گاهی اوقات برخی از تولیدکنندگان مکمل، برای افزایش اثرگذاری گینر، مکمل‌هایی مثل کراتین و گلوتامین را نیز به آن می‌افزایند.

فواید مکمل گینر

به برخی از فواید گینر مثل کمک به جبران کمبودهای رژیم غذایی و افزایش وزن اشاره کردیم.

از مهم‌ترین فواید این مکمل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • افزایش وزن
  • افزایش حجم عضلانی
  • بالا بردن سطح انرژی ورزشکار
  • کمک به سلامت عمومی بدن
  • افزایش سرعت ریکاوری
  • کاهش احتمال آسیب‌دیدگی
  • عملکرد بهتر ورزشکار در تمرینات شدید

عوارض جانبی

باید دقت کنید در کنار فواید و اثرات مثبتی که مکمل گینر می‌تواند برای شما داشته باشید، احتمال بروز برخی عوارض جانبی نیز وجود دارد.

البته در صورت مصرف صحیح و مقدار مناسب، احتمال رخ دادن این عوارض بسیار کم است.

اصلی‌ترین عوارض جانبی احتمالی گینر:

  • تجمع چربی و چاقی موضعی در ران، پهلو و شکم در صورت مصرف بیش از اندازه
  • مشکلات گوارشی (در صورتی که آب کافی مصرف نکنید).
  • افزایش کلسترول و چربی خون

کراتین چیست؟

مکمل کراتین مونوهیدرات
مکمل کراتین مونوهیدرات

اگر بخواهیم فقط یک مکمل که در دنیای بدنسازی بسیار محبوب و البته مؤثر است نام ببریم، چیزی نیست جز کراتین!

کراتین هم به صورت مستقیم و هم غیرمستقیم تأثیرات بسیار مطلوب و چشمگیری در افزایش حجم، قدرت و وزن دارد.

تأثیر مستقیم کراتین برای افزایش حجم و وزن: کراتین باعث افزایش احتباس آب در عضلات ورزشکار می‌شود. وقتی عضلات آب بیشتری به خود جذب کنند، حجم و وزن بیشتری خواهند داشت. درست مثل یک اسفنج که آب جذب کند.

تأثیر غیرمستقیم کراتین: بدن انسان برای تأمین انرژی از منابع مختلفی استفاده می‌کند. مثل گلوکوز (قند)، چربی (لیپید) و ATP. این که بدن در چه شرایطی از کدام منبع انرژی استفاده می‌کند یک بحث مجزاست و موضوع بحث این مقاله نیست. اما به طور خلاصه باید بگوییم که در چند ثانیه ابتدایی هر نوع فعالیت مقاومتی (مثل وزنه زدن) انرژی عضلات از ATP تأمین می‌شود.

جالب است بدانید که کراتین سبب افزایش سطح ATP بدن می‌شود. از این رو با مصرف کراتین، توانایی بدن در انجام فعالیت‌های مقاومتی کوتاه مدت مثل وزنه زدن افزایش می‌یابد. می‌دانیم که هرچه سخت‌تر و شدیدتر به تمرینات مقاومتی بپردازید، نتایج مثبت بیشتری در رابطه با افزایش حجم عضلانی و افزایش قدرت کسب خواهید کرد. از این رو کراتین به طور غیرمستقیم نیز به افزایش حجم و قدرت عضلات کمک می‌کند.

فواید مکمل ورزشی کراتین

علاوه بر اثرات و فوایدی که در بالا ذکر شد، کراتین یک سری فواید دیگر نیز دارد. از جمله:

  • تقویت سیستم ایمنی
  • افزایش توانایی بدن در سنتز گلیکوژن
  • افزایش انرژی در حین تمرین
  • کمک به ریکاوری
  • بالا بردن عملکرد مغز و تقویت حافظه

عوارض جانبی

از آن‌جایی که بدن انسان به طور طبیعی مقداری کراتین تولید می‌کند، مصرف آن به شکل مکمل تقریبا ایمن است. عوارض جانبی ناشی از مصرف کراتین محدود است و در صورت مصرف صحیح می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد.

همچنین مصرف آن برای ورزشکاران تمام رشته‌ها مفید بوده و محدودیتی ندارد.

هشدار: در صورتی که مشکلات کلیوی یا کبدی دارید، ممکن است مصرف کراتین برای شما خطرناک باشد. از این رو باید قبل از مصرف آن، با پزشک مشورت کنید.

برخی افراد بر این باورند که مصرف کراتین حتی در افراد سالم نیز باعث تخریب و آسیب کلیه و کبد می‌شود. اما اصلا اینطور نیست. در صورتی که فرد سالم باشد و کراتین را با دوز مناسب و صحیح مصرف کند، مشکل خاصی برای وی پیش نخواهد آمد.

باید دقت کنید که مصرف بیش از حد کراتین ممکن است منجر به مشکلات زیر شود:

  • خشم و عصبانیت
  • مشکلات کبد
  • بیماری‌های کلیوی
  • مشکلات گوارشی جزئی
  • گرفتگی عضلات (تنها در صورتی که آب کافی ننوشید)

فواید مصرف مکمل گینر با کراتین

این دو مکمل در کنار هم برای افزایش وزن و حجم بسیار عالی هستند. مکمل گینر کالری بسیار زیاد و قابل توجهی در اختیار بدن قرار می‌دهد و از طرف دیگر کراتین با افزایش قدرت و توانایی برای انجام تمرینات ورزشی در نهایت به داشتن اندامی عضلانی‌تر و با حجم بیشتر کمک می‌کند.

علاوه بر افزایش حجم و وزن، هنگام مصرف مکمل گینر و کراتین شاهد افزایش قابل توجه در قدرت و عملکرد ورزشی نیز خواهید بود.

اما به یاد داشته باشید اگر هدف شما کاهش وزن یا چربی سوزی باشد، بعید است که مکمل گینر برای شما مناسب باشد.

توضیحات تکمیلی در مورد نحوه مصرف گینر و کراتین

در این مقاله به طور دقیق و کاربردی با دو مکمل گینر و کراتین آشنا شدیم. این دو، جزو بهترین مکمل‌ها برای افزایش حجم و وزن هستند.

یک بار دیگر در انتها، به طور خلاصه نحوه مصرف گینر و کراتین را توضیح می‌دهیم:

  • گینر:
    • یک پیمانه بعد از صبحانه
    • یک پیمانه قبل از تمرین
    • یک پیمانه بعد از تمرین
  • کراتین:
    • ۵ گرم قبل تمرین
    • ۳ الی ۵ گرم بعد از تمرین

البته لازم به ذکر است که برای کسب نتیجه سریع‌تر از کراتین، بهتر است بارگیری کراتین را انجام دهید.

کانال تلگرام آموزش بدنسازی فیتنسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه و نظرات در مورد این نوشته

  1. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر میشه مکمل گینر و کراتین رو با هم مخلوط کرد و در وعده قبل وبعد از تمرین مصرف کرد یا نه جدا جدا باید مصرف بشه ممنون

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      بله میتونید ترکیب کنید. البته باید مقدار آب بیشتر باشه

  2. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید
    اون جا که گفتین serving size 2 scoops یعنی برا هر وعده باید ۲scoop مصرف بشه؟؟؟
    مکمل من serving sizesh 4 scoope و (۱۶۵g) جلوش نوشته
    در صورتی که این جدول شما (۳۳۴g) نوشته باید چجوری مصرف شه
    ۴scoop در هر وعده؟؟؟

    1. سلام. وقت بخیر
      هر شرکت برای مکملی که تولید میکنه سروینگ سایز خودش رو مشخص میکنه
      این جدول که عکسش داخل مقاله هست برای یک مارک مشخص از گینر هست و بقیه مارک ها میتونن متفاوت باشن
      شما طبق جدول مکمل خودتون مصرف کنید

  3. محمدرضامحمدی گفت:

    سلام خسته نباشید
    یه سوالی ازتون داشتم من ۱۷ سالمه وزنم ۶۱ و قدم ۱۸۷
    یک گینر کیو ان تی و یک کراتین ترک گلد تهیه کردم میخاستم بدونم روش مصرفش در روز های تمرینی و غیر تمرینی به چه صورته
    ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام. این مسئله باید براساس شرایط بدنی و اهداف شما به طور دقیق تعیین بشه.
      توضیحات کلی رو داخل مقاله مطالعه کنید.
      در صورت تمایل میتونید از طریق لینک زیر با من در ارتباط باشید
      fitnessia.ir/contact

  4. بردیا گفت:

    سلام وقتتون بخیر.من ۲۱ سالمه و وزنم ۵۷ کیلو هستش و قدم ۱۸۰.سابقه ورزش هم دارم.گینر و کراتین و گلوتامین خریدم.میخواستم بدونم چجوری باید مصرفشون کنم تا افزایش وزن حداقل تا ۶۱ کیلو داشته باشم.ممنون میشم لطف کنید راهنمایی کنید.

    1. سلام. وقت شما بخیر توضیحات داخل مقاله ذکر شده.
      اگه نیاز به مشاوره بیشتر دارید از طریق لینک زیر با من در ارتباط باشید.
      ارتباط با مربی فیتنسیا

  5. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید در کنار گینر و کراتین میشه ال آرژنین مصرف کرد

    1. سلام. بله برای افزایش جریان خون و جذب بهتر مواد مغذی مفیده

  6. اسما گفت:

    سلام وقت بخیر
    ۲۴سالمه خانم هستم
    ۳هفته میشه بدنسازی شروع کردم وزنم ۶۴ کیلو
    کراتین ژن استار و گینر دوبیس گرفتم
    مقدارو زمان مصرف رو لطف میکنید ؟
    توی زمان مصرف این مکملا کار کردن و وزنه زدن زیاد روی عضله ای ک‌ضعیف تره باعث حجم گیری زودتر اون عضله میشه یا نتیجه عکس میده؟
    ممنون?

    1. سلام. وقت شما هم بخیر
      دقت کنید تمرین و تغذیه مناسب بسیار مهمه. در مورد نحوه مصرف مکمل هم بهتره متناسب با شرایط بدنی خودتون تعیین بشه.
      اطلاعات دقیقی از شما ندارم اما به طور کلی احتمالا این نحوه مصرف مناسبه:
      کراتین ۳ گرم قبل و بعد تمرین
      گینر: بعد صبحانه / قبل تمرین / بعد تمرین
      برای راهنمایی بیشتر میتونید از طریق لینک زیر با من در ارتباط باشید:
      fitnessia.ir/contact

    2. در مورد سوال دوم، تمرین اگه بیش از حد سبک باشه بی نتیجه هست و اگه بیش از حد سنگین باشه باعث عضله سوزی و تمرین زدگی میشه. باید سطح تمرین مناسب باشه و این رو هم مربی با تجربه داخل برنامه تمرینی لحاظ میکنه

  7. محمد گفت:

    سلام استاد سوالی داشتم مصرف گینر و کراتین باهم داخل شیک بهتره یا جداگانه، ممنون ازشما

    1. سلام. فرقی نداره. اما اگه با هم ترکیب بشه باید آب بیشتری داخل شیکر بریزید.

  8. ناشناس گفت:

    سلام میخواستم در مورد کراتین و گینر هایی خوبی ک توی ایران هست کمی اطلاعات بدین و این ک تو دوره حجم هوازی چقدر و چند روز کار کنیم؟

  9. مهدی گفت:

    گینر و کراتین برند محشر اپتیموم نوتریشنو عکساشو تو مقالتون دیدم ،تاسف خوردم ، سال 88 ,هجده سالم بود ک با بدنسازی اشنا شدم ، بدنم عظله ای بود ولی لاغر بودم بعد دو ماه باشگاه ی کراتین و ی گینر اپتیموم نوتریشن خریدم ،همه جا داشتن ، یادمه کراتین 300 گرمی رو 13 هزار تومن خریدم گینر رو یادم نیست قیمتشو ، در عرض یک ماه از این رو ب اون رو شدم ،11 کیلو وزن اضاف کردم ، بعد اونم ی وی اپتیموم خریدم ک ی شیکر و ی تیشرت هم هدیه دادن هنوز شیکرشو دارم ، خلاصه با سه تا دونه مکمل 15 کیلو عضله ساختم ، جوونای الان باید با گینر کاله و پگاه برن باشگاه ،با تخم مرغ دونه ای 5 هزار تومن ، برا افزایش وزن حداقل در روز باید 8 تا تخم مرغ مصرف بشه ک فقط تخم مرغ میشع ماهانه یک میلیون دویست هزار تومن ، حداقل 200 گرم سینه مرغ ، ویتامین و وعده های اصلی و … بمونه ، خواب کافی نیازه ، افسوس و افسوس

    1. سلام. بله حق کاملا با شماست
      یک زمانی بهترین برندهای جهانی مثل اپتیموم نوتریشن به راحتی و با قیمت مناسب در دسترس بودن ولی متاسفانه الان حتی اگه بحث قیمت بسیار بالا رو بزاریم کنار، پیدا کردن این برندها هم تقریبا غیر ممکن شده
      مکمل و رژیم غذایی مناسب هم درست مثل خیلی از عادی‌ترین حق‌هایی که مردم و به ویژه ورزشکاران باید داشته باشن، داره دست نیافتنی میشه و جای تأسفه…

  10. حسن گفت:

    سلام خسته نباشید
    من 17 سالم هست وزنم 67 قدمم 184 و 7 ماهی میشه که باشگاه میرم یه 10 روزی هست که گینر و کراتین میخورم البته اصلی بودنش خیالم راحته
    ولی فقد سه کیلو اضافه کردم و نصف گینر مونده ایا مشگلی هست یا به زمان نیاز دارم

    1. سلام. ممنون
      با توجه به قد و وزن شما مشخصه تیپ بدنی اکتومورف هستید و افزایش وزن برای شما کمی سخته. در نتیجه افزایش ۳ کیلوگرم وزن در ۱۰ روز خیلی خوبه و هیچ مشکلی نیست.

  11. فاطمه اوغانی گفت:

    سلام وقت بخیر ، من ۱۸ سالمه قدم ۱۶۳ وزنم ۴۴ ، میخواستم بدونم اگه از گینر استفاده کنم وزن بگیرم و مصرفشو قطع کنم وزنم ثابت میمونه یا بازم افت میکنه؟

    1. سلام. باید بعد از قطع مصرف، کالری دریافتی از رژیم غذایی رو افزایش بدید

  12. Javad گفت:

    سلام ، در روز هایی که تمرین نداریم هم باید دو الی سه وعده گینر مصرف بشه ، باعث نمیشه که به چربی اضافه تبدیل بشه؟

    1. سلام
      به شرایط بدنی و رژیم غذایی شما بستگی داره

  13. منیره گفت:

    سلام وقت بخیر
    درمورد نحوه مصرف گینر و کراتین میخواستم بدونم با آب یا شیر یا آب میوه ؟ سرد یا گرم استفاده کردن ، اینها رو لطفا توضیح میدید ؟
    و اینکه مثلا ما که مجبوریم ساعت ۸ باشگاه باشیم ، وقت کافی نداریم بین صبحانه و گینر و کراتین فاصله های زیاد بزاریم چکار کنیم ؟ ممنون

    1. سلام. وقت شما هم بخیر
      گینر رو کراتین رو میتونید با آب خنک حل کنید و یا برای افزایش کالری و همچنین جذب بهتر (به دلیل ترشح بیشتر انسولین) از آبمیوه‌های طبیعی مثل آب انگور استفاده کنید. اما مصرف با شیر مناسب نیست (چون باعث میشه دیرتر هضم بشه)
      با توجه به ساعت تمرین شما (۸ صبح) باید صبحانه رو خیلی کامل و حدود ساعت ۶:۳۰ تا ۷ میل کنید. نیم ساعت قبل تمرین هم گینر و کراتین
      مصرف گینر و کراتین در زمان بعد از تمرین هم خوبه

  14. Maria گفت:

    سلام وقتتون بخیر من خانم هستم ۱۶۷ قدم ولی کمبود وزن دارم ۵۲ کیلو وزنمه بدنسازی میرم گینر و کراتین و گلوتامین گرفتم برای وزن و حجم شما میتونید طریقه مصرفشو بگید؟!

    1. سلام. وقت بخیر
      کراتین ۴ روز اول: ۳ گرم بعد صبحانه / ۵ گرم قبل تمرین / ۳ گرم بعد تمرین
      بعد از ۴ روز: ۳ گرم قبل تمرین / ۳ گرم بعد تمرین
      گینر: قبل و بعد تمرین
      گلوتامین: ۵ گرم بعد تمرین (روزهای غیر تمرینی قبل خواب)

  15. ابوالفضل گفت:

    سلام
    من سه هفتس بدنسازی کار میکنم
    میشه از کراتین و گینر استفاده کنم ؟!
    بازدهی داره!؟

    1. سلام. اگه با رژیم غذایی کالری کافی به بدنتون نمیرسه گینر میتونه کمک زیادی کنه.
      در مورد کراتین هم مشکلی نیست میتونید مصرف کنید و موثره

  16. hadi گفت:

    با سلام
    من ۱۷ سالمه حدود ۱۸۷ قدم و ۶۳ وزنم هست و میخوام کراتین و گینر مصرف کنم اگه میشه خوب راهنماییم کنید که چطوری همزمان اونا رو استفاده و مدت استفاده تموم شدن اونا چقدر طول میکشه

    1. سلام. وقت بخیر
      کراتین ۴ روز اول: ۵ گرم بعد صبحانه / ۵ گرم قبل تمرین / ۵ گرم بعد تمرین
      بعد از ۴ روز: ۵ گرم قبل تمرین / ۳ گرم بعد تمرین
      گینر: قبل و بعد تمرین

  17. علی حسین آبادی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده ۱۹ سال سن دارم ۵۹ وزنمه ۱۸۶ هم قدمه
    گینر رونی کلمن۴۵۰۰گرمی با کراتین ۳۰۰ گرمی گرفتم
    دو ماهه دارم تمرین میکنم و از ماه سوم(حدود یک هفته دیگه وارد ماه سوم میشم) میخوام شروع به خوردن کنم
    آیا نیاز به بارگیری کراتین دارم یا ن؟

    1. سلام. وقت شما بخیر!
      بدون بارگیری هم نتیجه میگیرید. اما برای کسب سریع‌تر نتیجه، میتونید ۳ یا ۴ روز اول کراتین رو بارگیری کنید.

  18. Aboli گفت:

    سلام خسته نباشید
    ۱۷ سالمه و ۶۲ کیلو وزنم
    بدن سازی ۳ ماهه شروع کردم میخوام مکمل مصرف کنم برای افزتیش وزن و حجم عضلات و میخوام کراتین و گینر مصرف کنم ولی بارگیری کراتین را انجام ندهم ایا جواب میگیریم و کدام مکمل را قبل و کدارم دا بعد بخورم بهتر است ۲ وعده در روز

    1. سلام. وقت بخیر
      بارگیری کراتین اصلا اجباری نیست. اما باید در نظر داشته باشید که اگه بارگیری کنید کمی سریع‌تر نتایج کراتین رو مشاهده میکنید. اما در نهایت چه بارگیری بکنید و چه نکنید نتیجه نهایی یه چیزه
      میتونید کراتین و گینر رو همزمان مصرف کنید. آب فراوان فراموش نشه!

  19. ناشناس گفت:

    سلام .
    وزن ۸۵
    قد ۱۸۷
    گینر موتانت
    کراتین
    دیانابول
    زمان مصرف برای افزایش حجم و وزن
    لطفا بگید
    ممنون .

    1. سلام. وقت شما بخیر!
      این مورد باید به صورت تخصصی بررسی بشه و با در نظر داشتن شرایط بدنی شما ببینیم آیا اصلا نیاز به مصرف دیانابول هست یا خیر.
      میتونید با من در ارتباط باشید.

  20. شاهین گفت:

    سلام خسته نباشید
    بنده ۱۹ سال سن دارم
    وزنم ۶۳قدم حدود ۱۷۸
    میخوام وزن اضاف کنم و در کنارش اندامم رو بسازم
    به نظر شما چه طوری این سه تارو مصرف کنم کنار هم?
    گینر
    گلوتامین
    میکرونیزد

    سابقه ورزش خاصی ندازم فقط قبلا دو ماه بدنسازی کار کردم
    ممنون از سایت خوبتون راهنماییم کنید

    1. فیتنسیا گفت:

      سلام. ممنون. احتمالا منظور شما از میکرونیزد همون کراتین میکرونایز هست.
      میتونید از طریق این صفحه به طور مستقیم با من گفتگو کنید تا راهنماییتون کنم.
      https://fitnessia.ir/contact