فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

فواید و نتایج وینسترول (استانازول)


نتایج و فواید وینسترول

اگر بخواهیم استروئیدها را بر اساس محبوبیت و مزایای آنها رتبه‌بندی کنیم، وینسترول مطمئناً در بین ۵ مورد برتر خواهد بود. این یک استروئید شناخته شده است که نیازی به معرفی ندارد چون هر بدنسازی که کمی با استروئیدها آشنا باشد، وینسترول (یا همان استانازول) را می‌شناسد. در این نوشته به طور دقیق با نتایج و فواید وینسترول در بدنسازی آشنا خواهیم شد.

وینسترول با وجود محبوبیت و چندین دهه استفاده از آن، هنوز هم ممکن است قربانی سوء تفاهم شود. به خصوص در میان افراد کم تجربه که به راحتی می‌توانند فرض کنند که همه استروئیدها یک کار را انجام می‌دهند. از این گذشته، حتی برخی افراد ممکن است فکر کنند همه استروئیدها برپایه یک هورمون هستند!

این خیلی ساده نیست و استانازول مطمئناً یک استروئید منحصر به فرد است. اگر شما هم مثل من هستید، بعد از اینکه متوجه شدید که درباره چیست و مهمتر از همه، چه نتایجی باید بتوانید از آن بگیرید، از وینسترول بیشتر قدردانی خواهید کرد.

این نوشته فقط برای افزایش آگاهی مخاطبان بوده و مصرف هیچ دارویی را تبلیغ نمی‌کند.

فواید وینسترول

اگر شنیده‌اید که مصرف وینسترول باعث می شود چربی‌هایتان را بسوزانید، عضلات کات و با چگالی بالا به دست آورید و شاهد افزایش قدرت و استقامت باشید، درست شنیده‌اید!

نتایج وینسترول
نتایج مصرف وینسترول در بدنسازی

به یاد داشته باشید که وینسترول یک استروئید افزایش حجم نیست (حداقل برای مردان). همه استروئیدها برای افزایش حجم عضلات نیستند و وینسترول یکی از معدود استروئیدهایی است که توانایی بهبود فیزیک بدنی و عملکرد شما را به روش های منحصر به فردی دارد.

اگر هدف شما افزایش حجم عضلات است، توصیه میکنم مقاله «استروئیدهای افزایش حجم عضلات» را از دست ندهید!

این یک استروئید بسیار محبوب است و این سطح از محبوبیت بدون دلیل اتفاق نمی‌افتد.

وینسترول یک استروئید است که برای دو گروه از افراد جذاب است: کسانی که یک مرحله کات را برای بدنسازی یا مسابقات (یا صرفاً برای رضایت شخصی شخصی) انجام می‌دهند و دسته دوم برای افزایش عملکرد ورزشی.

بنابراین مهمترین مزایای خاصی که استانازول می‌تواند ارائه دهد چیست؟ دو مورد اصلی از مزایای وینسترول عبارتند از:

بهبود فیزیک بدنی

فایده بزرگ وینسترول برای بدنسازها همه چیز در بهینه‌سازی فیزیک بدن شماست و برای اینکه بیشترین بهره را از آن ببرید، باید از قبل درصد چربی پایینی داشته باشید و قصد استفاده از وینسترول را برای سفت کردن بدن داشته باشید.

توانایی خشک کردن بدن از مطلوب‌ترین فواید وینسترول است و برای کسانی که درصد چربی بدنشان پایین است، یک هیکل تراشیده و عضلات بسیار تفکیک‌شده ایجاد می‌کند.

نکته مهم: اگر چربی بدن شما به اندازه کافی کم نباشد، وینسترول جادویی نخواهد داشت. بدنسازان باید تقریباً 10٪ چربی بدن داشته باشند تا حداکثر بهره را از این مزیت خاص وینسترول ببرند.

افزایش قدرت و استقامت

اثرات تقویت کننده قدرت وینسترول مزایایی را ارائه می‌دهد که به طیف وسیعی از اهداف گسترش می‌یابد – چه یک ورزشکار حرفه‌ای باشید که می‌خواهید از آن قدرت اضافی برای تبدیل به قدرت و سرعت بیشتر استفاده کنید یا اگر در ورزشگاه وزنه برداری می‌کنید.

حتی اگر به لطف افزایش قدرت استانازول می‌توانید وزنه‌های سنگین‌تری را بلند کنید، اگر فقط از وینسترول به تنهایی و بدون استروئید دیگری استفاده کنید، این به دستاوردهای بزرگی تبدیل نمی‌شود. برای ورزشکاران این یک مزیت مطلوب است، زیرا شما به احتمال زیاد می خواهید استفاده از استانازول را با بهره‌مندی از قدرت آن تحت کنترل نگه دارید، بدون اینکه از نظر ظاهری مشخص باشد شما استروئید مصرف کرده‌اید.

از جمله دیگر فواید وینسترول شامل حفظ عضلات بدون چربی در حین رژیم غذایی کوتاه، افزایش متوسط متابولیسم و تقویت بالقوه استخوان‌ها و تاندون‌ها است.

نتایج وینسترول – استانازول

هم مردان و هم زنان می‌توانند نتایج عالی را از دوره وینسترول کسب کنند. این شهرت برای ارائه نتایج همان چیزی است که استانازول را به عنوان یکی از محبوب‌ترین استروئیدهای آنابولیک برای چندین دهه حفظ کرده است.

نتایج وینسترول برای مردان

مردانی که از وینسترول استفاده می‌کنند نتایج بسیار متنوعی را تجربه خواهند کرد، زیرا وینسترول تنها یکی از عوامل مورد استفاده در دوره استروئید مردانه خواهد بود – معمولاً این استروئید به تنهایی توسط مردان استفاده نمی‌شود. بنابراین نتایج شما بیشتر توسط استروئیدهای دیگری که در پشته قرار داده‌اید تعیین می‌شود. ما می‌دانیم که نقش وینسترول در هر پشته استروئیدی مردانه خشک کردن بدن و افزایش چگالی عضلات است – و این نتایجی است که می‌توانید به طور خاص از استانازول انتظار داشته باشید.

باز هم تکرار میکنیم، این یک استروئید برای افزایش حجم نیست و نه ترکیبی است که مقدار قابل توجهی چربی را می‌سوزاند. بلکه نتایج شما بجای تعیین روی مقیاس، بصری خواهد بود. (یعنی شاید وزن و دور بازوی شما تغیری نکند، اما در ظاهر فیزیک بدنی بهتری خواهید داشت).

تفکیک عضلانی، خشکی، سختی، رگدار: اینها نتایج مورد انتظار برای ورزشکاران مردی است که از وینسترول استفاده می کنند، به ویژه زمانی که در پایان دوره آماده‌سازی کات یا مسابقه استفاده می‌شود.

نتایج و فواید وینسترول برای زنان

نتایج و فواید وینسترول برای زنان می‌تواند به طور قابل توجهی با نتایج مردان متفاوت باشد. جای تعجب نیست، زیرا وینسترول بر پایه هورمون دی هیدروتستوسترون (DHT) است، آندروژنی که مسئول ایجاد خصوصیاتی در مردان است که آنها را مرد می‌کند.

درست مانند تستوسترون، زنان نیز به طور طبیعی سطوح بسیار پایینی از DHT دارند، اما هرگز به اندازه‌ای نیست که باعث ایجاد ویژگی‌های فیزیکی مردانه شود. هنگام مصرف وینسترول، زنان مقادیر قابل توجه بالاتری از DHT نسبت به آنچه که بدن به تنهایی تولید می‌کند کسب می‌کنند. و این اثرات مطلوبی برای بدنسازان زن دارد و همچنین در صورت مصرف بیش از حد، اثرات منفی بالقوه‌ای دارد.

نتایج افزایش قدرت

بهبود قدرت می‌تواند از اولین فواید وینسترول باشد که هنگام شروع دوره متوجه آن می‌شوید. این استروئید با اثر سریع، تقویت قابل توجهی در قدرت ایجاد می‌کند، که پایه و اساس سایر مزایای افزایش عملکرد را فراهم می‌کند: به ویژه قدرت و سرعت.

افزایش قدرت می‌تواند به این معنا باشد که وزنه‌های سنگین‌تری بلند می‌کنید، و کات عضلات را افزایش می‌دهید (به‌جای افزایش وزن، که هدف اصلی وینسترول برای مردان نیست). برای فعالیت‌های ورزشی، قدرت، سرعت و استقامت را افزایش می‌دهد، بنابراین می‌توانید سریع‌تر و سخت‌تر بدوید، بالاتر بپرید یا به سادگی در سطح و شدت بسیار بالاتری نسبت به آنچه که قبلا می‌توانستید انجام دهید.

نتایج وینسترول برای افزایش عضلات

وقتی نوبت به افزایش عضله یا حجم می‌رسد، وینسترول به طور کلی برای مردان مناسب یا موثر نیست. استروئیدهای بی‌شمار دیگر وجود دارند که به طور قابل‌توجهی حجم‌دهنده بهتری هستند و همچنین استفاده از آن‌ها مانند دکا دورابولین ارزان‌تر است. وینسترول به سادگی در دوزهای بسیار بالا که برای شروع به افزایش وزن مفید برای مردان لازم است، ایمن نیست. اما کاری که وینسترول می‌تواند انجام دهد و بر عضلات تأثیر می‌گذارد، افزایش قدرت است و این اولین مزیتی است که اکثر مصرف‌کنندگان در مدت کوتاهی پس از شروع دوره وینسترول متوجه آن خواهند شد.

قدرت بیشتر به این معنی است که می‌توانید وزنه‌های سنگین‌تری بلند کنید، بنابراین اگر هدف شما به دست آوردن مقداری عضله است و از استروئیدهای افزایش حجم دیگر در دوره استفاده می‌کنید، وینسترول به‌طور قطع تنها با ارائه آن افزایش قدرتی که جلسات تمرینی شما را افزایش می‌دهد به شما کمک می‌کند. نتایج خاص افزایش عضله‌ای که می‌توانید در یک دوره افزایش حجم که شامل وینسترول است به دست آورید به سایر استروئیدهایی که استفاده می‌کنید بستگی دارد، بنابراین پیش بینی نتیجه به دلیل تعداد استروئیدهای بالقوه افزایش حجم برای انتخاب، غیرممکن است.

البته این که از چه نوع برنامه تمرینی و رژیم غذایی استفاده کنید نیز بسیار حائز اهمیت است. به هر حال کسب نتیجه از دوره استروئید و حتی جلوگیری از بخش بزرگی از عوارض جانبی آن، به شدت به تمرین و تغذیه شما وابسته است.

فواید وینسترول برای چربی سوزی

در حالی که وینسترول به طور منظم برای اهداف کات و تفکیک عضلات استفاده می‌شود، به طور خاص یک چربی‌سوز در نظر گرفته نمی‌شود. علاوه بر تقویت متابولیسم که همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد، به طور مستقیم باعث کاهش چربی زیادی نمی‌شود. یکی دیگر از فواید وینسترول این است که به بدن کمک می‌کند آب را دفع کند و این به طور طبیعی منجر به فیزیک بدنی بهتر می‌شود که عضلات نیز مشخص‌تر به نظر می‌رسند. اثرات آنابولیک وینسترول قطعاً نقشی در کمک به خلاص شدن از شر چربی ایفا می‌کند – اما فقط در صورتی که رژیم غذایی با کمبود کالری داشته باشید و تمرینات هوازی منظم و فشرده انجام دهید.

برای دوره صرفاً چربی‌سوزی، استانازول را می‌توان با استروئید اکساندرولون و چربی‌سوز عالی کلنبوترول ترکیب کرد. با این حال، هنگامی که به تنهایی استفاده می شود، یا با ترکیب استروئیدی دیگری که به طور خاص چربی سوز نیست، نتایج کاهش چربی شما تا حد زیادی به رژیم غذایی و ورزش شما بستگی دارد. بنابراین چقدر می توانید چربی کم کنید؟ اکثر افرادی که از Winstrol برای آماده سازی مسابقه یا مدل سازی بدن استفاده می کنند، قبل از مصرف نیز بسیار لاغر هستند و از وینسترول برای خشک کردن بیشتر بدن استفاده می کنند. تفکیک عضلانی را ارتقا می‌دهد و به مشخص‌تر شدن رگ‌ها کمک می‌کند.

یک نکته مثبت در رابطه با وینسترول این است که هیچگونه اثرات استروژنی ندارد، پس لازم نیست نگران ژنیکوماستی یا احتباس آب باشید. البته اگر از استروئیدهای دیگری در کنار وینسترول استفاده کنید، شرایط تغییر می‌کند.

بهترین دوز مصرف برای کسب نتیجه حداکثری

وقتی صحبت از نتایج و فواید وینسترول می‌شود، قطعاً بیشتر بهتر نیست. همانطور که باید بدانید، دوزهای بالای وینسترول اصلا توصیه نمی‌شود. چون اثرات نامطلوبی که قطعا تجربه خواهید کرد بسیار بیشتر از هر مزیتی است که احتمالا کسب می‌کنید. به کلسترول بالا و آنزیم‌های کبدی فکر کنید!

همه چیز در مورد تعادل در هنگام تعیین دوز استروئیدهاست. در حالی که برخی از ترکیبات دیگر ممکن است فضای بیشتری برای افزایش دوز داشته باشند، ما باید فقط در محدوده خاصی با وینسترول کار کنیم.

علاوه بر این، از آنجایی که استانازول یک استروئید افزایش حجم برای مردان نیست، مصرف دوزهای بالاتر به معنای واقعی کلمه هیچ فایده ای ندارد زیرا بهترین اثرات وینسترول در دوزهای متوسط و ایمن به راحتی قابل دستیابی است.

برای بهترین نتایج و در عین حال کاهش خطر عوارض جانبی جدی، دوزهای وینسترول را در ادامه توضیح خواهیم داد. به خاطر داشته باشید که وینسترول به دو شکل خوراکی و تزریقی عرضه می‌شود و هر دو دقیقاً ترکیب شیمیایی یکسانی دارند. این بدان معناست که شکل تزریقی وینسترول هم خطر سمیت کبدی دارد، اگرچه ممکن است خطر آن نسبت به شکل قرصی کمتر باشد، اما هنوز در مقایسه با سایر استروئیدهای تزریقی قابل توجه است. این امر مستلزم حفظ دوز وینسترول تزریقی در سطح بسیار مشابه با وینسترول خوراکی است.

اکثر مردان با مصرف روزانه 25 تا 50 میلی گرم از نتایج و فواید وینسترول برخوردار خواهند شد. در صورت استفاده از فرم خوراکی، 25 میلی گرم در روز اغلب برای به دست آوردن نتایج مطلوب کافی است. وینسترول تزریقی، با نیمه عمر کمی طولانی تر، می تواند با 50 میلی گرم هر دو روز تزریق شود و سطح آن باید ثابت بماند. فرم خوراکی نیمه عمر کوتاه فقط 9 ساعت دارد، بنابراین باید حداقل یک بار در روز مصرف شود.

در حالی که برخی از افراد به 100 میلی گرم در روز افزایش می‌دهند، این دوز بسیار بالایی از وینسترول در نظر گرفته می‌شود. با این دوز بیشتر مردان در معرض خطر بالای درد مفاصل قرار دارند (که می‌تواند به راحتی در دوزهای بسیار پایین نیز رخ دهد)، در حالی که کلسترول و سلامت کبد را در معرض خطر زیادی قرار می‌دهند.

دوز 100 میلی گرمی روزانه تنها توسط حرفه‌ای‌ترین بدنسازان مورد توجه قرار می‌گیرد. یک ورزشکار هیچ سودی از چنین دوز بالایی نخواهد دید. با این حال، برای اکثر مردان، افزایش بیش از 50 میلی گرم منجر به عوارض جانبی می‌شود که بیشتر از هر مزیتی است. یک استثنا وجود دارد، و آن مصرف دوز بالای 100 میلی گرم برای مدت زمان بسیار کوتاه – مثلاً فقط هفت روز – است، مثلا زمانی که در مرحله نهایی آماده‌سازی مسابقات هستید. وینسترول سریع عمل می‌کند و این استراتژی می‌تواند در آخرین لحظه قبل از مسابقه باعث خشک شدن حداکثری عضلات شود، اما در 100 میلی‌گرم شما نمی‌توانید آن را بیش از یک هفته اجرا کنید زیرا عوارض جانبی بسیار سنگین هستند.

از طرف دیگر زنان باید به طور ایده آل وینسترول را به تنها 5 میلی گرم در روز محدود کنند، اما برخی در استفاده از 10 میلی گرم احساس اطمینان می کنند. هیچ زنی نباید مستقیماً به دوز 10 میلی گرمی قبل از تجربه دوره 5 میلی گرمی برود. زنان تقریباً همیشه فقط از وینسترول خوراکی استفاده می‌کنند زیرا کنترل بسیار آسان‌تر بوده و تعیین دوز را امکان پذیر می‌کند.

نظرات ورزشکاران در مورد وینسترول

وینسترول (استانازول) یکی از استروئیدهایی است که بسیار مورد بررسی قرار گرفته و در مورد آن صحبت شده است. هزاران کاربر وینسترول وجود دارند که خوشحال هستند، اما همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، برخی از افراد چنین تجربه مثبتی ندارند. دلایل زیادی برای آن وجود دارد، بنابراین مهم است که تمام بررسی‌های وینسترول را با ذهنی باز در نظر بگیرید و بدانید که هر فردی پاسخ متفاوت و تجربه متفاوتی با این استروئید و یا هر استروئید دیگری خواهد داشت.

نظرات مثبت

وینسترول یک استروئید بسیار مؤثر است و هیچ کس نباید از نتایج ناامید شود، مشروط بر اینکه مزایای آن را بدانید. اگر انتظار افزایش عظیم حجم عضلانی را داشته باشید، ناامید خواهید شد. این چیزی نیست که از وینسترول بخواهید.

تجربیات مثبت از جانب کسانی به دست خواهد آمد که از مزایای بدنی سخت، عضلات خشک و رگدار بهره‌مند می‌شوند که می توان در مدت زمان کوتاهی با این استروئید به دست آورد. (البته باید بدنتان قبل از شروع دوره درصد چربی پایینی داشته باشد). بررسی‌های مثبت هزاران مورد با استانازول وجود دارد، صرفاً به این دلیل که یک استروئید آزمایش شده و واقعی است که برای مدت طولانی استفاده شده است و مزایای دقیقی دارد که دستیابی به آن برای بدنسازان متوسط تا پیشرفته یا ورزشکاران دشوار نیست.

بله، ما با برخی از عوارض جانبی بسیار جدی وینسترول هم روبرو هستیم، اما دوباره – ورزشکاران با تجربه می‌دانند که کدام دوز فواید و خطرات را متعادل می‌کند و شاید مهمتر از همه این است که بدانند وینسترول یک استروئید کوتاه مدت است – این ترکیبی نیست که شما از آن طولانی مدت استفاده کنید. به طول کلی اگر وینسترول کوتاه و به درستی استفاده شود، تجربه مثبت و نتایج رضایت‌بخشی را از دوره وینسترول خواهید داشت.

نظرات منفی

عوارض جانبی وینسترول که تقریباً برای همه کاربران قطعی است، تقریباً همیشه مبنایی برای بررسی منفی و تجربه با این استروئید خواهد بود. وینسترول استروئیدی نیست که به دلیل بی‌نتیجه بودن مورد نارضایتی ورزشکاران قرار بگیرد. بلکه این عوارض جانبی هستند که باعث ناخشنودی ورزشکار می‌شوند. حتی گاهی اوقات تا حدی که استفاده از آن را به طور کامل قبل از اتمام دوره مصرف متوقف می‌کنند.

عوارض جانبی نسبتاً بی ضرر، کوتاه مدت اما آزاردهنده مانند درد مفاصل می‌تواند بر روی برخی از مصرف کنندگان استانازول تا حد قابل توجهی تأثیر بگذارد، که می تواند به نقطه‌ای برسد که انجام تمرینات عادی بیش از حد دشوار شود. درد مفاصل دلیل اصلی این است که برخی از مصرف‌کنندگان وینسترول دوره را متوقف می‌کنند و استروئید دیگری را جایگزین وینسترول می‌کنند که منجر به ناراحتی مفاصل نمی‌شود – چیزی که یک اثر شناخته شده از خواص خشک کردن وینسترول است.

فواید استک وینسترول

استک کردن وینسترول دامنه قابل توجهی را تا آنجا که می‌توانید از ترکیبات دیگری استفاده کنید فراهم می‌کند. نتایج شما تا حد زیادی به آن استروئیدهای دیگر بستگی دارد. حجیم کردن؟ برش دادن؟ ارتقاء ورزشی؟ آمادگی مسابقه؟ وینسترول می‌تواند تقریباً در هر پشته قابل تصوری برای تقریباً هر هدفی قرار گیرد.

برای یک دوره کات عمقی عضلات، نمی‌توانید از کنار هم قرار دادن بولدنون و کلن بوترول با وینسترول عبور کنید و نتایج شما نه تنها اثرات خشک و سخت وینسترول بر بدن خواهد بود، بلکه مقدار قابل توجهی چربی را می‌توان در اوایل دوره از دست داد.

یک پشته ساده تستوسترون و وینسترول باعث افزایش قدرت حتی بیشتر می‌شود و به شما امکان می‌دهد شروع به عضله سازی کنید – اما فقط زمانی که تستوسترون با دوز بالایی نسبت به مقدار مصرف شده برای جایگزینی هورمون مصرف شود. نقش استانازول در اینجا همچنان یکسان خواهد بود و آن این است که آن حجم جدید را فشرده و خشک به نظر می‌رساند و به نمایان شدن بیشتر رگ‌ها کمک میکند.

سوال‌های رایج در مورد نتایج و فواید وینسترول

آیا وینسترول به کاهش چربی بدن کمک می‌کند؟

وینسترول می‌تواند میزان متابولیسم شما را افزایش دهد، اما مستقیماً یک استروئید چربی سوز نیست. اثرات آنابولیک آن هنوز هم می‌تواند به چربی سوزی کمک کند، با این حال قوی‌ترین مزیت آن حذف آب است، بنابراین بدن شما بسیار مشخص و خشک می‌شود. هنگامی که در یک دوره کات استفاده می‌شود که در آن سوزاندن چربی هدف اصلی است، وینسترول اغلب با چربی سوزهای قدرتمند مانند آناوار و کلن بوترول انباشته می‌شود.

آیا می‌شود با وینسترول حجم بگیریم؟

وینسترول یک استروئید افزایش حجم برای مردان نیست. این به سادگی رشد توده عضلانی را به روشی که استروئیدهای آنابولیک قوی‌تر می‌توانند افزایش نمی‌دهد. برای زنان داستان متفاوت است، و زنان می‌توانند مقدار خوبی از عضله بدون چربی را با وینسترول حتی زمانی که در دوزهای بسیار پایین استفاده می‌شود، به دست آورند.

وینسترول را می‌توان چه مدت استفاده کرد؟

وینسترول برای کبد کاملاً سمی است، بنابراین فشار زیادی بر آن اندام وارد می‌کند و همچنین با افزایش سطح LDL بر کلسترول تأثیر می‌گذارد. این دو عامل به این معنی است که یک دوره وینسترول واقعاً نباید حداکثر از ۸ هفته تجاوز کند. بسیاری از مردم استفاده از آن را تنها به مدت ۶ هفته به عنوان بخشی از یک دوره طولانی‌تر همراه با سایر استروئیدها انتخاب می‌کنند.

آیا ممکن است با وینسترول عضله سازی کنیم؟

وینسترول یک استروئید عضله سازی قدرتمند نیست و مردان از آن برای عضله سازی استفاده نمی کنند. زنان قطعاً می‌توانند از استانازول برای افزایش عضلات استفاده کنند، زیرا تأثیر بسیار قوی‌تری در ساخت بافت عضله در زنان دارد.

آیا استانوزولول قدرت را افزایش می دهد؟

احتمالاً بزرگترین و مطلوب ترین مزیت استانوزولول روشی است که باعث افزایش قدرت می شود. این برای اهداف متعدد مفید است – می توانید از قدرت افزایش یافته برای عبور از یک فلات، فقط برای تقویت تمرینات خود یا مانند بسیاری از ورزشکاران استفاده کنید. تا شاهد بهبود قابل توجهی در قدرت و سرعت باشیم.

چه مدت طول می کشد تا استانوزولول اثر کند؟

وینسترول یک استروئید زود اثر است. هم به صورت خوراکی و هم به شکل تزریقی. تنها در چند ساعت اول پس از مصرف دوز، وینسترول شروع به اثرگذاری می‌کند و تنها پس از چند روز متوجه افزایش چشمگیر و قدرتمندی در قدرت و عملکرد خواهید شد.

جمع بندی و سخن پایانی

وینسترول دارای موقعیت افسانه‌ای در دنیای استروئید است و دلایل خوبی دارد. نکات مثبت آن درخشان است، اما اثرات منفی آن می‌تواند برای بسیاری از ما یک عامل منصرف‌کننده از مصرف وینسترول باشد. افزایش کلسترول و سمیت کبد چیزهایی نیستند که به راحتی از آن صرف نظر کنیم؛ زیرا در صورت عدم کنترل می‌توانند عوارض مادام العمر برای سلامتی ایجاد کنند.

کانال تلگرام آموزش بدنسازی فیتنسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه و نظرات در مورد این نوشته

  1. علی جلیلی گفت:

    سلام وینسترول در داروخونه ها موجوده؟