فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

دوره پاکسازی ترنبولون


دوره پاکسازی ترنبولون

هدف از دوره ترنبولون رسیدن به اهداف ورزشی (مثل افزایش حجم توده عضلانی، کاهش چربی، افزایش قدرت و …) است. با یک دوره صحیح و اصولی، ورزشکار به این اهداف می‌رسد. اما به هر حال در کنار این نتایج مثبت ممکن است عوارض جانبی استروئیدها نیز بروز پیدا کند. در اینجا اهمیت دوره پاکسازی ترنبولون مشخص می‌شود.

با اجرای درست و اصولی دوره ترنبولون، عوارض جانبی به حداقل می‌رسد. اما یک نکته مهم این است که ترنبولون تولید تستوسترون طبیعی توسط بدن را سرکوب می‌کند و بدن توانایی خودش را برای تولید تستوسترون از دست می‌دهد. هدف اصلی پاکسازی این است که توانایی تولید تستوسترون دوباره به بدن بازگردد.

دلیل اهمیت دوره پاکسازی ترنبولون

اولین هدف دوره پاکسازی ترنبولون، افزایش سطح تستوسترون طبیعی بدن است. سوالی که پیش می‌آید این است که اگر تولید تستوسترون طبیعی بعد از دوره به سطح طبیعی برنگردد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ یک پاسخ کوتاه برای این سوال این است: تمامی نتایج دوره معکوس خواهند شد. یعنی حجم و توده عضلانی کاهش پیدا کرده، توده چربی بدن بیشتر شده و قدرت بدنی ورزشکار افت می‌کند. البته مشکلات دیگری نیز بروز می‌کند.

عوارض جانبی که ممکن است بعد از دوره ترنبولون دچار آن شوید عبارتند از:

  • کاهش توده عضلانی
  • کاهش حجم عضلات
  • افزایش توده چربی بدن
  • کاهش قدرت
  • کاهش (یا از دست دادن) میل جنسی
  • مشکلات خلق و خو
  • افسردگی
  • و …

برای جلوگیری از عوارض جانبی ذکر شده در بالا شما باید بعد از دوره و در زمان مناسب، دوره پاکسازی ترنبولون را به شکل صحیح و اصولی اجرا کنید.

اجرای دوره و پاکسازی بعد از آن کاملا به شرایط بدنی، ژنتیک و اهداف ورزشکار بستگی دارد. پس برای کسب بهترین نتایج باید دوره به صورت اختصاصی برای شما طراحی شود. مشاوره و دریافت برنامه از مربی.

داروهای مورد نیاز برای دوره پاکسازی ترنبولون

با توجه به تفاوت‌های ژنتیکی و بدنی هر ورزشکار و همچنین نحوه اجرای دوره، نمی‌توان داروهای مورد نیاز برای پاکسازی ترنبولون را به صورت قطعی مشخص کرد. اما با این حال، در اغلب اوقات، داروهای زیر در دوره پاکسازی ترنبولون به کار برده می‌شوند:

نحوه اجرای دوره پاکسازی ترنبولون

باز هم تأکید میکنیم که نحوه اجرای دوره و پاکسازی ترنبولون باید متناسب با شرایط ژنتیکی، بدنی و اهداف ورزشکار باشد. پس نمی‌توان یک روش مشخص را برای تمام ورزشکاران توصیه کرد.

در ادامه فقط چند نکته کلی در مورد دوره پاکسازی ترنبولون را برای افزایش آگاهی شما بیان می‌کنیم. برای دریافت برنامه پاکسازی مطابق با شرایط بدنی خودتان، کافیست با مربی فیتنسیا در ارتباط باشید.

  • مصرف HCG با دوز و تعداد مناسب می‌تواند به تحریک بیضه برای تولید مجدد تستوسترون کمک کند. نکته مهم این است که اگر این دارو بیش از حد مناسب مصرف شود نتیجه معکوس داشته و باعث کاهش توانایی بیضه در تولید تستوسترون می‌شود. پس باید احتیاط لازم را در این مورد داشته باشید.
  • مصرف تاموکسیفن یا کلومیفن نیز به تحریک مجدد بیضه و هیپوفیز برای ترشح تستوسترون کمک میکند.
  • برخی از ترکیبات استروئیدی به کبد فشار زیادی وارد می‌کنند. در کنار این ترکیبات باید از داروهای محافظت از کبد مثل لیو۵۲ استفاده کنید. اما یک نکته مهم این است که حتی اگر ترکیب استروئیدی فشار و متابولیسم کبدی نیز نداشته باشد، بهتر است از داروهای محافظت کننده کبد استفاده کنید. زیرا در دوره حجم کالری دریافتی افزایش پیدا میکند و همین افزایش کالری به کبد فشار بیشتری وارد می‌کند.
  • امگا۳ برای کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب موثر است. یکی از عوارض جانبی در دوره‌های استروئیدی، افزایش کلسترول مضر و بر هم خوردن تعادل کلسترول است.
  • در طول دوره استروئید بدن در فاز آنابولیک (تمایل به عضله‌سازی) قرار دارد. اما بعد از دوره توانایی آنابولیک بدن کاهش یافته و حتی ممکن است وارد فاز کاتابولیک (تجزیه عضلات) قرار گیرد. برای جلوگیری از تحلیل عضلات توصیه می‌شود طبق شرایط از مکمل‌هایی مثل کراتین، بی‌سی‌ای‌ای، HMB و … استفاده کنید.

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این نوشته، توضیحات کلی و مهم در مورد دوره پاکسازی ترنبولون گفته شد. اما باید بدانید که همه چیز در بدنسازی باید متناسب با شرایط بدنی و اهداف شما باشد. در این بین، دوره‌های استروئیدی و پاکسازی بعد از دوره به شدت به شرایط بدنی و ژنتیکی شما بستگی دارد.

بنابراین، برای اجرای دوره صحیح و پاکسازی بعد از آن باید تحت نظر مربی باشید تا بهترین نتیجه را با کمترین عوارض جانبی کسب کنید.

برای ارتباط با مربی کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید.

کانال تلگرام آموزش بدنسازی فیتنسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *