فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

دوره پریموبولان با سوستانون برای بدنسازی


دوره سوستانون پریموبولان

سوستانون یکی از مشهورترین استروئیدهای آنابولیک در دنیای بدنسازی است که در واقع ترکیبی از ۴ استر مختلف تستوسترون است و این باعث شده خواص منحصر به فردی داشته باشد. پریموبولان نیز یکی از استروئیدهای محبوب و شناخته شده به سبب کم بودن عوارض جانبی آن است. آیا می‌توان پریموبولان را با سوستانون در یک دوره مصرف کرد؟ با ما همراه باشید تا دوره پریموبولان و سوستانون را بررسی کرده و با جوانب مختلف آن به خوبی آشنا شویم.

اگر شما در مصرف استروئیدهای آنابولیک فردی مبتدی هستید، شاید اصلا نیاز نباشد بیش از یک استروئید را در دوره خود قرار دهید. اما اگر به سطحی رسیده‌اید که می‌خواید یک قدم فراتر بروید شاید وقت آن رسیده که دوره‌های ترکیبی (استک شده) را امتحان کنید.

در این نوشته از فیتنسیا، ابتدا با دو استروئید سوستانون و پریموبولان به طور خلاصه آشنا می‌شویم و سپس دوره ترکیبی این دو را به شما عزیزان معرفی میکنیم. البته در نظر داشته باشید که دوره گفته شده فقط جنبه آموزشی داشته و اجرای عملی آن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. دوره اصولی بدنسازی باید کاملا مطابق با شرایط بدنی و اهداف شما طراحی شوند.

این نوشته فقط برای افزایش دانش و آگاهی مخاطبان بوده و مصرف هیچ دارویی را تبلیغ نمی‌کند.

سوستانون چیست؟

همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم، سوستانون استروئیدی شامل ۴ استر مختلف تستوسترون است. هر کدام از این استرها، نیمه عمر مختص خودشان را دارند؛ این باعث می‌شود که با تزریق یک دوز سوستانون، استر با نیمه عمر کوتاه باعث افزایش سریع تستوسترون بدن شود و از طرف دیگر استر با نیمه عمر طولانی سطح تستوسترون را برای مدت زمان طولانی در بدن بالا نگه دارد. این یک مزیت بسیار ویژه خاص است که سوستانون در اختیار شما قرار می‌دهد.

هر یک ۱ میلی‌لیتر سوستانون دوز ۲۵۰ شامل موارد زیر است:

  • ۱۰۰ میلی‌گرم تستوسترون دکانوات
  • ۶۰ میلی‌گرم تستوسترون ایزوکاپروات
  • ۶۰ میلی‌گرم تستوسترون فنیل پروپیونات
  • ۳۰ میلی‌گرم تستوسترون پروپیونات

سوستانون چه نتایجی دارد؟

سوستانون در واقع همان تستوسترون است. پس هر نتیجه‌ای که از تستوسترون انتظار دارید باید از سوستانون هم داشته باشید. این یعنی افزایش قابل توجه حجم، وزن و قدرت عضلانی. البته لازم به ذکر است که اثرات سوستانون ممکن است برای هر شخص متفاوت باشد و نباید تصور کنیم برای تمام افراد یک نتیجه یکسان و ثابت دارد.

از طرف دیگر نحوه مصرف دارو نیز اهمیت زیادی دارد. یعنی دوز مصرف، طول دوره و سایر جزئیات دوره. نکته دوم در رابطه با نتایج حاصل از سوستانون این است که این استروئید را به تنهایی مصرف کنید یا به همراه سایر استروئیدهای آنابولیک.

نکته: استروئید با نیمه عمر طولانی مثل تستوسترون سایپیونات، در هفته‌های ابتدایی دوره نتایج چندانی ندارد و بعد از ۳ الی ۴ هفته نتایج آن ایجاد می‌شود. از طرف دیگه استروئیدی مثل تستوسترون پروپیونات با این که در همان هفته‌های اول نتایج مثبت میدهد اما لازم است که به تعداد زیادی (چندین بار در هفته) تزریق شود. اما مزیت بزرگ سوستانون این است که با تعداد تزریق کم، در همان هفته‌های اول نتایج مثبت ارائه می‌دهد!

هشدار: به دلیل خواص آندروژنیک زیاد، مصرف سوستانون برای بانوان اکیدا ممنوع است.

اگر دوست دارید اطلاعات تخصصی و کاربردی بیشتری در رابطه با سوستانون به دست آورید و همچنین با نحوه اجرای دوره‌های مختلف آن آشنا شوید، حتما مقاله «سوستانون» را مطالعه کنید.

پریموبولان چیست؟

پریموبولان که با نام متنولون نیز شناخته می‌شود، به دلیل کم بودن عوارض جانبی در مقایسه با سایر استروئیدها و همچنین اثرات قابل توجه در عضله‌سازی و چربی‌سوزی به محبوبیت خوبی در دنیای بدنسازی رسیده است.

این استروئید در هر دو شکل خوراکی و تزریقی وجود داد. اما شکل تزریقی آن بیشتر در دسترس است.

به دلیل دیر اثر بودن و متوسط بودن اثرات، می‌توانیم پریموبولان را در درسته استروئیدهای نسبتا ایمن قرار دهیم. نکته جالب توجه این است که حتی بانوان نیز می‌توانند پریموبولان را با دوز پایین مصرف کنند.

برای کسب اطلاعات کاربردی بیشتر در رابطه با پریموبولان، به مقاله «پریموبولان (متنولون)» مراجعه کنید.

نحوه اجرای دوره پریموبولان با سوستانون

حالا که با دو استروئید سوستانون و پریمبولان آشنا شدیم، برگردیم به موضوع اصلی، یعنی این که دوره ترکیبی این دو استروئید را چطور اجرا کنیم.

باز هم یادآوری میکنیم که این مطالب فقط جنبه آموزشی داشته و به هیچ وجه نباید دوره گفته شده به صورت عملی امتحان کنید. دوره استروئید و پاکسازی باید متناسب با شرایط بدنی و اهداف شما و با در نظر داشتن راهکارهای کاهش عوارض جانبی اجرا شود. برای این منظور می‌توانید با من در ارتباط باشید.

دوره پریموبولان تزریقی با سوستانون

در جدول زیر، نحوه اجرای یک دوره ۸ هفته با پریموبولان تزریقی و سوستانون را به عنوان نمونه مشاهده می‌کنید.

به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از عوارض جانبی، باید متناسب با بدن خودتان،‌ داروهای کنترل عوارض جانبی به درستی در دوره قرار گیرد.

دوره سوستانون و پریموبولان تزریقی
نمونه دوره سوستانون و پریموبولان تزریقی

در برنامه بالا، دوز دارو برای کل هفته گفته شده است. اما شاید متناسب با شرایط و هدف شما نیاز باشد که این دوز به چندین نوبت در طول هفته تقسیم شده و در روزهای مختلف مصرف شود.

دوره پریموبولان قرصی با سوستانون

اگر شما با استروئید تزریقی خیلی راحت نیستید و نمی‌خواهید تعداد تزریق‌ها زیاد باشد، احتمالا تصمیم خواهید گرفت که پریموبولان قرصی را جایگزین نوع تزریقی آن کنید. در این حالت نحوه اجرای دوره به صورت زیر خواهد بود. (فقط برای نمونه)

نمونه دوره سوستانون و پریموبولان قرصی
نمونه دوره سوستانون و پریموبولان قرصی

عوارض جانبی دوره سوستانون با پریموبولان

درست است که استروئیدها می‌توانند به شما کمک کنند تا به اهداف ورزشی خود دست پیدا کنید. اما اگر اطلاعات کافی در مورد آن‌ها نداشته باشید و دوره‌های غیراصولی و نادرست اجرا کنید، به سلامتی خودتان آسیب وارد می‌شود.

از جمله عوارض جانبی احتمالی سوستانون که در صورت مصرف نادرست ممکن است رخ دهد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • عوارض جانبی آندروژنیک مثل چرب شدن پوست، جوش و آکنه، ریزش مو، تغییرات صدا، افزایش پرخاشگری و …
  • عوارض جانبی استروژنیک (به دلیل تبدیل تستوسترون به استروژن) مثل احتباس آب، ژنیکوماستی، افزایش فشار خون و …

و اما در مورد پریموبولان گفتیم که جزو استروئیدهای نسبتا ایمن است. این یعنی هیچ عوارض جانبی ندارد؟ متاسفانه اینطور نیست و پریموبولان هنوز هم می‌تواند دارای عوارض جانبی باشد.

از جمله عوارض جانبی احتمالی ناشی از سوء مصرف پریموبولان:

  • آکنه
  • چرب شدن پوست
  • ریزش مو
  • افزایش موهای زاید بدن
  • افزایش کلسترول بد
  • افسردگی
  • و …

بدیهی است که در صورت مصرف با دوز مناسب و اصولی، احتمال بروز این عوارض جانبی بسیار کم است. علاوه بر مصرف درست داروها، باید راهکارها و داروهای جلوگیری از عوارض جانبی را نیز به درستی به کار بگیرید.

برای حفظ نتایج کسب شده از دوره و جلوگیری از عوارض جانبی، پاکسازی اصولی و متناسب با دوره، ضروری است.

کانال تلگرام آموزش بدنسازی فیتنسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *