فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

بهترین زمان تزریق بولدنون


بولدنون یک استروئید محبوب در بدنسازی برای افزایش حجم عضلات و افزایش قدرت است. این هورمون استروئیدی با نام اکوئی پویز نیز شناخته می‌شود. بولدنون یا همان اکوئی پویز از نظر ساختار شیمایی شباهت‌های زیادی به دیانابول دارد اما اصلی ترین تفاوت‌های آن با دیانابول این است که به صورت تزریقی بوده و فعالیت استروژنیک کمتری دارد. در این نوشته می‌خواهیم بهترین زمان تزریق بولدنون برای بدنسازی را بررسی کنیم و توضیح دهیم.

بهترین زمان برای تزریق هورمون بولدنون هفته ای یک الی دو بار مثلا روز شنبه و یا روز شنبه و سه شنبه و در هنگام صبح حدود ساعت ۱۰ است. معمولا در هر تزریق ۲۵۰ میلی گرم از دارو استفاده می‌شود.

حالا که با زمان مناسب استفاده از بولدنون به طور کلی آشنا شدید، وقت آن است که اطلاعات دقیق‌تر و کاربردی در رابطه با این استروئید ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید و به خواندن ادامه دهید!

بولدنون (اکوئی پویز) چیست؟

در دنیای بدنسازی، استروئید قدرتمندی وجود دارد که محبوبیت زیادی در بین ورزشکاران و علاقه مندان به تناسب اندام پیدا کرده است: بولدنون (معروف به Equipoise).

این ترکیب قابل توجه با توانایی خود در افزایش رشد عضلات، بهبود قدرت و بهینه سازی عملکرد توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در این پست از فیتنسیا، ما به دنیای شگفت انگیز بولدنون می‌پردازیم و نکات مهم مصرف آن را بررسی می‌کنیم. برای کشف اینکه چگونه این استروئید آنابولیک می‌تواند تلاش‌های بدنسازی شما را به سطح کاملا جدیدی سوق دهد آماده شوید.

بولدنون یک استروئید آنابولیک است که در اصل برای استفاده در دامپزشکی، به طور خاص برای درمان اسب‌ها ساخته شده است. با این حال، اثرات چشمگیر آن بر رشد و عملکرد عضلات توجه بدنسازان را به خود جلب کرد و منجر به استفاده از آن در جامعه تناسب اندام شد. یکی از دلایل اصلی محبوبیت بولدنون توانایی آن در افزایش احتباس نیتروژن در عضلات، تسهیل سنتز پروتئین و ارتقاء رشد عضلات است. (منبع ۱)

بولدنون در بدنسازی چه کاربردی دارد؟

اکوئی پویز یک استروئید آندروژنی آنابولیک و مشتق مصنوعی تستوسترون است که در ابتدا برای استفاده در دامپزشکی ساخته شد، اما از آن زمان به یکی از رایج‌ترین داروهای تقویت‌کننده عملکرد تبدیل شده است و در ورزشکاران استفاده می‌شود که البته تست دوپینگ آنها را مثبت می‌کند.

بولدنون با ساختار شیمیایی تقریباً مشابه تستوسترون، می‌تواند سنتز پروتئین و آزادسازی اریتروپویتین را در کلیه‌ها تحریک کند. ورزشکاران گاهی اوقات از بولدنون، که احتمالا در بازار سیاه به فروش می‌رسد، برای افزایش حجم و قدرت عضلانی استفاده می‌کنند. علاوه بر ممنوعیت در ورزش، ورزشکاران باید از بسیاری از مسائل بهداشتی و ایمنی مربوط به بولدنون آگاه باشند. (منبع ۲)

بهترین زمان تزریق هورمون بولدنون چه موقع است؟

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، بهترین زمان تزریق هورمون بولدنون صبح‌ها حدود ساعت ۱۰ است. از آن‌جایی که این استروئید نیمه عمر نسبتا طولانی دارد و سریع جذب نمی‌شود، نیازی به تزریق بلافاصله قبل از تمرین نیست.

بهترین دوز مصرف بولدنون چقدر است؟

هنگام برنامه‌ریزی برای هر دوره استروئیدی، تعیین دوز مناسب امری بسیار حائز اهمیت است. اطمینان حاصل کردن از استفاده از دوز صحیح، به حفظ تعادل دقیق بین دستیابی به نتایج مطلوب و کاهش حداقلی عوارض جانبی بالقوه کمک می‌کند. توصیه میکنم در مورد روش صحیح اجرای دوره استروئید و پاکسازی با مربی بدنسازی سایت فیتنسیا مشورت کنید.

برای مردان

افراد مبتدی معمولاً می‌توانند با دوز اولیه ۲۰۰-۴۰۰ میلی‌گرم در هفته به نتایج قابل توجهی دست یابند. این محدوده دوز یک پایه عالی برای افزایش توده عضلانی و افزایش قدرت کلی فراهم می‌کند.

کاربران باتجربه‌تر ممکن است دوز مصرفی خود را به ۶۰۰ میلی‌گرم در هفته افزایش دهند. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که دوزهای بالاتر نیز پتانسیل افزایش عوارض جانبی نامطلوب را دارند.

برای زنان

مصرف کنندگان زن باید حداکثر دوز ۵۰ میلی‌گرم در هفته را رعایت کنند. این دوز تعادل بهینه را ایجاد می‌کند و از مزایای برجسته استفاده از اکویپویز برای افزایش عملکرد بهره می‌برد و در عین حال خطر عوارض جانبی را به حداقل می‌رساند.

خطرات و عوارض جانبی

عوارض جانبی بولدنون شامل علائم مردانگی مانند آکنه، افزایش رشد مو، تغییرات صدا و افزایش میل جنسی هستند. این دارو یک آندروژن مصنوعی و استروئید آنابولیک است و به عنوان آگونیست گیرنده آندروژن (AR)، هدف بیولوژیکی آندروژن‌هایی مانند تستوسترون و دی هیدروتستوسترون (DHT) است. دارای اثرات آنابولیک قوی و اثرات آندروژنیک متوسط، اثرات استروژنی ضعیف و بدون خطر آسیب کبدی است.

این استروئید در دهه ۱۹۶۰ برای استفاده پزشکی معرفی شد. علاوه بر کاربرد پزشکی، برای بهبود فیزیک و عملکرد نیز استفاده می‌شود. این دارو یک ماده کنترل شده در ایالات متحده است و استفاده از آن به طور کلی غیرقانونی است. با این حال، همچنان برای استفاده در دامپزشکی در استرالیا و ایالات متحده، به بازار عرضه می‌شود.

بهترین استروئیدها برای ترکیب (استک) کردن با بولدنون

در این بخش برخی از استروئیدهایی که به خوبی با بولدنون استک می‌شوند به شما معرفی می‌کنیم.

استروئیدهای مناسب برای ترکیب کردن با بولدنون:

توصیه میکنم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرای دوره های ترکیبی بولدنون، مقاله‌های زیر را بخوانید:

جمع بندی بهترین زمان مصرف بولدنون

بولدنون یک هورمون استروئیدی تزریقی است. اصلی ترین فواید بولدنون افزایش حجم عضلانی، افزایش قدرت و بهبود عملکرد بدنی است.

مردان می‌توانند بولدنون را با دوز ۴۰۰-۲۰۰ میلی گرم در هفته و یا در سطوح حرفه ای ۶۰۰ میلی گرم در هفته استفاده کنند. بهتر است دوز مصرفی را به دو قسمت تقسیم کرده و دو روز در هفته استفاده کنید.

برخی عوارض جانبی بولدنون عبارتند از آکنه، افزایش موهای زاید، تغییرات صدا و سایر عوارض آندروژنیک.

بروز عوارض استروژنیک در دوره بولدنون بعید به نظر می‌رسد؛ زیرا این هورمون فعالیت استروژنی چندانی ندارد.

بهترین زمان تزریق بولدنون صبح‌ها حدود ساعت ۱۰ می‌باشد. البته با توجه به نیمه عمر طولانی آن سخت‌گیری زیادی در مورد زمان مصرف وجود ندارد.

کانال تلگرام آموزش بدنسازی فیتنسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *