فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

حلقه هولاهوپ : حلقه ورزشی برای لاغری


حلقه هولاهوپ برای لاغری

آیا واقعا می توانید وزن خود را با استفاده از حلقه هولاهوپ کاهش دهید؟ برای پاسخ به این سوال این پست را تا انتها مطالعه کنید.

برای اینکه خیالتان را راحت کنم همین ابتدا به شما می گویم بله! کاهش وزن با حلقه لاغری امکان پذیر است. اما باید چندین نکته را در نظر داشته باشید که در ادامه این موضوع را به طور کامل بررسی می کنیم.

کاهش وزن با حلقه ورزشی

هولاهوپ هوشمند وزن دار
این تصویر نحوه استفاده از هولاهوپ هوشمند وزن دار را نمایش می دهد.

طبق تحقیقات، استفاده از حلقه هولاهوپ به صورت اصولی و منظم برای سلامتی شما بسیار مفید است. در این پست همه چیز را درباره حلقه لاغری بررسی می کنیم . از خرید حلقه مناسب گرفته تا تسلط و نحوه استفاده از آن.

طی یک تحقیق کوچک در سال ۲۰۱۹، افراد دارای اضافه وزن که به مدت ۶ هفته از هولاهوپ وزن دار استفاده کردند در مقایسه با افرادی که به مدت ۶ هفته پیاده روی کردند، چربی شکمی بیشتری از دست دادند و عضلات شکمی آنها در مقایسه با افرادی که فقط راه رفتند قوی تر بوده است. محققان می گویند: استفاده صحیح از حلقه ورزشی کلسترول LDL که به کلسترول بد شناخته می شود را کاهش می دهد.

در حقیقت استفاده منظم و صحیح از هولاهوپ نوعی ورزش هوازی محسوب می شود که باعث فعالیت بهتر قلب خواهد شد. شاید شما هم از حلقه ورزشی به عنوان بازی و سرگرمی بچه ها یاد کنید اما در حقیقت حلقه هولاهوپ می تواند عضلات مرکزی و تعادل شما را تقویت کند. ( یعنی عضلاتی که شما را صاف نگه می دارند و به وضعیت بدنی شما کمک می کنند.) این عضلات شامل عضلات شکم، عضلات مایل و عضلات لگن شما می شود. متعادل کردن حلقه دور کمر و گردش مداوم بالاتنه به جلو و عقب، هسته بدن شما را درگیر می کند و به ایجاد قدرت در این عضلات کمک می کند.

پیشنهاد می کنم اگر به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستید این مقاله را از دست ندهید: روش های چربی سوزی و کاهش وزن سریع – 14 راهکار عملی

استفاده از هولاهوپ وزن دار برای کاهش وزن

حلقه هولاهوئ برای لاغری

استفاده از حلقه لاغری وزن دار در کنار تغذیه سالم و همچنین تمرینات قدرتی منظم می تواند در کاهش وزن بسیار مفید باشد . در حقیقت اگر بتوانید با ورزش و رژیم غذایی روزانه حدود ۵۰۰ کالری کمتر دریافت کنید، به طور میانگین می توانید هفته ای ۱ پوند معادل حدودا نیم کیلو گرم وزن کم کنید. این میزان به شرایط فرد، جنسیت، برنامه تمرینی، برنامه غذایی و… بستگی دارد.

چگونه استفاده از هولاهوپ را شروع کنیم؟

در ادامه انتخاب و نحوه تسلط بر حلقه لاغری را توضیح داده ایم. با فیتنسیا همراه باشید.

۱. اندازه مناسب را پیدا کنید

انواع هولاهوپ در اندازه ها و مدل های مختلف در بازار موجود است، بنابراین مهم است یکی از آنها را که مناسب شماست انتخاب و تهیه کنید. نوعی هولاهوپ وجود دارد که به هولاهوپ هوشمند وزن دار شناخته می شود. این هولاهوپ زمانی که روی زمین قرار میگیرد باید اندازه ای معادل پایین قفسه سینه شما داشته باشد و این مناسب ترین اندازه برای شماست.

۲. بهترین وزن را برای خود انتخاب کنید

حلقه هولاهوپ در وزن های متفاوت از ۰.۵ تا ۲.۵ کیلوگرم وجود دارد. حلقه های ورزشی با وزن بالاتر از نظر اندازه بزرگتر هستند و معمولا بالشتک هایی در قسمت داخلی دارند تا از کبودی جلوگیری شود. این حلقه ها نسبت به حلقه های بدون وزن، بیشتر باعث تقویت عضلات می شوند.

3. آهسته شروع کنید

بعد از انتخاب و خرید حلقه، دیگر برای شروع آماده هستید! در حین استفاده از هولاهوپ از پوشیدن لباس های گشاد خودداری کنید، زیرا ممکن است در حلقه گیر کند و برای شما مشکل ساز باشد.

هنگامی که کار با حلقه لاغری را شروع می کنید، مانند هر برنامه ورزشی جدید آهسته شروع کنید. می توانید روزانه ست های 5 الی 10 دقیقه ای را چند بار در روز تکرار کنید و برای پیشرفت مدت زمان هر ست را افزایش دهید.

4. به صورت اصولی کار با حلقه هولاهوپ را بیاموزید

در ادامه کار با هولاهوپ را به صورت گام به گام به شما آموزش می دهیم. باید در طول تمرین وضعیت و فرم بدنی اصولی را در سرتاسر بدن حفظ کنید.

  1. پاهارا به اندازه عرض شانه باز کنید. یک پا را کمی جلوتر از پای دیگر قرار دهید. کمر خود را صاف نگه دارید و در حین کار با حلقه هولاهوپ از خم شدن خودداری کنید.
  2. حلقه را در حالی که دو طرفش را با دست هایتان نگهداشتید، دور کمر خود قراردهید.
  3. حلقه را به هر سمتی که ترجیح می دهید بچرخانید و همزمان کمر،باسن و عضلات مرکزی خود را به جلو و عقب تکان دهید تا بتوانید حلقه را دور کمر خود نگه دارید.
  4. از حلقه های هوشمند وزن دار، خیلی راحت تر می توان استفاده کرد. این حلقه ها به کمر و پهلوها ضربه ای وارد نمی کنند و به سلامتی شما آسیبی وارد نمی کنند. اما حلقه های بزرگ و سنگین ورزشی با قطر زیاد نیاز به تمرین و مهارت بیشتری دارند. توصیه می کنم به دلیل ضربه به پهلو ها و ستون فقرات از زیاده روی در استفاده از این حلقه ها خودداری کنید.
  5. برای پیشگیری از کمر درد جهت حلقه را به طور منظم و با فواصل زمانی یکسان عوض کنید. افرادی که از دیسک کمر و مشکلات نخاعی رنج می برند از انجام این ورزش جدا خودداری کنند.
  6. ممکن است در شروع کمی برایتان سخت باشد و یا شاید اصلا نتوانید حلقه را دور کمر خود نگهدارید اما نگران نباشید، این کاملا طبیعی می باشد. تسلیم نشوید و با تمرین و تکرار به کار خود ادامه دهید.

اگر در حین اجرای حرکت یا بعد از آن درد شدید در ناحیه پهلو یا ستون فقرات داشتید، تمرین را متوقف کنید زیرا یا حلقه شما مناسب نیست یا اینکه تمرین را نادرست اجرا می کنید، و ممکن است در دراز مدت دچار مشکلاتی شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *