فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

حرکات چربی سوزی کل بدن در خانه بدون لوازم ورزشی


حرکات چربی سوزی کل بدن در خانه

اگر فکر می‌کنید توده چربی بدنتان بیش از حد نرمال است و دوست دارید هرچه سریع‌تر از این چربی‌های اضافی خلاص شوید بهترین راهکار ممکن، انجام حرکات چربی سوزی کل بدن و البته پیروی از یک رژیم غذایی سالم و هدفمند است. اما اگر وقت کافی برای رفتن به باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی نداشته باشید باید چه کار کنید؟ شما می‌توانید به کمک حرکات چربی سوزی کل بدن در خانه که بدون تجهیزات و لوازم ورزشی و فقط با وزن بدن قابل اجرا هستند،‌ به اندام ایده‌آل خودتان برسید.

در ادامه ۶ حرکت ورزشی به شما خواهم گفت که تنها به کمک وزن بدن و در هر مکانی از جمله خانه قابل اجرا است.

۱. جامپینگ جک

جامپینگ جک یک حرکت چربی سوزی کل بدن
جامپینگ جک-حرکت چربی سوزی فول بادی بدون تجهیزات ورزشی

برای شروع حرکت، بایستید و پاهایتان را کمی کمتر از عرض شانه‌هایتان باز کنید. دست‌هایتان را در کنار بدنتان قرار دهید. به آرامی و نرمی، کمی بپرید و پاهایتان را بازتر کنید و به صورت همزمان دست‌هایتان را بالا ببرید. دوباره به آرامی کمی بالا بپرید و دست‌هایتان را نیز به پایین بیاورید. همین کارها را پشت سر هم به تعداد کافی تکرار کنید.

۲. برپی

برپی
برپی برای چربی سوزی کل بدن مناسب است.

یکی دیگر از حرکات چربی سوزی در خانه که نیاز به هیچگونه لوازم ورزشی ندارد و البته اثرگذاری فوق‌العاده‌ای در چربی سوزی کل بدن دارد، برپی است.

برای اجرای این حرکت، بایستید و پاهایتان را به اندازه عرض شانه‌هایتان باز کنید. خم شوید و در حالت اسکوات قرار بگیرید. حالا دست‌هایتان را روی زمین بگذارید و در حالت پلانک قرار بگیرید. سپس فقط با پرش پاها، سعی کنید پاهایتان را نزدیک دست ها کنید. حالا با یک پرش به بالا بپرید.

اگر می‌خواهید برپی را از این هم سخت‌تر کنید، وقتی در حالت پلانک قرار گرفتید، یک تکرار شنا سوئدی انجام دهید.

اما اگر مبتدی هستید و می‌خواید انجام حرکت برپی برای شما آسان‌تر شود، وقتی در حالت اسکوات قرار گرفتید دیگه به پایین نروید و به بالا بپرید. پس از مدتی که آمادگی لازم را کسب کردید می‌توانید این حرکت چربی سوز متکی به وزن بدن را به طور کامل اجرا کنید.

۳. اسکوات پرشی

اسکوات پرشی برای چربی سوزی کل بدن
اسکوات پرشی برای چربی سوزی تمام بدن بسیار موثر است.

بایستید و پاهایتان را به اندازه عرض شانه‌هایتان باز کنید. با کمر صاف مثل حرکت اسکوات خم شوید و سپس با نهایت قدرتتان به بالا بپرید. هنگام فرود آمدن باید روی پنجه پاهایتان فرود بیایید تا فشار کمتری به زانوها و مفاصل وارد شود.

در طول اجرای حرکت، کمرتان را صاف نگه دارید.

۴. اسکیتر جامپ (پرش اسکیت سواری)

اسکیتر جامپ
اسکیتر جامپ یک حرکت چربی سوزی که روی تمام بدن تاثیر دارد.

بایستید و پاهایتان را اندازه عرض لگن باز کنید. با ثابت نگه داشتن پای راست، پای چپتان را به پشت خم کنید و به صورت همزان هر دو دست را به سمت راست ببرید. بعد از جلو آوردن پای چپ، همین کار را با پای راست تکرار کنید و دست‌ها را به سمت چپ ببرید. همین فرآیند را به تعداد کافی تکرار کنید.

حرکت اسکیتر جامپ جزو حرکات چربی سوزی کل بدن در خانه است که نیاز به لوازم ورزشی ندارد. این تمرین در کنار جذاب و سرگرم‌کننده بودن، می‌تواند کمک زیادی به شما کند تا به تناسب اندام برسید.

۵. پلانک جک

پلانک جک برای چربی سوزی کل بدن در خانه
پلانک جک می‌تواند به از بین بردن چربی‌های تمام قسمت‌های بدن کمک کند.

در حالت پلانک قرار بگیرید و کل بدنتان را صاف نگه‌دارید. با ثابت نگه داشتن دست‌ها روی زمین، پاهایتان را به بالا پرتاب کنید و روی پنجه پا فرود بیایید.

در اجرای حرکت پلانک جک حتما باید از کفش ورزشی مناسب استفاده کنید.

۶. درجا زانو بلند

درجا زانو بلند
درجا زانو بلند یکی از حرکات چربی سوزی کل بدن است.

درجا زانو بلند تقریبا برای تمام ورزشکاران آشناست و یکی از حرکات اصلی چربی سوزی تمام بدن در خانه بدون تجهیزات بدنسازی است.

کافیست در حالت ایستاده قرار بگیرید و با بالا آوردن پای چپ دست راستتان را بالا ببرید و سپس برعکس با بالا آوردن پای راست، دست چپتان را بالا ببرید.

کانال تلگرام آموزش بدنسازی فیتنسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه و نظرات در مورد این نوشته

  1. س گفت:

    سلام واقعا ممنون عالی بود من قدم ۱۶۰ هست و وزنم ۸۵ واقعا از،امروز تصمیم گرفتم وزنمو کم کنم الان که مطالب شمارو خوندم بسیار مفید بود خیلی ممنون

    1. سلام و وقت بخیر
      خوشحالیم که مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته!