🚀طراحی اختصاصی دوره استروئید + پاکسازی🔥

مشاوره و دریافت برنامه >

٪۲۵ تخفیف ویژه عید نوروز

فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

ورزش های افزایش قد؛ 12 تمرین موثر+ آموزش تصویری


ورزش های افزایش قد

افزایش قد یکی از اهداف مشترک اکثر ورزشکاران و عموم افراد است. قد هر فرد، تحت تاثیر ژن ها، هورمون ها، شرایط محیطی و تغذیه قرار می گیرید. با این حال، مجموعه ای از ورزش های افزایش قد وجود دارد که انجام منظم و پیوسته این ورزش ها میتواند به رفع فشار در مهره ها و افزایش قد کمک کند.

در این پست مجموعه ای کامل از ورزش های موثر در افزایش قد را آموزش دادیم. با فیتنسیا همراه باشید.

تمرینات افزایش قد

اگر به دنبال ورزش های افزایش قد بوده اید، باید به شما بگویم تعداد زیادی تمرین با این هدف وجود دارد! در این پست بهترین و موثرترین این تمرینات آموزش داده شده است که در ادامه به طول کامل به شما معرفی می کنیم.

بالا آمدن لگن

نشستن برای ساعات طولانی اغلب منجر به کمردرد و وضعیت نامناسب می شود. نشستن طولانی مدت می تواند منجر به تغییر شکل ستون فقرات و عدم تعادل عضلانی شود. 

با تمرین بالا آمدن لگن می توانید با این مشکل مقابله کنید. این تمرین به طولانی شدن ستون فقرات، افزایش قد و حتی تسکین کمردرد کمک می کند . این امر به این دلیل است که انحنای ستون فقرات فوقانی شما را افزایش می دهد که باعث می شود بلند تر به نظر برسید.

نحوه اجرای بالا آمدن لگن

نحوه اجرا:

  • روی یک تشک دراز بکشید و شانه ها و کمرتان صاف روی زمین باشد.
  • بازوهای خود را در دو طرف خود نگه دارید و کف دست ها رو به پایین باشد.
  • زانوهای خود را خم کنید و پاهای خود را نزدیک باسن قرار دهید.
  • لگنتان را مطابق تصویربه سمت بالا بلند کند.
  • این وضعیت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید در حالی که پاها و شانه های شما وزن شما را تحمل می کنند.
  • این کار را چندین بار تکرار کنید.

این پست را هرگز از دست ندهید:

برای تقویت مفاصل چه بخوریم؟ لیست غذاهای سالم برای مفاصل سالم

آویزان ماندن از میله بارفیکس

استفاده از دست ها به عنوان تکیه گاه برای آویزان کردن بدن می تواند به کشش عضلات شما کمک کند . می توانید از یک میله بارفیکس در خانه، باشگاه استفاده کنید. مطمئن شوید میله ای که استفاده می کنید می تواند وزن کل شما را تحمل کند.

نحوه اجرای آویزان ماندن از بارفیکس

نحوه انجام:

  • یا از چهارپایه استفاده کنید یا به بالا بپرید و میله را بگیرید.
  • در حین اجرای حرکت ستون فقرات را صاف نگه دارید.
  • این وضعیت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.
  • این تمرین را هر روز تکرار کنید.

پریدن تک پا

تقویت عضلات شکم می تواند به کاهش کمردرد و افزایش قد کمک کند، همچنین حفظ وضعیت بدنی صحیح را برای شما آسان تر کند . شما به راحتی می توانید این کار را با تمرینات پرش انجام دهید.

نحوه اجرای پریدن تک پا

نحوه انجام:

  • پرش را مطابق تصویر روی پای چپ و پای راست انجام دهید.
  • هر پا را 10 بار تکرار کنید.

کشش بدن

این یک تمرین یکی از موثرترین ورزش های افزایش قد است زیرا ستون فقرات و ماهیچه های پای شما را خم می کند و باعث می شود استخوان های شما بلندتر شوند.

نحوه اجرای تمرین افزایش قد کشش بدن

نحوه انجام:

  • در وضعیت چهار دست و پا قرار بگیرید.
  • مطابق تصویر کشش را انجام دهید.
  • باسن و زانوهای شما باید در یک راستا قرار گرفته باشد.
  • در حین اجرای حرکت شما باید احساس کشیدگی در ستون فقرات خود داشته باشید.
  • این وضعیت را به مدت 60 ثانیه نگه دارید.

کشش جانبی

کشش خوب پهلو به رشد و کشیدگی عضلات و در نهایت افزایش قد شما کمک می کند . به طور خاص، این تمرین باعث کشش و تقویت عضلات بین دنده ای می شود . در حین انجام این کشش، باید احساس کنید که عضلات از قسمت پایین کمر به سمت شانه شما کشیده می شوند.

نحوه اجرا کشش جانبی

نحوه اجرا:

  • مطابق تصویر بایستید.
  • بالاتنه خود را به سمت راست خم کنید و این وضعیت را به مدت 20 ثانیه نگه دارید.
  • سپس به حالت اولیه بازگردید و در طرف دیگر تکرار کنید.
  • می توانید این کار را چند بار از هر دو طرف انجام دهید.

لانگز کشش دست بالای سر

تمرکز روی پایین تنه راحت تر از بالاتنه است. با این حال، تمرین لانگز یکی از ورزش های افزایش قد در یوگا است که می تواند کمر شما را تقویت و کشش دهد. این یکی از ورزش های افزایش قد است که پاها و شانه های شما را بلند تر می کند.

نحوه ی اجرای لانگز دست بالای سر

نحوه انجام:

  • یک پا را به سمت جلو قرار دهید و زانوی پای دیگر را پشت سر خود قرار دهید.
  • همانطور که لگن خود را به سمت زمین فشار می دهید، مطابق تصویر دستان خود را به بالای سر حرکت دهید و کشش ایجاد کنید.
  • قبل از اینکه به سمت دیگر بروید، این وضعیت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

کشش کبری

ژست کبری از بهترین حرکات کششی برای شانه ها، سینه و شکم شماست. همچنین ستون فقرات شما را بلند تر می کند.

نحوه ی اجرای کشش کبری

نحوه اجرا:

  • مطابق تصویر روی تشک دراز بکشید.
  • سر و قسمت بالایی سینه خود را از روی زمین بلند کنید و آن را به سمت بالا خم کنید.
  • 30 ثانیه در موقعیت بمانید.
  • این تمرین را 5-6 بار تکرار کنید.

دویدن

افراد زیادی این را نمی دانند، اما آهسته دویدن می تواند کمک زیادی به افزایش قد شما کند. 

آهسته دویدن منجر به افزایش طول استخوان های شما می شود.

دویدن می تواند منجر به افزایش استقامت، تناسب اندام و  افزایش قد شود . آهسته دویدن باعث تقویت و کشیده شدن استخوان های پای شما می شود . این یکی از ساده ترین تمریناتی است که می توانید انجام دهید.

خم شدن به سمت جلو

نحوه اجرای خم شدن به سمت جلو

نحوه اجرا:

  • صاف بایستید و پاهای خود را کمی از هم باز نگه دارید.
  • به جلو خم شوید و بدون خم کردن زانوها، زمین را لمس کنید

پیشنهاد می کنم این پست را نیز مطالعه کنید:

تمرینات تعادلی؛ 6 حرکت عالی برای تقویت تعادل و افزایش تمرکز + آموزش تصویری

دوچرخه سواری

نحوه اجرای دوچرخه سواری

هیچ وقت برای شروع دوچرخه سواری دیر نیست. 

با این حال، بهتر است از زمانی شروع کنید که جوان تر هستید، زیرا به احتمال زیاد به شما کمک می کند تا قد خود را افزایش دهید زیرا هنوز در حال رشد هستید. 

سال های نوجوانی شما معمولاً زمانی است که بیشترین رشد را دارید. دوچرخه سواری به شما کمک می کند تا پاهای خود را بکشید و چند سانت افزایش قد داشته باشید.

اسکوات پرشی

یکی از ورزش های افزایش قد اسکوات پرشی است. این تمرین در حالت دادن به مفاصل و عضلات پایین تنه مفید است. در نتیجه به بهبود قد شما کمک می کند.

نحوه اجرای اسکوات پرشی

نحوه انجام:

  • روی یک تشک بایستید و پاهای خود را کمی بیشتر از عرض لگن باز کنید.
  • با فشار دادن باسن خود به پایین و پشت به حالت اسکوات بنشینید.
  • اطمینان حاصل کنید که زانوهای شما بالای انگشتان پا باشد.
  • در حالت بازگشت به وضعیت شروع کمی پرش انجام دهید.
  • در تعداد ست و تکرار دلخواه انجام دهید.

این پست ها را هرگز از دست ندهید:

آموزش اصولی سرد كردن بدن بعد از ورزش + آموزش تصویری

تقویت فیله کمر؛ 6 تا از بهترین حرکات بدنسازی تقویت فیله + آموزش تصویری

سگ پرنده

تمرین سگ پرنده یکی از اصلی ترین ورزش های افزایش قد و بهبود قدرت و تعادل کمر است. زیرا کشش زیادی از سر تا ران ایجاد می کند.

نحوه اجرای تمرین سگ پرنده

نحوه اجرا:

  • در حالت چهار دستو پا قرار بگیرید.
  • دست و پای مخالف را مطابق تصویر از روی زمین بلند کنید.
  • چند ثانیه نگه دارید و سپس در سمت دیگر تکرار کنید.
  • در تعداد ست و تکرار دلخواه انجام دهید.

سوالات متداول

سوال: آیا ورزش های افزایش قد می تواند شما را بلند تر کند؟

پاسخ: بله ورزش ها می توانند شما را قد بلندتر کنند. به تقویت بدن و کشش عضلات و مفاصل کمک می کند. این تمرینات به بهبود وضعیت بدن شما کمک می کند، که باعث می شود بلند تر به نظر برسید.

سوال: آیا حرکات کششی می تواند شما را بلند تر کند؟

پاسخ: قد شما در طول روز با توجه به فشردگی و رفع فشار دیسک های غضروفی در ستون فقرات متفاوت خواهد بود. بنابراین بله، حرکات کششی می تواند به شما کمک کند تا قد بلندتر به نظر برسید.

سخن پایانی

در این پست 12 تمرین موثر از ورزش های افزایش قد را آموزش دادم. البته ناگفته نماند که تمرین مستمر به همراه ژنتیک، تغذیه، خواب کافی و شرایط محیطی همه در کنار هم می توانند منجر به افزایش قد شما شود. در این راستا همراهی یک مربی مجرب یا متخصص تغذیه نیز می تواند کمک کننده باشد. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *