🚀طراحی اختصاصی دوره استروئید + پاکسازی🔥

مشاوره و دریافت برنامه >

٪۲۵ تخفیف ویژه

فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

3 قانون بدنسازی بانوان برای لاغری که هر زنی باید بداند


بدنسازی بانوان برای لاغری

امروزه در دنیای بدنسازی بانوان برای لاغری روش های مختلفی برای کاهش وزن و تناسب اندام وجود دارد. اما در حقیقت چند قانون اصلی وجود دارد که رعایت آنها می تواند به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک کند. روش های مختلف را کنار بگذارید و این 3 قانون را دنبال کنید تا به موفقیت در کاهش چربی دست بیابید!

3 قانون بدنسازی بانوان برای لاغری

چربی سوزی به خصوص در نواحی شکم و پهلو می تواند بسیار دشوار باشد، اما امکان پذیر است و نیاز به صبر و تلاش مستمر دارد. در حقیقت بزرگ ترین اشتباهی که در مسیر لاغری مرتکب می شوید جزئی نگری در رژیم غذایی و ورزش است. شما آنقدر خود را محدود می کنید و به خود سخت می گیرید که فقط مدت محدودی می توانید به مسیر خود ادامه دهید.

اگر نگاه جزئی و میکروسکوپی به غذاها، مواد تشکیل دهنده آن، برنامه های ورزشی متنوع، مکمل های خاص ورزشی و… دارید، دست نگه دارید! در مسیر بدنسازی بانوان برای لاغری کافیست از یک استراتژی مطمئن پیروی کنید. اگر استراتژی شما از نظر علمی ثابت شده باشد، قطعا به پیشرفت شما کمک می کند.

از کجا بفهمیم استراتژی ما درست است؟ مسیرشما باید بر اساس این 3 قانون باشد:

  • برای چربی سوزی صبور باشید
  • هرگز مصرف پروتئین را هنگام رژیم کاهش ندهید
  • تمرینات مقاومتی بدنسازی در این مسیر همراه همیشگی شماست

در این مسیر شاید فکر کنید تمام تلاش شما باید در راستای چربی سوزی باشد، اما همانقدر که برای چربی سوزی تلاش می کنید، باید به حفظ عضلات خود نیز دقت کنید. این اصل را هرگز فراموش نکنید.

قانون اول؛ برای چربی سوزی صبور باشید

قانون اول- صبرکردن-بدنسازی بانوان برای لاغری

سخت ترین اصل که پایبند بودن به آن کار هر کس نیست همین قانون اول است. بالاخره همه می خواهند خیلی سریع نتیجه بگیرند! حرکت در مسیر لاغری با این طرز تفکر که «من باید تا پنجشنبه آینده 5 کیلوگرم وزن کم کنم.» یا « برای کاهش سریع چربی باید 3 ساعت در روز ورزش کنم.» فقط منجر به شکست شما در مسیر لاغری می شود.

چرا شکست؟ اگر کالری دریافتی خود را به شدت کاهش دهید، چربی از دست خواهید داد، اما این روش می تواند عوارض جانبی داشته باشد. در این مسیر نه تنها چربی، بلکه عضله هایتان نیز از دست خواهند رفت.

محدودیت شدید کالری می تواند منجر به کاهش شدید متابولیسم شود که ممکن است به راحتی برگشت پذیر نباشد.

پس نتیجه گرفتیم چربی سوزی سریع، منجر به از دست دادن توده های عضلانی و آسیب متابولیک می شود. که ما می خواهیم به هر قیمتی از وقوع آن جلوگیری کنیم. بنابراین کاهش وزن ایده آل 250 تا 600 گرم در هفته را هدف قرار دهید. تا دچار مشکلاتی از این قبیل نشوید.

راهنما: در حالی که مقدار ایده آل کاهش وزن در هر فرد متفاوت است، می تواند کاهش 1 درصد از وزن بدن در هفته را هدف قرار دهید. هر مقداری بیشتر از این می تواند سلامتی بدن شما را به خطر بیاندازد.

قانون دوم؛هرگز مصرف پروتئین را هنگام رژیم کاهش ندهید

قانون دوم-پروتئین کافی- بدنسازی بانوان برای لاغری

همه می دانیم که چربی سوزی، نیازمند کاهش کالری دریافتی است. اما یک درشت مغذی که هرگز نباید مصرف آن را کاهش دهید، پروتئین است. بانوان ورزشکار گاهی اوقات در دوره های کات مصرف پروتئین را افزایش می دهند تا علاوه بر نتیجه گیری بهتر عضله نیز به دست آورند.

طی تحقیقات اخیر؛ افزایش مصرف پروتئین در دوره بدنسازی بانوان برای لاغری، منجر به حفظ بیشتر توده عضلانی (بدون چربی) در افراد دارای اضافه وزن و بانوان ورزشکار می شود.

راهنما: روزانه حدود 2 گرم پروتئین باکیفیت به ازای هر یک کیلوگرم از وزن بدن، در برنامه غذایی خود بگنجانید. برای مثال یک زن با 70 کیلوگرم وزن باید حداکثر در روز حدود 140 گرم پروتئین باکیفیت دریافت کند.

پیشنهاد می کنم این پست را از دست ندهید: میزان پروتئین مورد نیاز در بدنسازی: یک بدنساز باید روزانه چقدر پروتئین مصرف کند؟

قانون سوم؛ تمرینات مقاومتی بدنسازی در این مسیر همراه همیشگی شماست

قانون سوم-تمرین مقاومتی-بدنسازی بانوان برای لاغری

اگر به بدنسازی علاقه داشته باشید، قانون نهایی ساده ترین قانون برای شماست. در حقیقت زمانی که از یک رژیم غذایی با محدودیت کالری دریافتی پیروی می کنید، بدن با کاهش توده عضلانی، کاهش میزان متابولیسیم، . کاهش قدرت روبه رو می شود. دراین حین پیروی از یک برنامه تمرینی مناسب، می تواند هر کدام از این پیامد های منفی را جبران کند. فقط کافیست مطمئن شوید برنامه ای که دارید مناسب شماست. معمولا بانوان در دوره های چربی سوزی، طرفدار تمریناتی مقاومتی با تکرار زیاد هستند اما این اشتباه است! زیرا منجر به عضله سوزی خواهد شد.

راهنما: یک دوره کامل برنامه تمرینی مقاومتی که بر افزایش قدرت و حفظ عضلات تاکید دارد را تهیه کنید، و به درستی اجرا کنید. داشتن یک برنامه تمرینی خوب و اصولی نیازمند آنالیز دقیق ورزشکار توسط مربی بدنسازی و طراحی اختصاصی برنامه است. پس به دنبال برنامه های همگانی نروید!

جمع بندی

اگر از این 3 قانون اساسی به درستی پیروی کنید، می توانید بدون اقدامات عجیب و غریب و سخت، کاهش وزن داشته باشید و در نهایت به تناسب اندام برسید. روش های گوناگون و تبلیغات گول زننده را کنار بگذارید شما نمی توانید یک شبه لاغر شوید! اما قطعا می توانید به هدف خود برسید فقط کافیست صبور باشید، رژیم غذایی با پروتئین کافی داشته باشید و از تمرینات قدرتی غافل نشوید. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *