🚀طراحی اختصاصی دوره استروئید + پاکسازی🔥

مشاوره و دریافت برنامه >

٪۲۵ تخفیف ویژه

فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

ورزش یوگا برای لاغری؛ آیا کاهش وزن با یوگا ممکن است؟


ورزش یوگا برای لاغری

فکر می کنید با یوگا نمی توانید وزن کم کنید و تناسب اندام پیدا کنید؟ دوباره فکر کن! در کنار مزایای سلامتی، مشخص شده است که انجام منظم ورزش یوگا برای لاغری می تواند به کاهش وزن کمک کند. 

اگر به دنبال رسیدن به  تناسب اندام و لاغری هستید، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید یوگا چگونه می تواند به شما کمک کند.

در چند سال گذشته، چیزی در دنیای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام تغییر کرده است. در گذشته به ما گفته شد برای آب کردن چربی باید برای مدت طولانی و با شدت بالا ورزش کنیم، اما اکنون متخصصان تناسب اندام دریافته‌اند که تمرینات کوتاه و ملایم نیز می‌تواند کلید موفقیت در کاهش وزن باشد.

  و اینجاست که یوگا وارد می شود!

زیبایی یوگا در این است که می توان آن را با زندگی پرمشغله خود سازگار کنید. حتی 10 دقیقه در روز تمرین یوگا نیز می تواند برای شروع بسیار مفید و موثر باشد.

اما زمانی که فواید احیا کننده، تقویت کننده و انرژی بخش 10 دقیقه یوگا را احساس کردید، قطعا به صورت خودجوش به دنبال پیدا کردن زمان مناسب برای تمرین منظم این ورزش لذت بخش خواهید بود.

 بیایید نگاهی دقیق‌تر بیندازیم که چگونه یوگا می‌تواند به تناسب اندام و کاهش وزن شما کمک کند.

آیا می توانید با انجام یوگا وزن کم کنید؟

به طور خلاصه بله، یوگا می تواند به افزایش متابولیسم و ​​کاهش وزن سالم کمک کند. 

وقتی صحبت از کاهش وزن یا چربی سوزی می شود، همه ما نمی خواهیم برای دویدن بیرون برویم یا در کلاس های هوازی عرق کنیم. 

اگر چه مربیان یوگا مشتاق هستند تاکید کنند که یوگا چیزی فراتر از سوزاندن کالری است، اما اگر کلاس مناسبی را انتخاب کنید، می توانید چربی بسوزانید و سرعت متابولیسم خود را افزایش دهید.

در حقیقت اکثر پزشکان و مربیان یوگا موافقند که یوگا می‌تواند به طور جدی بدن شمارا اصلاح و تقویت کند و همچنین روی ذهن و روح شما کار کند تا در کل به سلامتی شما کمک کند.

همه کلاس‌های یوگا کالری می سوزانند. اما مقدار آن بسته به نوع یوگا، از حدود 180 تا 360 در هر کلاس متفاوت است. 

برخی از کلاس‌ها کاهش استرس را هدف قرار می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا آرام شوید.  با این حال، آنها می توانند به طور غیرمستقیم با مبارزه با پرخوری عصبی کمک کنند.

در ادامه بهترین کلاس های چربی سوز یوگا را معرفی می کنیم.

بهترین کلاس های یوگا برای کاهش وزن

یوگا ورزشی موثر در کاهش وزن و لاغری

بهترین انواع یوگا برای چربی سوزی، وینیاسا، آشتانگا و سایر اشکال یوگای پاور هستند که انرژی بیشتری نیاز دارند. این کلاس ها به طور خاص روی قدرت و استقامت و همچنین انعطاف پذیری کار می کنند.

علاوه بر اینها، این کلاس های یوگا با تحریک غدد درون ریز که میزان متابولیسم شما را تنظیم می کنند، متابولیسم شما را سرعت می بخشد.

آیا می توانید با انجام کلاس های یوگا بیکرام ( یوگای داغ) وزن کم کنید؟

این دسته از کلاس های یوگا در دمای 25 تا 40 درجه سانتی گراد برگزار می شود که فواید بسیاری خواهد داشت. این یوگا می تواند برای کاهش وزن بسیار مفید باشد زیرا ضربان قلب شما را به دلیل پمپاژ خون بیشتر به سطح پوست برای خنک کردن بدن افزایش میدهد. این کار میزان کالری سوزی را افزایش می دهد و به چربی سوزی کمک میکند.

فواید یوگا برای احتباس آب

اگر بعد از یک کلاس یوگا بیکرام خود را وزن کردید و متوجه کاهش وزن شدید خود شدید، این لاغری بیشتر به کاهش آب بدن شما مربوط می شود. 

اگر از احتباس آب رنج می برید که باعث می شود بدن شما پف کرده بنظر بیاید، یوگا می تواند مفیدباشد. برخی از حرکات یوگا گردش خون و عملکرد سیستم لنفاوی را بهبود می بخشد و احتباس مایعات را دربافت ها کاهش می دهد.

با یوگا عضله بسازید و وزن کم کنید!

ورزش یوگا برای لاغری علاوه بر اینکه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند به عضله سازی نیز کمک بسیاری میکند. زیرا حرکت های یوپا شامل وضعیت هایی است که شما باید کنترل وزن خود را داشته باشید که این امر نیازمند قدرت است.

بنابراین یوگا به شما کمک می کند توده عضلانی بدون چربی را در بدن افزایش دهید. هرچه بافت عضلانی بدون چربی بیشتری داشته باشید، متابولیسم شما کارآمدتر است، بنابراین بدن شما در زمان استراحت کالری بیشتری می سوزاند. 

یوگا ممکن است مانند بوکس یا دوچرخه سواری پرقدرت و پرفشار نباشد، اما ضربان قلب شما را به ویژه در 24 ساعت بعد از تمرین افزایش می دهد.

آیا یوگا می تواند به کاهش اشتها و میل به غذا کمک کند؟

کسانی که به طور منظم ورزش یوگا برای لاغری انجام می دهند، کنترل بهتری بر اشتهای خود دارند. این افراد هوس های غذایی کمتر و سالم تری نیز دارند. حتی فرم های ملایم تر، مانند هاتا یوگا، می توانند به طور غیرمستقیم مزایای کاهش وزن داشته باشند.

یوگا می تواند به بهبود وضعیت بدن شما کمک کند، بنابراین شما بلندتر و لاغرتر به نظر خواهید رسید. با بهبود سلامت روانی و شادتر کردن شما، یوگا می تواند به طور غیر مستقیم به شما در دستیابی به اهداف کاهش وزن کمک کند.

مطالعه دیگری که در مورد اثرات یوگا برای کاهش چاقی بود، نشان داد که پس از 14 هفته یوگای منظم،شرکت کنندگان وزن کم کرده و درصد چربی بدن خود را کاهش دادند. آنها همچنین کاهش سطح استرس و عادات غذایی سالم را گزارش دادند.

سخن پایانی

در این پست هر آنچه باید درباره ارتباط ورزش یوگا و لاغری بدانید را بررسی کردیم. امیدوارم این مقاله بتواند به شما در دستیابی به اهداف ورزشیتان کمک کند. موفق باشید.

منبع:womensfitness.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *