🚀طراحی اختصاصی دوره استروئید + پاکسازی🔥

مشاوره و دریافت برنامه >

٪۲۵ تخفیف ویژه

فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

برای تقویت مفاصل چه بخوریم؟ لیست غذاهای سالم برای مفاصل سالم


برای تقویت مفاصل چه بخوریم؟

اگر برای شماهم این سوال پر تکرار که؛ برای تقویت مفاصل چه بخوریم؟ پیش آمده است، مقاله درستی را انتخاب کرده اید. در این پست لیست انواع موادغذایی سالم که به تقویت و بهبود شرایط مفاصل کمک می کنند را معرفی کردم. با فیتنسیا همراه باشید.

اگرچه ممکن است توجه به تقویت مفاصل هیجان‌انگیزترین زمینه تناسب اندام نباشد، ما در حقیقت تلاش برای سالم نگه داشتن مفاصل برای کمک به شما برای حفظ توانایی و قدرت خود بسیار مهم است . 

در واقع، مفاصل سالم بخش مهمی از داشتن یک سبک زندگی فعال و سالم در هر سنی هستند، بنابراین مهم است که آنها را در وضعیت خوبی نگه دارید. 

مراقبت از مفاصل اغلب اولویت ما نیست، در حالی که می توان به سادگی رعایت چند نکته در رژیم غذایی در کنار ورزش منظم به خوبی از مفصل هایمان محافظت کنیم.

بهترین غذاها برای سلامت مفاصل

در ادامه 6 مواد غذایی ساده و سالم را معرفی می کنیم که در حفظ سلامت مفاصل شما در سال های آینده کمک بسیاری می کند.

زنجبیل

این ماده غذایی ساده و در دسترس سابقه طولانی در استفاده در مراقبت های پزشکی سنتی و مدرن دارد. زنجبیل خواص ضد التهابی دارد یعنی به آرام کردن پاسخ ایمنی و تأثیر آن بر بافت های مفصلی کمک می کند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت زنجبیل به حفظ تحرک و انعطاف پذیری مفاصل کمک می کند. 

کلم پیچ و کلم بروکلی

کلم پیچ سرشار از مواد مغذی مانند بتاکاروتن و ویتامین‌های C، E و K است که به محافظت از بافت های مفصلی در برابر آسیب کمک می کند. علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که کلم بروکلی در کاهش التهابات مفاصلی بسیار موثر و مفید خواهد بود.

زردچوبه

زردچوبه حاوی ترکیب فعالی به نام کورکومین است که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است.

پیشنهاد می کنم این پست ها را نیز مطالعه کنید:

مکمل پروتئین کازئین؛ فواید، نحوه مصرف و عوارض جانبی

حلقه هولاهوپ : حلقه ورزشی برای لاغری

عدس

در پاسخ به سوال برای تقویت مفاصل چه بخوریم؟ عدس جایگاه ویژه ای دارد. پروتئین برای تقویت و سلامت مفاصل مهم و ضروری است. علاوه بر این، میکروب های سالم روده شما از پروتئین های گیاهی مانند لوبیا و عدس تغذیه می کنند و به همین دلیل برای کاهش التهاب، مصرف پروتئین های گیاهی بسیار مهم است.

 بنابراین سعی کنید انواع مختلفی از غذاهای گیاهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.  

ماهی سالمون و قزل آلا

ماهی های حاوی چربی مثل سالمون و قزل آلا سرشار از امگا 3 هستند. امگا 3 برای سالم نگه داشتن و تقویت مفاصل، کاهش التهاب های مفصلی و همچنین سلامت قلب بسیار مهم و ضروری است.

آجیل

آجیل یک میان وعده عالی است، آجیل حاوی مواد مغذی آنتی اکسیدانی هستند که می توانند به کاهش التهاب و محافظت در برابر آسیب سلولی کمک کنند. بنابراین مصرف منظم و به اندازه آجیل می تواند به سلامت مفاصل شما کمک شایانی کند.

این پست ها را هرگز از دست ندهید:

تمرینات تعادلی؛ 6 حرکت عالی برای تقویت تعادل و افزایش تمرکز + آموزش تصویری

بهترین زمان ورزش برای چربی سوزی و عضله سازی؛ صبح یا عصر؟

سخن پایانی

در این پست به این سوال؛برای تقویت مفاصل چه بخوریم؟ به طور کامل پاسخ دادیم. اما ناگفته نماند که بدون ورزش شما هرگز نمی توانید سلامت مفاصل خود را صد در صد تضمین کنید. بنابراین بسیار مهم است که یک برنامه تمرینی منظم و اختصاصی داشته باشید تا علاوه بر تناسب اندام و سلامتی، تقویت مفاصل شما را نیز شامل شود. موفق باشید.

منبع: womensfitness.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *