🚀طراحی اختصاصی دوره استروئید + پاکسازی🔥

مشاوره و دریافت برنامه >

٪۲۵ تخفیف ویژه عید نوروز

فیتنسیا
براساس تحقیقات علمی معتبر

بهترین منابع غذایی پروتئین | چه غذاهایی دارای پروتئین زیاد هستند؟


منابع غذایی پروتئین

نکته‌ای که هر ورزشکار رشته بدنسازی یا پاورلیفتینگ همواره باید به آن اهمیت ویژه بدهد، مصرف غذاهای سرشار از پروتئین باکیفیت است.

با توجه به اهمیت این موضوع،‌ تصمیم گرفتیم در این پست از فیتنسیا، بهترین منابع غذایی پروتئین را به شما معرفی کنیم. با قرار دادن مقادیر کافی از این غذاها در رژیم غذایی خود، از تأمین شدن پروتئین مورد نیاز روزانه‌تان اطمینان حاصل کنید.

منابع غذایی حاوی پروتئین

  1. گوشت بدون چربی : گوشت گاو، گوسفند، شتر و …
  2. انواع ماکیان :‌ مرغ، بوقلمون، اردک، غاز و …
  3. غذاهای دریایی : ماهی، میگو، خرچنگ، صدف دریایی و …
  4. تخم مرغ
  5. محصولات لبنی : شیر، ماست (به ویژه ماست یونانی)، پنیر و …
  6. آجیل و دانه‌ها :‌ بادام، گردو، فندق، بادام هندی، تخمه کدو، کنجد، تخمه آفتابگردان
  7. حبوبات : انواع لوبیا، عدس، نخود و …

برخی غلات نیز حاوی پروتئین هستند اما به طور کلی، کیفیت و اثرگذاری پروتئین آن‌ها به اندازه پروتئین منابع حیوانی مثل گوشت و تخم مرغ نیست.

با کلیک روی دکمه زیر، به آموزش پخت انواع غذاهای سرشار از پروتئین، در وب سایت آشپزیا دسترسی خواهید داشت.

دریافت پروتئین بیشتر به طور طبیعی

اگر به دنبال راهی برای دریافت پروتئین بیشتر از طریق رژیم غذایی هستید، در اینجا چند راهکار به شما گفته خواهد شد.

  1. ساندویچ کره بادام زمینی را امتحان کنید. به یاد داشته باشید که کره بادام زمینی ( یا کره هر آجیل دیگر )، فاقد هرگونه نمک،‌ شکر یا سایر مواد مضر باشد.
  2. غذاهایی مثل ساندویچ فیله مرغ یا ساندویچ سینه بوقلمون به راحتی قابل پخت هستند و سرشار از پروتئین نیز می‌باشند.
  3. پنیر خامه‌ای کم چرب (کاتیج) یا پنیر ریکوتا سرشار از پروتئین است و می‌توانید آن را در کنار تخم مرغ، پوره سیب‌زمینی و یا ماکارونی میل کنید.
  4. اضافه کردن آجیل و دانه‌ها به سالاد، بسیار عالی است. می‌توانید مقداری مغز بادام خرد شده به سالادها اضافه کنید.
  5. لوبیا را به انواع سوپ و ماکارونی اضافه کنید. برای راحتی کار، می‌توانید از کنسروهای لوبیا استفاده کنید.
  6. ماست یونانی یک غذای سرشار از پروتئین است. می‌توانید در طول روز ماست یونانی را در کنار انواع غذاها میل کنید و یا با ترکیب مقداری میوه با ماست یونانی،‌ یک دسر عالی تهیه کنید.
  7. تخم مرغ نیز یک گزینه بسیار آسان و در دسترس است که می‌توانید از میل کردن آن به تنهایی لذت ببرید و یا آن را در انواع غذاها به کار ببرید.
  8. لبنیات را به غذاهای مختلف بیافزایید. مثلا می‌توانید با میل کردن سوپ شیر،‌ درکنار لذت بردن از طعم بی‌نظیر آن، پروتئین بیشتری نیز دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *